Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Kan det vara så att publiken mest består av yngre killar och att serien anpassas efter det? Voyagers tittarsiffror gick ju upp rejält när dom satte in ett par silikonbröst i kroppsstrumpa så jag misstänker att dom drog sina slutsatser av det och valde att ha med en motsvarande karaktär redan från början när dom gjorde Enterprise. Det är kanske inte är producenterna man ska skylla på, dom ger ju bara oss i publiken vad vi vill ha.

Det är nog sant. Men vad producenterna kanske glömmer är att ofta (kanske inte när det gäller ST) så är vi tjejer i majoritet bland publiken. Alltså är det lättklädda killar vi vill ha... :D Bortsett från välskrivna avsnitt osv (men det vill väl killarna också).

Tonica

• Svar 102
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Alexander Siddig spelar doktor Bashir i DS9..

<{POST_SNAPBACK}>

Va?? spelar inte han i enterprise

<{POST_SNAPBACK}>

Inte bara spelar Siddig i DS9, han är dessutom gift med Nana Visitor som spelar Kira Nerys i DS9. De har dessutom en son, född -96, som heter Django El Tahir El Siddig...Världen är så liten... ;)

• 3 veckor senare...
Postad

Kan det vara så att publiken mest består av yngre killar och att serien anpassas efter det? Voyagers tittarsiffror gick ju upp rejält när dom satte in ett par silikonbröst i kroppsstrumpa så jag misstänker att dom drog sina slutsatser av det och valde att ha med en motsvarande karaktär redan från början när dom gjorde Enterprise. Det är kanske inte är producenterna man ska skylla på, dom ger ju bara oss i publiken vad vi vill ha.

Det är nog sant. Men vad producenterna kanske glömmer är att ofta (kanske inte när det gäller ST) så är vi tjejer i majoritet bland publiken. Alltså är det lättklädda killar vi vill ha... :D Bortsett från välskrivna avsnitt osv (men det vill väl killarna också).

Tonica

<{POST_SNAPBACK}>

Satt och funderade lite på vilken typ av publik ST har...jag har lite svårt att tro på att yngre män skulle fastna för ST bara för att det är lättklädda kvinnor med. Lättklädda kvinnor är med över allt idag, så varför fastna för ST just för det?

Men det kanske är en kombination av "tekigt" och "raffigt" som är spännande, men jag har svårt att tro på det med. :blink:

Postad

Jag håller med om att det verkar konstigt att man skulle titta på just Star Trek om man vill se lättklädda kvinnor. Jag förstår det faktiskt inte alls, men av nån anledning så är det så att tittarsiffrorna går upp när dom visar Seven/T'Pol. Min kristallkula säger mig att så länge det har den effekten på tittarsiffrorna så kommer vi ha minst ett par obligatoriska silikonbröst i varje ST-serie. Om det sen är killar eller tjejer som sitter och dreglar tror jag inte producenterna bryr sig om, i Enterprise verkar dom ju iallafall göra sitt bästa för att få samma effekt bland kvinnliga tittare.

Postad

Det behöver naturligtvis inte vara så att ST-publiken dreglar, men jag gissar att producenterna resonerar så i alla fall. Alla har väl inte den rätta SF-känslan... De vill ju i första hand tjäna pengar. Och om halvnaket fungerar i andra typer av serier så kan man ju förstå att de tänker så om ST också. Sen kan ju vi här på forumet och andra ST-fans tycka annorlunda hur mycket som helst.

Tonica

Postad
Det behöver naturligtvis inte vara så att ST-publiken dreglar, men jag gissar att producenterna resonerar så i alla fall. Alla har väl inte den rätta SF-känslan... De vill ju i första hand tjäna pengar. Och om halvnaket fungerar i andra typer av serier så kan man ju förstå att de tänker så om ST också. Sen kan ju vi här på forumet och andra ST-fans tycka annorlunda hur mycket som helst.

Tonica

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller helt med! För att tjäna pengar så måste de ju få in fler personer än "bara" oss som gillar ST, vi är färre än man skulle kunna tro ;) :P

• 2 veckor senare...
Postad

Om man nu skall tala om lättklätt i ST så måste ju avsnittet av TNG (säsong 2 näst sista eller sista) när Riker efter ha varit på en planet fått ett stick i vaden och håller på dör. För att rädda honom är man tvingad att gå in hjärnan för att påverka hans endorfiner för att slå ut "bacillen".

Under behandlingen så drömmer han och han har erotiska drömmar. Detta måste ju varit ett av de mest lättklädda avsnitten i ST's historia. Varken VOY eller ENT har haft något liknande...tror jag.

Postad

Avsnittet "Wesley i rabatten" eller "Justice" från första säsongen är inte dåligt det heller. I varjefall inte vad det gäller att visa hud.....

I övrigt är det dåligt, i varje fall med star trek mått mätt. <_<

Postad
Avsnittet "Wesley i rabatten" eller "Justice" från första säsongen är inte dåligt det heller. I varjefall inte vad det gäller att visa hud.....

I övrigt är det dåligt, i varje fall med star trek mått mätt. <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Med risk för att vi låter som ett gäng neomoralister, men det är sant. Avsnittet "Justice" var som om de kom till kosmos egna lilla nudistläger, larvigt om jag får säga min mening.

• 4 veckor senare...
Postad

I DS9 så är det lite dubbelt när det gäller synen på kvinnor och då tänker jag på Dabokvinnorna. Jag får en känsla va att det fungerar lite som eskort-kvinnor, och jag frågar mig om det är tillåtet av Starfleet att quark driver sånt på DS9?

Man ser ju inga män med liknande "jobb". :blink:

Postad
I DS9 så är det lite dubbelt när det gäller synen på kvinnor och då tänker jag på Dabokvinnorna. Jag får en känsla va att det fungerar lite som eskort-kvinnor, och jag frågar mig om det är tillåtet av Starfleet att quark driver sånt på DS9?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig. Men jag antar att eftersom det är en Bajoransk station så är det deras regelverk som gäller.

Hade det varit en federation station så hade det med all säkerhet varit förbjudet. Förmodligen så hade även Quark's mest tvivelaktiga holosvitsprogram också legat illa till... :D

Postad

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med dig. Men jag antar att eftersom det är en Bajoransk station så är det deras regelverk som gäller.

Hade det varit en federation station så hade det med all säkerhet varit förbjudet. Förmodligen så hade även Quark's mest tvivelaktiga holosvitsprogram också legat illa till... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det är också en bra fråga när det gäller jämlikhet, "the holosvits". Man får en känsla av att det är en del Starfleet officerare som utnyttjar dem just för det endamålet. Där måste det ju finnas ett regelverk, tycker man. Jag menar man kan ju hitta på vad sjukt som helst. Ja, ja, det blir väl en del för Starfleets psykologer att jobba med. :D

Postad
Det är också en bra fråga när det gäller jämlikhet, "the holosvits". Man får en känsla av att det är en del Starfleet officerare som utnyttjar dem just för det endamålet. Där måste det ju finnas ett regelverk, tycker man. Jag menar man kan ju hitta på vad sjukt som helst. Ja, ja, det blir väl en del för Starfleets psykologer att jobba med. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Men då borde man ju rimligtvis krocka med en sådana grundläggande saker som yttrandefrihet, åsiktsfrihet och pressfrihet. Jag för min del hoppas att censur är borta i ST och att den gjorts onödig p g a människans "mentala bättrande". Nånstans vill jag tro att Quark få ha vilka Holosviter han vill, men att Sisko har det slutliga ordet så länge de finns på DS9... Rätt eller fel?

Postad

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ser inte problemet egentligen om dessa kvinnor jobbar, såvida de inte är någon slags slavar. Var för länge sedan jag såg DS9 för att minnas hur det där var.

Postad

Det kan nog stämma, sedan är väll frågan om man kan ta bort censur eftersom perversa personer antagligen kommer existera ändå(och perversa ferengisar).

Men det kan nog stämma att det är ett brott mot andra lagar också(jag är ingen advokat så jag är inte hundra)

Postad
Det kan nog stämma, sedan är väll frågan om man kan ta bort censur eftersom perversa personer antagligen kommer existera ändå(och perversa ferengisar).

<{POST_SNAPBACK}>

Men perversa personer kan väl inte vara en tillräcklig grund för att införa censur. Vart tar köparens ansvar vägen då? Huvudsaken är väl att denna perversa Ferengi inte marknadsför sina perversa holosviter till t ex minderåriga.

Postad

Jo det kan man ju tycka, men censur måste ju samtidigt finnas för att se till att det finns minderåriga att skydda. Om dagens censur skulle tas bort då skulle ju ingen betraktas som minderårig eftersom det inte fanns någon gräns. Samtidigt håller jag med om att det måste finnas ett ansvar hos köparen också

Postad
Jo det kan man ju tycka, men censur måste ju samtidigt finnas för att se till att det finns minderåriga att skydda. Om dagens censur skulle tas bort då skulle ju ingen betraktas som minderårig eftersom det inte fanns någon gräns.

<{POST_SNAPBACK}>

Öhm, nu låter det som du trasslat in dig i resonemangen lite. Censuren "skapar" ju inte minderåriga, snarare är den tänkt att försöka skydda dom. Om censuren försvinner finns fortfarande minderåriga kvar. Begreppet minderårig kommer ifrån vår myndighetsålder, inte några censurregler...

Själv tycker jag att censur gör mer skada än nytta, och därför är jag principiellt emot det.

I Star Trek säger man ju att människan har bättrat sig. Alltså måste det ha skett någon slags tankerevolution efter det tredje världskriget. Om vi då lagt sådana saker som personlig vinning och ren egoism åt sidan kan jag inte se att det finns något behov för censur. Därför tror och hoppas jag att den är tämligen sällsynt i Federationen.

Postad
Jag håller med om att bland det värsta med ST är just att kvinnor framställs som sexiga idioter, alternativt intelligenta, sexiga mesar.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, för det första är väl "sexig" subjektivt. För det andra kan jag inte på rak arm komma på någon som stämmer in på dina beskrivningar ovan.

Det kan ju bero på att många ST fans är killar, men rent allmänt är det väl fler tjejer som ser på tv? Om man verkligen vill tillgodose hela publikens intressen skulle det väl kunna finnas några tuffare tjejer också. Och gärna mindre tuffa killar...
Va? Vad baserar du det på? Jag har aldrig hört någonstans att det framförts att kvinnor statistiskt sett tittar mer på tv än killar. Själva tanken är mig helt främmande.

Vad det gäller tuffa tjejer och mesiga killar finns det väl åtskilliga exempel på det. T ex Kira i DS9, eller Harry Kim i VOY. Men som sagt är det ju subjektivt och smaken är ju som bekant delad.

När det gäller homosexualitet så har jag ingen direkt åsikt. Det enda jag retar mig på är när en uppenbart heterosexuell kvinnlig karaktär plötsligt förvandlas till lesbisk över en natt bara för att någon man tycker det är sexigt. (Jag vet, nu handlar det inte om ST, men det skulle mycket väl kunna hända).

har det hänt? Och är du säker på att det t ex inte var en kvinna som bestämde att det skulle vara så?

Postad

<{POST_SNAPBACK}>

Men då borde man ju rimligtvis krocka med en sådana grundläggande saker som yttrandefrihet, åsiktsfrihet och pressfrihet. Jag för min del hoppas att censur är borta i ST och att den gjorts onödig p g a människans "mentala bättrande". Nånstans vill jag tro att Quark få ha vilka Holosviter han vill, men att Sisko har det slutliga ordet så länge de finns på DS9... Rätt eller fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns ett avsnitt där Quark skall göra ett program till en kund, som skulle innehålla en "villig" kira. Men detta stoppades, vilket man kan förstå.

• 5 månader senare...
Postad

Är det någon här på forumet som har tänkt på att INGEN, vad jag vet i Star Trek bär glasögon? Men jag har bara sett filmerna och Enterprise och lite VOY! :D

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...