OnO Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Jag går bara och väntar på nedkomst...så man vågar liksom inte planera helger. Vi skall ju ha IDAG om allt går enligt planerna...men det gör det väl inte. :blink: <{POST_SNAPBACK}> Jag hoppas också att allt går bra. Jag håller tummarna! Har ni kommit överens om namn ännu? Min tant ser redan ut som en spärrballong! :blink: Och ändå har vi tre månader kvar, vad bliva månde... Quote
EoNeel Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Jag går bara och väntar på nedkomst...så man vågar liksom inte planera helger. Vi skall ju ha IDAG om allt går enligt planerna...men det gör det väl inte. :blink: <{POST_SNAPBACK}> Jag hoppas också att allt går bra. Jag håller tummarna! Har ni kommit överens om namn ännu? Min tant ser redan ut som en spärrballong! :blink: Och ändå har vi tre månader kvar, vad bliva månde... <{POST_SNAPBACK}> Blir det en pojk så blir det Valdemar och blir det en flicka så blir det Enea. Spärrballong...hjälp det kan inte vara lätt och tre månader kvar, arma kvinna. Är det bara ett barn? Quote
MrsRiker Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 blir det en flicka så blir det Enea. <{POST_SNAPBACK}> Vilket jättevackert namn!! Quote
EoNeel Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 blir det en flicka så blir det Enea. <{POST_SNAPBACK}> Vilket jättevackert namn!! <{POST_SNAPBACK}> Tack. det är jag som kommit på det. :rodna: Quote
Kai Dukat Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Ja lycka till ska ni ha, och sedan kommer en sådan där konstig ompriortering i ens liv och du kommer att grubbla på saker du aldrig tidigare har gjort. 1. Du kommer att förstå hur lite sömn en människa behöver. 2. TV och DVD är ord som kommer att försvinna ur ditt vokabulär 3. Bajs är alltid ett problem. antigen kommer det för mycket eller så kommer det inget. 4. Kräk detsamma. 5. Du kommer dock aldrig att förstå hur mycket kärlek som kan rymmas i ett människohjärta. 6. Du kommer inte att begripa vad du har skrattat åt tidigare. 7. Och du kommer alltid att vara rädd. Mitt ända tips är dock, försök aldrig att "behålla" ditt gamla liv, det är mission imposible. Bygg istället upp ett nytt. Tro mig det fungerar altid mycket bättre. PS. Hoppas det blir en tjej då får hon ett super namn. Quote
OnO Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Enea är jättefint! Hur kom du på det? Har det månne någon.. hmm... SF anknytning... Quote
orville Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Jag håller med. Enea är ett vackert namn. Och en gång till, vi håller tummarna för er. Kom ihåg att skriva när ni är nyblivna föräldrar. Jag talar nog för alla här när jag säger att vi kommer att vara nyfikna. Hoppas att det inte är allt för jobbigt för din kvinna OnO. Tummarna h??lls för dig med. Och tack till kai för hans insiktsfulla beskrivning av hur det är att bli förälder... Quote
OnO Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 (edited) Jo, Kai's lista stämmer rätt bra. Utom punkt 2. När kvällen har kommit och den lilla (+tanten) somnat in så sött, så smyger OnO in till TV'n där han avnjuter en episod från någon bra tv-serie (just nu avnjutes? Space 1999, Månbas Alpha. Denna ritual är en sann rekreationskälla för OnO. Kraft samlas för en ny dag med jobb, tjo och tjim. Min tant lider just nu av "myrkryp" i benen. Vilket gör att hon inte sover särskilt bra. Så hon kan vara rätt lättretlig just nu. Jag tycker synd om henne. Det var likadant förra gången... Men det går över om tre månader ungefär. Edited May 2, 2005 by OnO Quote
Sandra Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Oj oj, det är tur att man är ung ännu! Inte behöva bekymmra sig om att ha barn ännu! Däremot yngre syskon varav ett på två år, och en massa annat att hålla reda på, hundarna, marsvinet m.m. :blink: Men fritiden spenderas vid böckerna, datorn eller att meditera! Quote
orville Posted May 2, 2005 Report Posted May 2, 2005 Meditation, cool. Det måste väl kunna hjälpa mot åskskräcken... Quote
Recommended Posts