Odo II Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 Jag hade en trevlig Star Trek-helg/dag i söndags! Jag var hemma hos några kompisar som håller på att gå igenom alla boxarna av DS9, och när jag lite försynt undrade om de inte hade lust att se ett var de mer än villiga att åse en episod. Själv har jag sett klart hela serien nyligen så det blev ett härligt lite smånostalgiskt återseende av denna fantastiska serie (behöver jag tillägga att det är min favorit bland Trekserierna?) Dessutom fortsatte vi tittta å till slut blev det ett minimaraton med fyra avsnitt, vi började med The Muse och avslutade med The Quickening (säsong 4). Så ska en söndagskväll tillbringas! Quote
EoNeel Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 Imorgon skall det åkas till Ullared och handlas för många kronor. Vi är flera som skall åka så vi kommer väl vara där hela dagen...suck. <{POST_SNAPBACK}> Bevare mig väl. Jag har också varit på vippen att behöva följa med till detta ohyggliga, men jag har alltid lyckats slingra mig ur. Så än finns ju hoppet för dig med. Men om du inte lyckas så ska du veta att jag tänker på dig... :P Jag har föresten hört att de har en nyöppnad star trek hörna på Ullared..... ..... jag bara skojade... ;) <{POST_SNAPBACK}> Skönt att veta att det är någon som tänker på en. Det blev inte så farligt. Det ända jag ångrar är jag inte köpte boxen med serien Taken (390kr). Men det går fler tåg. Nu till helgen skall jag försöka göra klart köket och försöka att hinna med att tillsammans med min kompis titta över skisserna till våran lilla pod. Quote
Tom_Hell Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 Jag har föresten hört att de har en nyöppnad star trek hörna på Ullared..... ..... jag bara skojade... ;) <{POST_SNAPBACK}> Där alla boxar kostar 200 kronor styck. Köp tre betala för två *suckar drömmande* <{POST_SNAPBACK}> Nja, om det vore en riktig ST-hörna skulle man förstås få betala i Latinum till någon liten girig Ferengi bakom en disk :ferengi: :P Quote
Dahlberg Posted January 20, 2005 Report Posted January 20, 2005 har ägnat helgen att ta igen missad filmtid pga av tentaperiod... Så det blev film hela helgen.... men... konstigt nog ingen Sci fi Filmer som sågs var: Garden state - Hör nog till bland det bästa jag någonsin sett... zatoichi - Helt ok japansk film Azumi - bra och kul japansk "fantasy"film When the last sword is drawn - otroligt vacker och bra japansk samurajfilm Moulin rouge - gick tom på tv... Bra film... snygg film Musiken är underbra... Sedan blev det lite anime också, ett gäng avsnitt av "Witch hunter Robin"... Ja, jag gillar japansk film Quote
Talar Posted January 20, 2005 Report Posted January 20, 2005 Alltid lika irriterande när tentor och sånt tar tid från viktiga saker ;) Själv ska jag åka till Luleå över helgen för att hälsa på en kompis som pluggar där. Quote
EoNeel Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 JAG KOMMER ATT NJUTA AV HELGEN! JAG HAR BLIVIT ORDENTLIGT BEFODRAD PÅ MITT JOBB!! Lyftet jag har väntat på så länge, har äntligen hänt. Jag kan knapp tro att det är sant. Jag kommer inte att jobba ett smack med huset i helgen, jag kommer att festa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Quote
Peter Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Har inte en aning om vad det handlar om men det borde inte få hindra en från att säga: Grattis! Quote
MrsRiker Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 JAG KOMMER ATT NJUTA AV HELGEN! JAG HAR BLIVIT ORDENTLIGT BEFODRAD PÅ MITT JOBB!! <{POST_SNAPBACK}> Grattis, grattis!!! :trollkarl: (<- med lite fantasi kan det där se ut som en partyhatt ) Blir du kapten snart nu då? Quote
EoNeel Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 JAG KOMMER ATT NJUTA AV HELGEN! JAG HAR BLIVIT ORDENTLIGT BEFODRAD PÅ MITT JOBB!! <{POST_SNAPBACK}> Grattis, grattis!!! :trollkarl: (<- med lite fantasi kan det där se ut som en partyhatt ) Blir du kapten snart nu då? <{POST_SNAPBACK}> Tusen tack! Det k??nns som jag har blivit erbjuden inte bara halva kungariket utan hela, plus prinsessan och hennes syrra! Quote
Odo II Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Grattis! Vad kommer detta innebära förutom mer i lön? Är det frågan om mer stimulerande arbetsuppgifter? Quote
OnO Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Grattis! Vad kommer detta innebära förutom mer i lön? Är det frågan om mer stimulerande arbetsuppgifter? <{POST_SNAPBACK}> Det antar jag att det är. Eftersom EoNeel är Lieutenant i Starfleet, så vet han att pengar inte är någon drivkraft i framtiden... ;) Quote
Sandra Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Antingen är man uppe i stalletoch kikar runt, eller så letar man fram Star trek avsnitt eller så tittar man på Alias! Fast oftast läser jag cirka 1000 per helg. Älskar att leta fram bra böcker (eller sådana som verkar bra) och ser helst till att de inte är tunnare är 400 sidor, annars läser jag lätt ut dem på en timma, trist <_< jajja, lite kort om min fritid...! Quote
EoNeel Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 (edited) Grattis! Vad kommer detta innebära förutom mer i lön? Är det frågan om mer stimulerande arbetsuppgifter? <{POST_SNAPBACK}> Det antar jag att det är. Eftersom EoNeel är Lieutenant i Starfleet, så vet han att pengar inte är någon drivkraft i framtiden... ;) <{POST_SNAPBACK}> Helt riktigt OnO ;) . Sanningen är det egentligen inte handlar så mycket om pengar, utan mera om ansvar och otroliga möjligheter till personlig utvecklig. Edited January 27, 2005 by EoNeel Quote
captain archer Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 jag håller med dina ord EoNeel att pengar är inte allt här i livet Quote
Freelancer Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 Nej, pengar betyder inte allt. Men tyvärr betyder det mycket i det samhälle vi lever i idag. Pengar behövs till nästan allt. Quote
captain archer Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 (edited) ibland önskar man att saker och ting inte kostade så mycket pengar som det gör i dag och mindre saker är mindre värda Edited January 27, 2005 by captain archer Quote
OnO Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 Jo, en star trek box kostar mellan 800 och 1000 spänn. En box med en säsong av tv-serien "24" får man för 250 spänn, även den runt 18 timmar.... <_< M.a.o. Hade man gillat Kiefer Suderland och "24", kunnde man gå ner i lön. Tyvärr föredrar jag Star Trek, och det rejält.... Quote
captain archer Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 just därför jag vill jag att man sänker priserna på saker o ting så man klarar av att köpa startrek filmer här i stockholm så kostar en startrek film 100 kr och två startrek filmer för 99 Quote
Talar Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Grattis EoNeel. Betyder det här att du kan börja ta en röd uniform till jobbet istället? ;) Quote
captain archer Posted January 29, 2005 Report Posted January 29, 2005 (edited) det skulle se väldigt roligt ut om EoNeel kom till jobbet iklädd startrek uniform Edited January 29, 2005 by captain archer Quote
OnO Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Jag fick influensan igår. Jag hade sån frossa i natt så att hela sängen stod och hoppade. Nu har jag suttit här i fem minuter och jag känner att jag orkar inte längre. Måste in och sova en stund till. Ohhh, vad det är synd om mig... Quote
EoNeel Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Jag fick influensan igår. Jag hade sån frossa i natt så att hela sängen stod och hoppade. Nu har jag suttit här i fem minuter och jag känner att jag orkar inte längre. Måste in och sova en stund till. Ohhh, vad det är synd om mig... <{POST_SNAPBACK}> Drick mkt, sov mkt. Krya på dig! Quote
holodoc Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Jag fick influensan igår. Jag hade sån frossa i natt så att hela sängen stod och hoppade. Nu har jag suttit här i fem minuter och jag känner att jag orkar inte längre. Måste in och sova en stund till. Ohhh, vad det är synd om mig... <{POST_SNAPBACK}> Trevlig helg...utan DS9.... <_< Quote
OnO Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Drick mkt, sov mkt. Krya på dig! Trevlig helg...utan DS9.... <_< Tack så mycket. Jag har sovit nästan hela dan. Sova - vakna - kissa - dricka - sova - vakna - .... o.s.v. Ska se om jag orkar slötitta lite på Farscape i kväll. holodoc kom förbi och lämnade en DVD. Quote
Recommended Posts