Döparn Posted September 4, 2004 Report Share Posted September 4, 2004 Själv, på helgerna, sitter jag antingen hemma och bara tar det lugnt, är almännt o-social, ser någon film, spelar tv-spel eller liknande. Eller så drar jag till en kompis och snackar skit, ev. drar på någon pub om man för tillfället har några pengar. vad brukar ni göra på er lediga tid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted September 4, 2004 Report Share Posted September 4, 2004 Den här helgen har jag varit riktigt osocial och nästan inte träffat andra människor alls. Men det är rätt skönt. Första helgen på länge som jag haft en massa ledig tid jag inte vetat vad jag ska göra med. Annars brukar jag vara uppbokad på en massa grejer hela tiden. Ibland jobbar jag i helgerna också och då blir det inte så mycket annat gjort. Brukar träffa en del kompisar i helgerna annars, det ska jag iofs göra imorgon kom jag just på så då får man inte var ifred den här helgen heller alltså Eftersom jag pluggar och har möjlighet att planera min tid ganska mycket som jag vill så antar jag att gänsen mellan helg och vardag blir lite mer flytande. Men visst skulle det ändå ta emot lite att sätta sig och jobba på en inlämningsuppgift en lördag. Men generellt sett så har jag nog inte några direkt fasta helgrutiner, det brukar variera ganska mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 (edited) Jag har en kvinna som är som en klingon, så det är aldrig en lugn stund hemma. Vi bor i villa och den är i ständigt behov av reparation. Sen har vi en rottweiler som behöver sin träning (så att den är snäll mot grannarna). När jag får en stund över så är det mycket faktaböcker som läses. Jag älskar religion, jag är nästan teolog...har en bit kvar till examen. När det inte är faktaböcker så är det sci-fi som gäller. Just nu håller jag på att ta mig igenom DS-9 för...jag vet inte vilken gång i ordningen? Jag pluggar inte just nu, utan arbetar på ett företag som säljer kortterminaler och jag umgås en del med mina arbetskamrater på ledig tid. Jag skulle nog vilja säga att min tillvaro för tillfället är stressad. :knäpp: Edited September 7, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 Eftersom jag bor på högskolans internat så är det aldrig en lugn stund. På vardagarna är det vanligaste att jag och rumskompisarna har videokväll, fast inte på onsdagar. På sistonde har onsdagkvällarna alltid varit veckans festkväll, vilket innebär att torsdagarna inte är så roliga. En kul sak är att många på internatet verkar vara nästan lika trekkerfrälsta som jag, så vi har pratat om att ha egna ST-treffar någon helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted September 7, 2004 Report Share Posted September 7, 2004 EoNeel, låter som att du borde bussa kvinnan och rottweilern på varandra så att du får lite lugn och ro ett tag Annars kanske det funkar med lite vulcan-meditation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Jag spelar lite bas i ett anorlunda rockband. I övrigt är det rätt mycket Star Trek, kan titta på boxarna om och om igen. Har precis köpt hus där jag nu bor med fru och min lilla flicka. Håller på att renovera min gillestuga just nu, ska ha ett litet Hi-tech multimediacenter där. Hemmabio och lite high-tech mys-pys. Har planer att inreda med lite star trek känsla. Varflör inte som bryggan på NCC 1701-D..... Problemet är bara att när jag nämner detta so har jag också en Klingonkvinna helt plötsligt. :klingon: jag förstår inte varför... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Jag spelar lite bas i ett anorlunda rockband. I övrigt är det rätt mycket Star Trek, kan titta på boxarna om och om igen. Har precis köpt hus där jag nu bor med fru och min lilla flicka. Håller på att renovera min gillestuga just nu, ska ha ett litet Hi-tech multimediacenter där. Hemmabio och lite high-tech mys-pys. Har planer att inreda med lite star trek känsla. Varflör inte som bryggan på NCC 1701-D..... Problemet är bara att när jag nämner detta so har jag också en Klingonkvinna helt plötsligt. :klingon: jag förstår inte varför... :lol: <{POST_SNAPBACK}> Jag undrar om det är fler män som upplever att de har en klingonkvinna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Jag undrar om det är fler män som upplever att de har en klingonkvinna? <{POST_SNAPBACK}> Ni vet vad dom säger: Män är från Mars, kvinnor är från Qo'nos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Kvinnor...ja, det har jag hört talas om någon gång.... Fredag: Star Trek, Lördag: PS2 med Silent Hill,Resident Evil eller Project Zero, Söndag: Farscape... Visst är jag enormt social....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Kvinnor...ja, det har jag hört talas om någon gång.... Fredag: Star Trek, Lördag: PS2 med Silent Hill,Resident Evil eller Project Zero, Söndag: Farscape... Visst är jag enormt social....? <{POST_SNAPBACK}> När ska du hinna med dina nya fina Andromedaboxar då? Om du inte hinner med, så kan jag ta dem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Får väl ändra schema på lördagen... Och andra Lexx-boxen på måndag..."Eating Pattern"...låter gott... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 9, 2004 Report Share Posted September 9, 2004 Klingon kvinna, det låter livat i varje fall!! Själv är det mycket interpretation som gäller på helger, studera in manus och texter inom skolans ramar, komponera musik, gå på bio, jobba, hitta på dumheter med vänner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 (edited) för mig e det alltid helg efter som ja e arbetslös. så ja spendera min tid genom att hänga hos kompisar, flörta me grannen, glo på star trek, sover en hel del, festar ibland på fredag å lördag kvällarna och lyssnar typ alltid på musik.. ja det e väll det.. **********, ja måste skaffa mig ett jobb.. men vi undersköterskor e tydligen inte så behövda.. Edited September 14, 2004 by Pjotr'k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 20, 2004 Report Share Posted September 20, 2004 Jag har äntligen lite mera fritid. Så nu till helgen planeras det STAR TREK och svampplockning. Det skall bli svampstuvning och ST-tittande hela lördagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted September 21, 2004 Author Report Share Posted September 21, 2004 Svampplockning (på eget initiativ) ger måååånga vuxenpoäng! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 Svampplockning (på eget initiativ) ger måååånga vuxenpoäng! <{POST_SNAPBACK}> Ger det ännu mer vuxenpoäng att jag skall också hugga upp en massa ved, köpa golv till köket, göra klart staketet, bygga klart skjulet i trädgården, byta toaletten, laga ett fönster? Jag känner mig inte vuxen, inte ett smack, bara en aning förvirrad. Jag fattar inte riktigt hur jag hamna i detta? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 Svampplockning (på eget initiativ) ger måååånga vuxenpoäng! <{POST_SNAPBACK}> Ger det ännu mer vuxenpoäng att jag skall också hugga upp en massa ved, köpa golv till köket, göra klart staketet, bygga klart skjulet i trädgården, byta toaletten, laga ett fönster? Jag känner mig inte vuxen, inte ett smack, bara en aning förvirrad. Jag fattar inte riktigt hur jag hamna i detta? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Men.. men, detta går väl inte ut över shuttlepoden?? :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 Svampplockning (på eget initiativ) ger måååånga vuxenpoäng! <{POST_SNAPBACK}> Ger det ??nnu mer vuxenpoäng att jag skall också hugga upp en massa ved, köpa golv till köket, göra klart staketet, bygga klart skjulet i trädgården, byta toaletten, laga ett fönster? Jag känner mig inte vuxen, inte ett smack, bara en aning förvirrad. Jag fattar inte riktigt hur jag hamna i detta? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Men.. men, detta går väl inte ut över shuttlepoden?? :o <{POST_SNAPBACK}> Shuttlepoden är helig! Den som messar med den messar med mig! ;) Tanken är att den skall också vara ett helgjobb, men förhoppningsvis ett roligt jobb. Den får ta den tid den tar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 Shuttlepoden är helig! Den som messar med den messar med mig! ;) Tanken är att den skall också vara ett helgjobb, men förhoppningsvis ett roligt jobb. Den får ta den tid den tar. <{POST_SNAPBACK}> Phhu. jag blev lite orolig ett tag Det är ju själve tusan att man bor så långt från göteborg, det hade varit kul att få hjälpa till annars.... Jag får väl bygga en egen.... en cardassisk... Så kan vi ju träffas sen, om några år... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted September 21, 2004 Author Report Share Posted September 21, 2004 EoNeel: Klart det ger....du är fulländad vuxen. Kan man förresten få se bilder när du byggt färdigt din shuttlepod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 EoNeel: Klart det ger....du är fulländad vuxen. Kan man förresten få se bilder när du byggt färdigt din shuttlepod? <{POST_SNAPBACK}> "fulländad vuxen", öh. Det var läskigt. :o Tanken är att min kamrat skall göra en sida åt detta projekt på nätet. Jag kommer tillbaka med adress mm. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 30, 2004 Report Share Posted September 30, 2004 Låter kul! Det ser vi fram emot.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted September 30, 2004 Report Share Posted September 30, 2004 Helg??? Är det det man använder till att göra allt jobb man inte kunnat/hunnit göra tidigare? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 1, 2004 Report Share Posted October 1, 2004 (edited) Jag är så glad att det är helg igen. Jag är så "förbyld" så hälften vore nog. Jag nyser, näsan rinner som en kran och jag har ont i öron och hals. Då är det ju en sagolik tur att jag få hem flera nya DS-9 böcker, som jag kan gömma mig med i sängen. Edited October 1, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 1, 2004 Report Share Posted October 1, 2004 Jag är så glad att det är helg igen. Jag är så "förbyld" så hälften vore nog. Jag nyser, näsan rinner som en kran och jag har ont i öron och hals. Då är det ju en sagolik tur att jag få hem flera nya DS-9 böcker, som jag kan gömma mig med i sängen. <{POST_SNAPBACK}> Krya på dig!! Men lite Star Trek brukar bota de mesta av mina åkommor, så nu blir du nog frisk ska du se!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts