Gå till innehåll

Om vi fick välja, vilken ST-serie skulle ni vilja se på repris på TV?  

59 medlemmar har röstat

1. 1.

• TOS - The Original Series
      9
    • TNG - The Next Generation
      17
    • DS9 - Deep Space Nine
      29
    • VOY - Voyager
      4
    • ENT - Enterprise
      0
    • ingen
      0

Rekommenderade inlägg

Postad

När man titta på den kan det vara värt att ha i åtanke att serien faktiskt var gjord på 60-talet.

Föränta dig inte 2000 tals datoranimeringar...

Dt är bra manus i alla fall, kul moralstories.

Jag tycker att det vore kul med TNG som jag skrivit ovan men, helst skulle man väl vilja se klart på ENT... Svt höllju på med den serien i alla fall. De borde väl avsluta kan man ju tycka

Postad

Jag röstade på TNG. Har sett alldeles för lite av den och har ännu fastnat. Vill gärna ge den en stor chans... Men om jag känner min sambo rätt kommer säkert boxarna att dyka upp i brevlådan inom kort.

• 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Jag röstade på TNG, har inte sett nått av TNG elle DS9 så jag kunde ha röstat på vilken som hälst av dem. Annars e min favorit just nu Voyager, och jag skulle titta på den om dom visade den igen,alla gånger :D . Men inte de första tre sesongerna, jag har sett dem för många ggr :blink: (har dem på box).

Postad

Har inte Svt köpt in de sista säsongerna av ENT? Var väl drygt ett år sedan de visades borde väl vara på tiden att de klämde in de nya i tablån?

Röstade också på DS9, (har jag inte sett än.. :rodna: )

Postad
Har inte Svt köpt in de sista säsongerna av ENT? Var väl drygt ett år sedan de visades borde väl vara på tiden att de klämde in de nya i tablån?

Röstade också på DS9, (har jag inte sett än.. :rodna: )

Nej svt kommer inte visa nå mer Enterprise :(

Många tycks vara intresserade av DS9 i alla fall :)

Postad
Tror ni att det finns någon chans att de visar en repris av en gammal Star Trek serie, säg t.ex. Ds9?

Jag tror nog att chansen för det är väldigt liten, men man kan ju alltid hoppas! :)

Med "de" menar jag Tv4, Tv3 eller Svt!

Att SVT gjorde den stora tabben som inte visade de säsånger som var sagda,

hur kan du verka tro att SVT ger sig på Star Trek igen?

tv3 har väl inte heller visat alla avsnitt i nån säsong när dom körde

nån Star Trek för länge sen vad nån annan här påpekat i en annan tråd.

Det blir nog tv4 kvar som tycks vara så duktiga på att köra serier utan att verka ge upp.

Postad
Att SVT gjorde den stora tabben som inte visade de säsånger som var sagda,

hur kan du verka tro att SVT ger sig på Star Trek igen?

tv3 har väl inte heller visat alla avsnitt i nån säsong när dom körde

nån Star Trek för länge sen vad nån annan här påpekat i en annan tråd.

Det blir nog tv4 kvar som tycks vara så duktiga på att köra serier utan att verka ge upp.

Om tv4 skulle börja visa, kommer de säkert att ha det som utfyllnad och köra på "käcka" tider som vardagar halv två på natten... :rolleyes:

Postad (redigerade)

TNG får det bli för min del -- inte för att jag egentligen vill se någon serie repriserad (även om det är trevlig med Star Trek på TV), utan snarare därför att jag tycker att den passar sig bäst för TV. DS9 har en mycket mer linjär kontinuitet som kräver att man har sett alla (nåja, nästan) tidigare avsnitt för att man skall kunna förstå bakgrunden till händelser, och jag är en sådan som har ytterst svårt f??r att hålla koll på TV-tablåer och tider vid vilka ett specifikt program visas (hurra för DVD och, ehm, andra medier!), vilket naturligtvis kommer att medföra att jag missar några episoder då och då. TNG kräver inte att man har sett tidigare avsnitt för att kunna sätta sig in i enstaka sådana - även om det är en fördel, så då kan jag välja att se när det passar mig.

Redigerad av epitaph
Postad

Jag röstade också för TNG. Detta eftersom det är en bra serie och jag inte har sett alla avsnitt. Det skulle vara toppen om de sände serien på TV eftersom boxarna är så oerhört dyra :arg:

Håller med om att TNG gör sig bra för TV och att man inte måste ha sett alla avsnitten för att ha glädje av ett. Jag vill dock se alla avsnitt!!!

Postad

B)-->

CITAT(B @ 7 Nov 2005, 10:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jag röstade också för TNG. Detta eftersom det är en bra serie och jag inte har sett alla avsnitt. Det skulle vara toppen om de sände serien på TV eftersom boxarna är så oerhört dyra :arg:

Håller med om att TNG gör sig bra för TV och att man inte måste ha sett alla avsnitten för att ha glädje av ett. Jag vill dock se alla avsnitt!!!

Det kan jag hålla med om även om jag sett det mesta! (av tng) J.

• Skapa nytt...