Jump to content

Repris av en ST-serie på TV?

thestargaze

Om vi fick välja, vilken ST-serie skulle ni vilja se på repris på TV?  

59 members have voted

1. 1.

• TOS - The Original Series
      9
    • TNG - The Next Generation
      17
    • DS9 - Deep Space Nine
      29
    • VOY - Voyager
      4
    • ENT - Enterprise
      0
    • ingen
      0

Recommended Posts

Låt oss säga att en svensk tv-kanal (svt, Tv4 elelr tv3) bestämmer sig att visa en Star Trek serie i repris och att alla säsonger ska visas under en viss tid.

Vilken serie skulle ni vilja se? :)

Berätta gärna varför just den serien som ni har valt ska visas och inte några av de andra.

OBS! Bara ett val gäller! ;)

Jag valde TNG, därför att jag tycker mycket om den serien och det är så länge sen jag såg något av avsnitten sist. Men jag skulle gärna se Voyager och DS9 igen också, faktiskt. Det är ju så med serier man tycker om. Ofta så sitter man ju och ser samma om igen för andra, tredje kanske fjärde gången om man får en chans.

Tonica

Detta är inte lätt. För egen del spelar det ingen roll. Jag håller på att köpa mina boxar.

Men att rösta på "Ingen alls" är dumt, för jag vill ju att alla oinvigda skall bliva invigda i härligheterna :)

Så jag lägger min röst på "Deep Space Nine". Därför att jag tror att den kan uppnå det jag precis nämnde. "Enterprise" håller ju redan på att visas, och "Voyager" var inte så länge sedan den visades.

Sen hoppas jag att det blir SVT som i så fall visar serien. Fast de förgrymmade superkork kanalerna 3, 4 & 5 brukar ju köpa rättigheter till det mesta nu förtiden, och stycka sönder det med sina usla reklamavbrott. :arg:

För egen del så hoppas jag snarare att SVT skulle visa "Månbas Alpha" (Space 1999) Det hade varit otroligt kultroligt :)

Röstade själv på DS9!

Eftersom det är den enda serien som jag inte har sett. Jag funderade ett tag på att rösta på TOS, då det var väldigt länge sedan jag såg den serien och skulle därför vara kul att se den igen. Jag har boxarna för TNG och de tre första i VOY så det är väl inte lika aktuellt för mig att se dem i repris. Enterprise kommer de förhoppningvis att visa fortsättningen...Då återstår det bara en serie, DS9! :lol:

Jag röstade på TOS, av den enkla anledningen att det är den serie jag har sett allra minst av och som jag för närvarande inte har på varken DVD eller VHS. Egoistiskt va?? :D

Annars borde DS9 gå på TV, för fler borde upptäcka denna fantastiska serie! Heja Cardies :cardassian: *fniss*

Jag skulle helst se TOS på tv. Visst tycker jag TNG är en bättre serie. Men jag har några band med TNG-avsnitt. TOS har jag inte sett ett avsnitt av så det skulle jag uppskatta mest.

Med tanke på att SVT inte vet om de ska sända säsong 3 eller inte så tror jag knappast de, 3:an eller 4:an kommer sända en gammal ST-serie i repris.

DS9...just därför att jag sett minimalt och att det jag sett är mycket intressant...

Har sett det mesta Voyager och TNG...vad gäller Enterprise har jag sett minimalt och det gav ingen mersmak....

TOS är kult och underhållande, men...trots allt "mindre viktig"...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag röstade för DS9 av precis samma orsaker och skäl :)

Jag valde TNG. Tycker mycket om den serien för det är mycket nytt tycker jag i de flesta avsnitten. DS9 blir lite för segt tyvärr då det utspelar sig på samma ställe. Men jag skulle kolla på vilken serie det än blev som repriserades :) . Jag trodde faktiskt att flest röster skulle hamna på TNG :P , varför tror ni att det inte har blivit så :blink: ?

• 4 weeks later...
  • 4 months later...