thestargaze Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Låt oss säga att en svensk tv-kanal (svt, Tv4 elelr tv3) bestämmer sig att visa en Star Trek serie i repris och att alla säsonger ska visas under en viss tid. Vilken serie skulle ni vilja se? Berätta gärna varför just den serien som ni har valt ska visas och inte några av de andra. OBS! Bara ett val gäller! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonica Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag valde TNG, därför att jag tycker mycket om den serien och det är så länge sen jag såg något av avsnitten sist. Men jag skulle gärna se Voyager och DS9 igen också, faktiskt. Det är ju så med serier man tycker om. Ofta så sitter man ju och ser samma om igen för andra, tredje kanske fjärde gången om man får en chans. Tonica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Valde DS-9, fast att jag håller på att gå igenom boxarna igen. Jag skulle nog titta på vilken serie det än blev, men fick jag som sagt var välja så skulle det utan tvekan bli DS-9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Detta är inte lätt. För egen del spelar det ingen roll. Jag håller på att köpa mina boxar. Men att rösta på "Ingen alls" är dumt, för jag vill ju att alla oinvigda skall bliva invigda i härligheterna Så jag lägger min röst på "Deep Space Nine". Därför att jag tror att den kan uppnå det jag precis nämnde. "Enterprise" håller ju redan på att visas, och "Voyager" var inte så länge sedan den visades. Sen hoppas jag att det blir SVT som i så fall visar serien. Fast de förgrymmade superkork kanalerna 3, 4 & 5 brukar ju köpa rättigheter till det mesta nu förtiden, och stycka sönder det med sina usla reklamavbrott. :arg: För egen del så hoppas jag snarare att SVT skulle visa "Månbas Alpha" (Space 1999) Det hade varit otroligt kultroligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 12, 2004 Author Report Share Posted October 12, 2004 Röstade själv på DS9! Eftersom det är den enda serien som jag inte har sett. Jag funderade ett tag på att rösta på TOS, då det var väldigt länge sedan jag såg den serien och skulle därför vara kul att se den igen. Jag har boxarna för TNG och de tre första i VOY så det är väl inte lika aktuellt för mig att se dem i repris. Enterprise kommer de förhoppningvis att visa fortsättningen...Då återstår det bara en serie, DS9! :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Eftersom jag inte heller sett DS9, så borde jag ju lagt min röst på den... men TNG fick den ändå Var så länge sedan jag såg den DS9 är man dock mycket nyfiken på, och ligger som en god 2:a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag röstade på TOS, av den enkla anledningen att det är den serie jag har sett allra minst av och som jag för närvarande inte har på varken DVD eller VHS. Egoistiskt va?? Annars borde DS9 gå på TV, för fler borde upptäcka denna fantastiska serie! Heja Cardies :cardassian: *fniss* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 DS9...just därför att jag sett minimalt och att det jag sett är mycket intressant... Har sett det mesta Voyager och TNG...vad gäller Enterprise har jag sett minimalt och det gav ingen mersmak.... TOS är kult och underhållande, men...trots allt "mindre viktig"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 12, 2004 Author Report Share Posted October 12, 2004 (edited) Tror ni att det finns någon chans att de visar en repris av en gammal Star Trek serie, säg t.ex. Ds9? Jag tror nog att chansen för det är väldigt liten, men man kan ju alltid hoppas! Med "de" menar jag Tv4, Tv3 eller Svt! Edited October 12, 2004 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag skulle helst se TOS på tv. Visst tycker jag TNG är en bättre serie. Men jag har några band med TNG-avsnitt. TOS har jag inte sett ett avsnitt av så det skulle jag uppskatta mest. Med tanke på att SVT inte vet om de ska sända säsong 3 eller inte så tror jag knappast de, 3:an eller 4:an kommer sända en gammal ST-serie i repris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag röstade på DS9, har bara sett ett fåtal avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 DS9...just därför att jag sett minimalt och att det jag sett är mycket intressant... Har sett det mesta Voyager och TNG...vad gäller Enterprise har jag sett minimalt och det gav ingen mersmak.... TOS är kult och underhållande, men...trots allt "mindre viktig"... <{POST_SNAPBACK}> Jag röstade för DS9 av precis samma orsaker och skäl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 Röstade på tng eftersom jag inte sett ett enda avsnitt av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 Hade också gärna sett en reprisering av TNG. Jag har sett alla avsnitt av DS9, VOY och ENT. Men i TNG finns det vissa luckor i säsong 2, 6 och 7. Sen har jag missat en del avsnitt i TOS också, men jag ser nog hellre TNG, om jag får välja. TAS blir jag bara glad om jag slipper. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 Har varken sett TNG eller DS9, men DS9 verkar vara i min smak så... TOS var inget alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runar Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 Jag röstade på ds9 därför att jag inte har sett den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 Jag valde TNG. Tycker mycket om den serien för det är mycket nytt tycker jag i de flesta avsnitten. DS9 blir lite för segt tyvärr då det utspelar sig på samma ställe. Men jag skulle kolla på vilken serie det än blev som repriserades . Jag trodde faktiskt att flest röster skulle hamna på TNG :P , varför tror ni att det inte har blivit så :blink: ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 För egen del har jag ju sett så lite DS9 och så verkar det vara för många andra också. DS9 verkar lite mörkare och det tilltalar någon med min mörka själ.... Ibland tycker jag TNG är lite "sliskig".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 Måste säga TNG för att det var den serien som fick mig att fastna för star trek. Den kommer nog alltid vara den som jag kommer jämföra alla nya ST-serier med. Dessutom var det länge sen jag såg nåt TNG nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 10, 2004 Report Share Posted November 10, 2004 jag röstade på TNG skulle vilja se alla episoder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Jag skulle vilja att en kanal visade TOS, så att man kan hänga med från början, därefter får alla andra komma! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 jo kanske det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 jag valde tng. Min egen favourit serie samt att jag tror att det är den serie som skulle locka flest nya tittare till star trek i allmänhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 Enterprise sänds nu, Voyager minns jag för väl, DS9 är för mycket rymdsåpa för min smak. Min röst gick därför till TNG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norts82 Posted March 31, 2005 Report Share Posted March 31, 2005 :borg2: tja jag skulle vilja se alla igen men om jag måste välja själv klart blir det ju voyager vad annars.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts