Mr Borg Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Varför måste man se ut som ett miffo på alla bilder..."suck" Jag var längst upp till vänster bärande en tröja i handen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Ah, nej, inte bilden! men vi är ju jättesöta! :lol: Ska se om jag kan fixa vulcan-öron till nästa treff, sneda ögonbryn har jag ju redan *fniss*. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Tja, ni andra var ju jättesöta, men inte jag....såg minst sagt konstig ut...)= snyft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Tja, ni andra var ju jättesöta, men inte jag....såg minst sagt konstig ut...)= snyft. *hihi* Nejdå, du ser så klok ut så. Men det blev ju inte bättre av att du håller i en 'Highlander'-t-shirt i ena handen. ;) Tycker vi ser riktigt snälla och trevliga ut allihopa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 10, 2002 Report Share Posted September 10, 2002 T-Shirten var väl den som såg bra ut i så fall.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Ngn som känner till vilket program som kommer på ST:s nästa videodag? (Det ska väl vara tema Sändebud, eller ngt sådant?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 WCT's nästa treff blir redan om två månader, 16 november. Temat blir "Strange New Worlds". (Kan man gissa att de visar ENT: 'Strange new worlds' då? ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 WCT's nästa treff blir redan om två månader, 16 november. Temat blir "Strange New Worlds". (Kan man gissa att de visar ENT: 'Strange new worlds' då? ;)) Visste jag väl. Vad jag menade var StockholmTrekkers videodag, den 5/10-02. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Jag vet jag vet. SÄNDEBUD 2002-10-05 PROGRAM 10:00 TNG: Tin Man (3) 10:45 DS9: The Forsaken (1) 11:30 PAUS 11:50 TNG: The Dauphin (2) 12:35 TOS: Elaan of Troyius (3) 13:25 LUNCH 14:20 TNG: Loud As A Whisper (2) 15:05 DS9: Accession (4) 15:50 PAUS 16:10 TNG: The Perfect Mate (5) 16:55 TOS: Is There In Truth No Beauty (3) 17:45 PAUS 18:00 TNG: Liaisons (7) 18:45 TNG: Masks (7) 19:30 PAUS 19:50 TNG: Violations (5) 20:35 TNG: Man of the People (6) 21:20 SLUT ganska bra om ni frågar mig B) (ST=det i stockholm WCT = det i GBG) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Jag vet jag vet. SÄNDEBUD 2002-10-05 PROGRAM 10:00 TNG: Tin Man (3) 10:45 DS9: The Forsaken (1) 11:30 PAUS 11:50 TNG: The Dauphin (2) 12:35 TOS: Elaan of Troyius (3) 13:25 LUNCH 14:20 TNG: Loud As A Whisper (2) 15:05 DS9: Accession (4) 15:50 PAUS 16:10 TNG: The Perfect Mate (5) 16:55 TOS: Is There In Truth No Beauty (3) 17:45 PAUS 18:00 TNG: Liaisons (7) 18:45 TNG: Masks (7) 19:30 PAUS 19:50 TNG: Violations (5) 20:35 TNG: Man of the People (6) 21:20 SLUT ganska bra om ni frågar mig B) (ST=det i stockholm WCT = det i GBG) e det alltid så många pauser i st treffar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Tack, Morn. Har redan sett två av de avsnitten(fast iofs; förra treffen hade jag ju redan sett ungefär hälften). Hur kan det komma sig att du alltid verkar veta sådana saker? Innan de finns på ST:s hemsida, alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Morn sitter i programmgruppen för ST så han borde veta. Programmet ser super ut, mycket TNG, precis vad jag känner för. Masks är ett mkt bra avsnitt med Data som "gud" Ang pauser: ja ST kör 2 avsnitt sen paus, det är bra, så man hinnre gå på toa o köpa mer godis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Som Crayle säger så sitter jag i progamgruppen i ST (så det är bara att komma med tema så kanske vi kan fixa det)B) Sen en fråga har du sett STs sida den är kass och har inte uppdaterats sen så 1997 typ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 e det alltid så många pauser i st treffar?? Japp det är det. Klart skulle man kunna ha färre pauser och mer trek men med 120 avsnitt/år så är vi ändå den förenigns som visar mest trek i sverige. Men nu ska vi inte ta upp frågan bäst förening. Det är en aldelles för kännslig fråga. (som många märkt) :blink: :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Ang pauser: ja ST kör 2 avsnitt sen paus, det är bra, så man hinnre gå på toa o köpa mer godis! Paus efter vartannat avsnitt är för ofta, det blir så mycket gående fram och tillbaka då. Fast å andra sidan är ju WCT:s 4-avsnittsblock lite väl långa, efter ett tag iaf.(På morgonen går det väl an, men senare vill man nog allt ha lite fler raster. Somnade på både förra och förrförra treffen ) Det bästa vore nog att först ha ett 4-avsnittsblock, sedan två 3-avsnittsblock och slutligen ett 2-avsnittsblock.(På treff då alltså, så kunde man komma hem i något sånär vettig tid)(På visdeodag borde man nog bara ha 3-avsnittsblock) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 En fördel med mycket pauser är att man kan diskutera trek och det blir inte lika mycket kö på toa som det var på WCt träffen (har jag hört). och då ST slutar runt 2200 är det en bra tid tycker jag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Tycker också det verkar jobbigt med så mycket pauser, man är ju där för intesivt tittande av Star Trek. Snacka kan man göra sedan. Vi har ju en Pre treff dagen innan visningarna på Draken, där kan man ju snacka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Pre treff är något som man fixar själv och är inte något som WCT fixar. (troligen är alla som är med från wct) Sen så är man där för trek men om man vill se trek kan man lika gärna ladda från näten. Man är dät för stämningen och för att treäffa lisninnade trekkers. Det är klart att om man måste åka långt för att komma hit så kan det kännas jobbigt att det inte är lika intensivt. Men kan ni (de som går på WCT) träffar säga at ni stiter och tittar på alla avnitten och att ni bara länmar sallongen i pauserna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Men kan ni (de som går på WCT) träffar säga at ni stiter och tittar på alla avnitten och att ni bara länmar sallongen i pauserna. Jag tycker det funkar bra som det är nu på wct, visst de är långa pass och så, men man kan hålla sig vaken. I pauserna är det massa st-snack, fotografering o grejjer. Efter pauserna är det ju alltid utlottningar och tävlingar. Inte för att jag brukar vinna nåt, men iaf. =) Kön till tjejtoan är heller aldrig speciellt lång. (Vad kan det bero på? ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Men kan ni (de som går på WCT) träffar säga at ni stiter och tittar på alla avnitten och att ni bara länmar sallongen i pauserna. Ibland kan dte hända att man går ut under ett block, men inte ofta..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 WCT hade i varje fall på hemsidan om en Pre treff. Den var på MinBar. Självklart är man där för stämningen ja, och det är lite roligare att se avsnitten på en stor bio duk än en liten 17" datorskärm, tycker jag i varje fall.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 PreTreff???, :o Vad är det?, Berätta mera! Länk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Det är att dom går till en bar och super/trekker lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Det är att dom går till en bar och super/trekker lite Alkohol, så otrekkigt.!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Tror dock inte de super, det är inte så smart med tanke på att man går upp tidigt följande dag. Och alla som var på Draken såg ut att vara i mycket bra skick=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts