Pjotr'k Posted May 6, 2002 Report Share Posted May 6, 2002 Fortsättning från tidigare diskussion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Jag har fått tag på lite förhands info som kan vara kul. sista helgen i juni (28/6-30/6) kommer stockholm trekkers att anordna STOCON på kulturhuset (i stockholm) det är en Trek/sci-fi convet där det kommer finnas filmvisning, trekvisning, frågesport, roliga progam punkter och mycket mycket mer. sen kommer vi torligen att kunna förhansvisa 2 st nya roliga fillmer. Så boka sista helgen i juni redan nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Jag läste detta på svenska.trekkers-listan, va skoj det verkar! Med vad är det för 2 nya roliga filmer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Hejsan, Jag skulle gärna vilja att någon berättade vilka Star Trek föreningar det finns, hur man blir medlem och hur/när/var angående StarTrek-träffar! Jag är ganska ny när det kommer till det. // Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Hejsan, Jag skulle gärna vilja att någon berättade vilka Star Trek föreningar det finns, hur man blir medlem och hur/när/var angående StarTrek-träffar! Jag är ganska ny när det kommer till det. // Mariah Det finns lite olika föreningar, mest beroende på var nånstans man bor. De föreningar som finns (vad jag vet) är West Coast Trekkers (WCT) som håller till i Göteborg, Stockholm Trekkers (ST), Trekkers i södra Sverige (TSS) som håller till i skåne/blekinge/södra småland samt Delta Quadrant Trekkers (DQT) som håller till i norra delen av Sverige (framför allt Jämtland). Vad som händer vad gäller treffar brukar tas upp här ganska flitigt, men självklart kan man kolla på resp. förenings hemsida. Där finns även info om hur man går med i föreningarna. TSS hemsida WCTs hemsida STs hemsida DTQs hemsida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 WCT har en treff den 7/9... på draken i göteborg... Temat är Borg : II 7/9 = Seven of Nine = Borg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 ST har en träff nu i juni (1/6) coh sen en på samma dag som WCT (7/9) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 ST har en träff nu i juni (1/6) coh sen en på samma dag som WCT (7/9) vart är ST :s Treffar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 vart är ST :s Treffar Det är på bio focus i hagsätra (gröna linjen) och är ca 20 min från centralen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Varför har alltid WCT och ST treffar på samma dag?? Det finns ju faktiskt fyra helger i en månad, har dom det samtidigt bara för att bråka eller? Och STOCON verkar ju jättekul!! Var det ett sånt förra året också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Lite OT: E det nån som ska på LinCon?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 Lite OT: E det nån som ska på LinCon?? jag och crayle ska dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 Lite OT: E det nån som ska på LinCon?? Ursäkta min okunnighet, men vad är LinCon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 Och STOCON verkar ju jättekul!! Var det ett sånt förra året också? Det fans ett liknande men den här kommer att bli bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 Varför har alltid WCT och ST treffar på samma dag?? Det finns ju faktiskt fyra helger i en månad, har dom det samtidigt bara för att bråka eller? Och STOCON verkar ju jättekul!! Var det ett sånt förra året också? det jag vet är att ST har den första helgen i varje månad fast med vissa undantag som i jan/feb/mars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 Lite OT: E det nån som ska på LinCon?? Ursäkta min okunnighet, men vad är LinCon? LinCon är ett spelkonvent i Linköping, där det tex. finns Star Trek kortspelet turneringar... Det är från idag (8/5) till söndag (12/5).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 8, 2002 Report Share Posted May 8, 2002 För er som är där så kommer jag att ha en Trek tröja på mig (med tos enterprise) och crayle kommer ha en spacebugs tröja. Crayle har rött hår och glasögon jag är blond och har också glasögon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 21, 2002 Report Share Posted May 21, 2002 Nu är det snart dax igen för en ny videodag i fina hagsätra med stockholm trekkers. de 1/6 kör vi en heldag med cardassians som tema. PROGRAM 10:00 TNG: the wounded(3) 10:45 DS9: Duet (1) 11:30 PAUS 11:50 TNG: Chain of Command, del 1 (6) 12:35 TNG: Chain of Command, del 2 (6) 13:20 LUNCH 14:20 DS9: Cardassians (2) 15:05 DS9: The Wire (2) 15:50 PAUS 16:10 DS9: Second Skin (3) 16:55 DS9: Improbable Cause (3) 17:40 PAUS 18:00 DS9: The Die Is Cast (3) 18:45 DS9: Indiscression (4) 19:30 PAUS 19:50 VOY: Nothing Human (5) 20:35 DS9: Ties of Blood and Water (5) 21:20 SLUT för mer info se sidan eller så kan ni fråga mig :cardassian: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted May 21, 2002 Report Share Posted May 21, 2002 Nu är det snart dax igen för en ny videodag i fina hagsätra med stockholm trekkers. de 1/6 kör vi en heldag med cardassians som tema. ... Många bra avsnitt ser jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted May 21, 2002 Report Share Posted May 21, 2002 Nu på Söndag (26/5) anordnar TSS en liten treff på Kårhuset i Lund. Visningen kommer inrikta sig på DS9 och såhär ser tablån ut: 12:00 Emissary (dubbelavsnitt) 13:35 The Passenger Move Along Home 15:10 Paus 15:30 The Nagus Vortex 17:05 Battle Lines The Storyteller 18:40 Slut Så ni som bor i Skåne vet iaf vad ni ska göra på söndag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 DS9 säsong 1 det är kul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted May 22, 2002 Report Share Posted May 22, 2002 mmm stocon verkar kul!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 23, 2002 Report Share Posted May 23, 2002 mmm stocon verkar kul!!! Det är klart det sak bli kul det är ju trek hela helgen Sen så komer det att hållas kurser i klingon mm. mycket kul blir det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted May 23, 2002 Report Share Posted May 23, 2002 mmm stocon verkar kul!!! Jo det verkar hur kul som helst. Oturligt nog kan jag inte gå pga att jag inte har någonstans att sova och att åka fram och till baka med tåg i tre dar är omöjligt ekonomiskt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted May 23, 2002 Report Share Posted May 23, 2002 När det gäller boende så bör inte det vara ett stort problem man kan nog hitta ett bra vandrar hem inärheten. se Test där kanske det finns någora tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts