Morn Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Hej hej 16 årig sthlm- tjej) ska göra? Sen undrar jag, om man är med i Stockholm Trekkers måste man då betala medlemsskap där? Varför åker du inte till Stockholm trekkerrs dag i stället?? Vi har bättre tema. TOS: This Side of Paradise Ent Vox Sola Ent Fallen Hero VOY Jetrel (1) Ent Desert Crossing TNG: Final Mission (4) TNG Justise (1) Ent Two Days and Two Nights DS9 Let he who is with out sin.. (5) TOS Doomsday machine Ent Shockwave TNG a matter of time Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Hej hej hallå alla! Jag funderade på att åka till GBG till nästa treff, men för att få det för min mor måste jag bevisa att allt är fixat och ordnat å så vidare... Ja undrar: Ni som inte bor i Gbg hur gör ni med sovplatser? Nån som vet hur jag (16 årig sthlm- tjej) ska göra? Sen undrar jag, om man är med i Stockholm Trekkers måste man då betala medlemsskap där? Jag tror att nån har frågat det tidigare men jag minns inte... Skulle vara tacksam för svara (verkligen jätte- tacksam ) Ha det! Tja, det där med sovplatser är ju alltid ett problem... Jag ska maila några vandrarhem och kolla, men jag har hört hemska rykten om att man måste vara över 18 för att få bo på såna, stämmer det?? Iaf, jag kan ju pm:a dig om jag får reda på nåt av intresse. Jag tror jag och min kompis kommer åka ner på lördag morgon, vilket innebär att vi missar första avsnittet... :/ Vilket också innebär att jag vill träffa alla er i nån paus och inte i foajén innan det börjar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Jag undrar vilken klubb som egentligen är "störst" dvs har mest aktiva medlemmar, mest träffar och så... WCT är störst, cirka 600 medlemmar, Stockholm Trekkers har väl 200 medlemmar eller ngt sådant, de har flest sammankomster (videodagar) iaf. Trekkers i Södra Sverige vet jag ingenting om. Mumle brukar väl ha koll på dem? Delta Quadrant Trekkers håller till i Jämtland, a.k.a Deltakvadranten, och räknar sig själva som en undergrupp till WCT, och de har också den bästa hemsidan. Tror det var alla, eller ngn som känner till några fler? När det gäller ST-medlemmar så ska de få komma in på treffen utan att betala ngn medlemsavgift. Det gäller även medlemmar i TSS. Och bor man på Svenska TuristFörenings vandrarhem räcker det med att man är sexton, tror jag iaf. Det finns ett STF-vandrarhem nära Draken, på väg mot Stigbergstorget. :vulcan: :vulcan: :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Låter lite väl krångligt att åka till gbg o bo på vandrarhem när man kan trekka i sthlm om man nu bor där?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Men man kanske vill åka dit och träffa trekkers därifrån (eller forumfolk)... Hemma är man ju alltid annars, det är ju bara kul att komma nånannanstans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 sant men om man ska välja på att se trek med WCT eller ST när man bor i stockholm så väljer jag i alla fall att se i stockholm för att minska kostnaderna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Tja, det där med sovplatser är ju alltid ett problem... Jag ska maila några vandrarhem och kolla, men jag har hört hemska rykten om att man måste vara över 18 för att få bo på såna, stämmer det?? Iaf, jag kan ju pm:a dig om jag får reda på nåt av intresse. Ella, jag skriver ett PM till dig om sovplats-frågan. Snälla, vi har haft tillräckligt med tjafs om WCT - ST i den här diskussionen redan, så snälla, starta inte en ny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken A Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 Har lyckats få bo- plats (min morbror kommer att helgonförklaras nån dag!) och undrar nu: Var ska forum- filurerna ses och när? Kan vara bra att veta så att jag är där då... (YES! Det tog ett tag men äntligen: Mitt 47.e Inlägg! Tamtamtadam!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 Yeah nu på lördag är det trek i Stockholm igen! Enterprise, yeah baby, bring it on Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 Har lyckats få bo- plats (min morbror kommer att helgonförklaras nån dag!) och undrar nu: Var ska forum- filurerna ses och när? Kan vara bra att veta så att jag är där då... (YES! Det tog ett tag men äntligen: Mitt 47.e Inlägg! Tamtamtadam!) I nån paus? Eller? Har vi bestämt nåt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 fick detta Hej alla. Passa på att förnya er Star Trek garderob. Varför inte en ny höstuniform:) Kan vara perfekta julklappar. Som bekant har Stockholm Trekkers videodag nu på Lördag. Program nedan. Under videodagen kommer vi att ha en kollection av Star Trek uniformer samt många andra Star Trek saker för försäljning. (Muggar, Cd-skivor, musmattor mm.) Sakerna utgör delar av det restmaterial som Tekniska museet har kvar sedan Star Trek-utställningen. Museet lovar bra priser. Jag kommer att skicka mer information när vi fått listor från museet. Program videodagen ALL NEW EPISODES 2002-09-07 10.00 TOS: This Side of Paradise (1) 10.45 nyENT: Ent Vox Sola 11.30 Paus 11.50 nyEnt: Fallen Hero 12.35 VOY: Jetrel (1) 13.20 Lunch 14.20 nyEnt: Desert Crossing 15.05 TNG: Final Mission (4) 15.50 Paus 16.10 TNG: Justise (1) 16.55 nyEnt: Two Days and Two Nights 17.40 Paus 18.00 DS9: Let he who is with out sin.. (5) 18.45 TOS: Doomsday machine (2) 19.35 Paus 19.55 nyEnt: Shockwave 20.40 TNG: a matter of time (5) 21.25 Slut -- Hälsningar // Peter Founder of STOCKHOLM TREKKERS bra va Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 superbra, jag ska köpa spock öron! blush :borg2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 Om det säljs några commbadges(TNG/VGR) där så kan jag gärna köpa i andra hand av ngn. (Alltså om ngn köper en på lördag så kan jag på nästa videodag köpa den av denne på nästnästa videodag)(jag kan betala lite extra, så att personen i fråga tjänar lite) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 säljs de i draken på lördag???? blush Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 5, 2002 Report Share Posted September 5, 2002 Nej som det stog så är det på stockholm trekkers videodag. och stockholm trekkers har sina dagar i stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 7, 2002 Report Share Posted September 7, 2002 Va du floodar Morn, men det var hyfsat program, Temporal Cold War rockar, men till saken: vilka andra trek föreningar visar Ent? Vore kul och prata med folk vad de tycker om serien.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Göteborg rockar fetast och Draken med. Floodar man om man skriver många inlägg på rad?? Okej, där ser man. Kul med så mycket folk och stämningen var på topp!! Trevligt att det finns så otroligt många Trekkers här i väster med=) TNG avsnitten var helt klart bäst. Voy-Scorpion är ju ett bra dubbelavsnitt med. Men endgame och unimatrix zero kan man ju klara sig utan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Hade redan sett alla VGR-avsnitt på treffen <_< . Vilka på forumet var där? Jag var utklädd till Icheb.(vad tyckte ni om min kostym?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Jag var utklädd till Sulik på ST-träffen (sthlm trekkers menar jag givetvis) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Hade redan sett alla VGR-avsnitt på treffen <_< . Vilka på forumet var där? Jag var utklädd till Icheb.(vad tyckte ni om min kostym?) Men då satt ju du aldeles framför oss, det var vi som satt och nynnade med i alla ledmotiven. Ella, Peter, Seven of Nine, P'tack, jag och Lis@ var där. Jag hade tng/science-uniform. Din kostym va ju rolig, men det vart ju en Borg som vann kostymtävlningen. Kanske inte så konstigt med tanke på treffens tema. Morn: vi skulle uppskatta om du inte floodar forat. Vi gillar fortfarande inte överflödiga inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 quiet: Synd bara att din sydda kostym gick sönder....Den var väldigt vacker annars=) Jag måste sy en till nästa treff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Men då satt ju du aldeles framför oss, det var vi som satt och nynnade med i alla ledmotiven. Ella, Peter, Seven of Nine, P'tack, jag och Lis@ var där. Jag hade tng/science-uniform. Din kostym va ju rolig, men det vart ju en Borg som vann kostymtävlningen. Kanske inte så konstigt med tanke på treffens tema. Ok, jag tyckte jag kände igen dig och Peter. Fina uniformer. Men varför ställde inte du upp i kostymtävlingen? Tog ni ngt foto denna gång, så att man känner igen er på nästa treff? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Ok, jag tyckte jag kände igen dig och Peter. Fina uniformer. Men varför ställde inte du upp i kostymtävlingen? Tog ni ngt foto denna gång, så att man känner igen er på nästa treff? Näe, jag vågade inte riktigt. blush Men nästa treff tänkte jag vara med. Jadå, jag fick en bild. Kanske kan skicka den till Jocke så att han kan lägga upp den? Nu så: bild på forum-folket! (Okej, kanske inte alla, men ändå. ) Forumfolket (stor bild) Överst från vänster: Alexander (Mr Borg), Marika (Seven of Nine), mr Spock och Ella. Nederst från vänster: Peter, Viktor (P'tack) och jag (Quiet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Ok, jag tyckte jag kände igen dig och Peter. Fina uniformer. Men varför ställde inte du upp i kostymtävlingen? Tog ni ngt foto denna gång, så att man känner igen er på nästa treff? Näe, jag vågade inte riktigt. blush Men nästa treff tänkte jag vara med. Jadå, jag fick en bild. Kanske kan skicka den till Jocke så att han kan lägga upp den? Det blir till att jobba stenhårt på nån tuff kostym till nästa gång... Vet bara inte riktigt vad jag vill ha... Ah, nej, inte bilden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 9, 2002 Report Share Posted September 9, 2002 Jag var utklädd till Sulik på ST-träffen (sthlm trekkers menar jag givetvis) Nu ljuger du inge du var ju tom riker från tng avsnitten "second chanses" (fast med rött hår) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts