Jump to content

Är din partner en trekkie/trekker?

Deanna

Recommended Posts

Jag har en liten fundering... Är din partner en trekkie/trekker?

Om inte, hur viktigt är det för dig att din partner delar ditt intresse?

Och i så fall, hur hanterar ni eventuella incidenter som t ex att du vill tillbringa helgen med alla StarTrek-filmerna och din partner vill se reprismaraton med farmen, baren och Robinsson? :D

Personligen är jag singel för tillfället och har aldrig delat mitt StarTrek-intresse med någon av mina föredetta pojkvänner. Det har gått bra. Om jag slapp alla fotbolls-vm, hockey-vm mm så slapp de att se på StarTrek. Så enkelt var det...

Deanna

tidigare pojkvänner till mig ha tyckt att ja vatt helt dum i huvet som kan gilla "sånt skräp". men de hade sina bilar å sin fotboll, å presis som du sa, så länge de inte drar in mig i det så drar ja inte in dem i star trek.

min nuvarande pojkvänn kläckte ur sig (till min stora förvåning :huh: ) "sätt på lite ST nu så ja få se va det e för nått"

men han skratta åt Geordi å tyckte Data va ett fjöntigt namn..

så det va ingen hitt hos honom. han håller sig till sånt tråkigt som hockey å fottboll..

men det funkar nog iallafall. bara han ger mig tid till mitt så ge ja honom tid till sitt..

Jag personligen tycker detta är jätte svårt, då min klingonska kvinna inte tycker om sci-fi och i synnerhet Star Trek. Mitt liv är fyllt av sci-fi och hennes är fyllt med inredning, kläder, mode mm. Saker som jag också kan finna roliga, men det är ingenting som jag lever för. För mig är det inte livsviktigt att hon delar mitt sci-fi intresse, men det är viktigt att hon låter mig få ha det.

Hon mobbar mig inte (inte lika myket längre) och hon låter mig hållas med filmer, rymdskepp, leksaker, böcker mm, så jag får väl se mig som lyckligt lottad. Sen vet jag faktiskt inte om jag skulle vilja att hon var lika intresserad av Star Trek som jag är, då det är lite min egen värld som jag flyr in i.

Jag har en liten fundering... Är din partner en trekkie/trekker?

Om inte, hur viktigt är det för dig att din partner delar ditt intresse?

Och i så fall, hur hanterar ni eventuella incidenter som t ex att du vill tillbringa helgen med alla StarTrek-filmerna och din partner vill se reprismaraton med farmen, baren och Robinsson? :D

Personligen är jag singel för tillfället och har aldrig delat mitt StarTrek-intresse med någon av mina föredetta pojkvänner. Det har gått bra. Om jag slapp alla fotbolls-vm, hockey-vm mm så slapp de att se på StarTrek. Så enkelt var det...

Deanna

<{POST_SNAPBACK}>

Har heller inga såna problem...om det nu ska behöva vara det. Låter ju vansinnigt om det är som T'Pol skriver, att man blir "mobbad"...

Visst är det ofta trist att vara singel, men å andra sidan gör man precis vad som faller en in...utan kommentarer...

Angående TV-serier har jag inte sett ett enda (helt) avsnitt av någon av de serier du nämner...folk snackar om det och jag fattar ingenting.. <_<

Vad gäller TV tittar jag för tillfället BARA på SciFi (Farscape, Andromeda, Lexx, Star Trek) och fotboll...(detta går faktiskt att kombinera.. ;) :D )

Alla kan inte gilla allt, men man måste ju som EoNeel antyder tolerera andras smak...

Tja, jag har börjat inse att hon (min sambo) tycker att: "Bara han är lycklig så"...

Jag skulle givetvis önska att hennes intresse för detta med SF var något högre. Men jag ser det, som EoNeel redan sagt, inte som något nödvändigt. Kan vara rätt kul att ha en egen tillflyktsort. Min sambo gillar sånt där som Big Brother och Farmen. Satte mig ner härom kvällen och tittade på ett avsnitt farmen. Jag satt nog och gapade som en fisk, jag tänkte, hur ändan in i det allra glödhetaste kan man sitta och vara intresserad av denna dyngan.

Men hon kan titta med mig ibland: Hon till och med gillar Voyager! Vi tittade på ett TOS avsnitt häromdan (space seed) och hon sa. Detta var ju riktigt bra. Då blev jag nästan lite nykär :)

Men när jag började mala om att detta är minsan episoden som ligger till grund för den andra långfilmen..... Då blev det för mycket för henne. "Tyst nu, och titta" sa hon. Så det där genuina intresset har hon inte...än...

nej nej nej. inte mobbad! de tycker bara att ja e lite speciell, konstig å inte driekt dum i huvet (det e bara ett uttryck från deras sida när det gäller min film smak).... som gillar "sånt skit". det tjatar jämt om att de måste få ner mig på jorden igen. men det kommer de alldrig att lyckas me. ja ha alltid fått ha mitt star trek.. fast de vill väll hälst att ja ska lägga det på hyllan.

Jag känner ett par som delar sitt ST-intresse med varandra. De kollar igenom boxar tillsammans, de läser samma böcker, de pratar i munnen på varandra om ST-fakta när vi har livliga ST-samtal. Tidigare var jag avundssjuk på detta och tyckte synd om mig själv...varför har inte jag det så här? Men jag har lärt mig att uppskatta balansen i mitt förhållande. Jag älskar den respekt jag känner från min partner, jag menar att jag kan inte vara lätt att leva med, men hon gör det med allt vad det innebär. Det är snarare så att det är tvärom, idag är jag glad för att jag har det liv jag har. Att jag kan se på ST när jag vill (mer el. mindre), jag har ingen i familjen som vet bättre om ST än vad jag gör. Jag har en partner som dammar av mina rymdskepp för att hon älskar mig. Jag kan inte ha det bättre...

Edited by EoNeel

Sambon gillar som tur sci fi och även om han inte anser att Star Trek tillhör toppenskicktet av sci fi så tittar han på det ibland. Babylon 5 gillar han skarpt.

Sen har ju mitt intresse för Star Trek minskat med tiden. Känns som man inte riktigt hinner med just nu. Att se de avsnitt man redan sett känns som slöseri utan jag tittar då hellre på en för mig ny sci fi-serie.

Men IOM att vi båda gillar sci fi så har vi faktist en hel del gemnsamt. Vill vi ta det lite lungt efter en hel dag så sätter vi gärna på ett avsnitt av nån sci fi serie. Även om det just nu blir mest CSI.

Det här med olika intressen och smak handlar ju bara om att acceptera varandra. Sambon älskar skräkfilmer och själv kan jag knappt sova efter dem. Så kompromissen är att de "mindre läskiga" filmerna ser vi tillsammans och sen sover jag väldigt nära sambon (jag tror förövrigt inte han har nått emot det). De superläskiga filmerna typ Ringu och andra japanska skräckfilmer får han titta på själv. Då slipper jag bli livrädd. I gengäld slipper han se de "tjejfilmer" som jag vill se och han inte vill se.

Ingen av oss har nått intresse av att se farmen, big brother och allt vad de nu heter. Inte kollar vi mycket på sport heller. Vid fotbolls WM (?) så såg vi en match och det var den där Sverige åkte ur.

Jag har en partner som dammar av mina rymdskepp för att hon älskar mig. Jag kan inte ha det bättre...

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar man en sån tjej? Vill också ha en :)

<{POST_SNAPBACK}>

Då är vi två.... :P

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle hellre ha en kille som dammade av mina skepp... Ja, ifall jag hade några. :rolleyes:

Deanna

Skulle hellre ha en kille som dammade av mina skepp... Ja, ifall jag hade några.

skulle vilja ha en som dammade överhuvudtaget..

å ja tro inte att min nuvarande pojk skulle stå ut om ja hade massa ST saker överallt.. fast vi bor ifösig inte ihop.. men om vi gjort det så hade han nog inte gått me på det, fast ja hade inte gått me på att ha massa hockey bilder på väggarna...

Jag har en partner som dammar av mina rymdskepp för att hon älskar mig. Jag kan inte ha det bättre...

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ni inte städa själva?

<{POST_SNAPBACK}>

He...hrm...jo...det kanske inte var så mycket det det handlade om egentligen... ;)

Att hitta tjejer är svårt och dessutom scifi-intresserade känns som en utopi :blink:

Edited by holodoc

He...hrm...jo...det kanske inte var så mycket det det handlade om egentligen...  ;)

Att hitta tjejer är svårt och dessutom scifi-intresserade känns som en utopi :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl snoka kring lite här på forumet :)

Fast du får nog vara beredd att flytta på dig, På jämjö finns det nog inte många Sci-fi tokiga lediga. :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Bra sagt Bromma_Herman:) Önskar att det fanns fler som du.

Deanna

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Deanna

<{POST_SNAPBACK}>

Som Holodoc sade i ett tidigare inlägg så inte riktigt detta det handlar om. Jämlikheten i mitt hem är utmärkt, men det är bara det att jag är så glad att min partner dammar mina rymdskepp med tanke på vad hon tycker om sci-fi.

För övrigt så tvättar jag, diskar, dammsuger, byter gardiner, plockar upp BH-ar och andra tjejgrejer från golvet som skall ligga i tvättkorgen mm, mm.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Deanna

<{POST_SNAPBACK}>

Som Holodoc sade i ett tidigare inlägg så inte riktigt detta det handlar om. Jämlikheten i mitt hem är utmärkt, men det är bara det att jag är så glad att min partner dammar mina rymdskepp med tanke på vad hon tycker om sci-fi.

För övrigt så tvättar jag, diskar, dammsuger, byter gardiner, plockar upp BH-ar och andra tjejgrejer från golvet som skall ligga i tvättkorgen mm, mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Lugn EoNeel:) Jag menade absolut inte att kritisera dig och ditt förhållande. Ni har säkert ett väldigt jämlikt förhållande. Vad jag menade var att det var ett trevligt uttalande av Bromma_Herman. Inom parentes sagt så hatar jag att damma;)

Deanna

Tack EoNeel för stödet och förståelsen...förklarade ju faktiskt i mitt inlägg precis innan vad det handlade...saken handlade ju egentligen inte om att damma, utan om en tjej som visar förståelse för ens egenheter...

Väntade mig inte att bli så missförstådd och att jag skulle träffa någon öm punkt...jag och Talar var väl bara avundsjuka på ett fantastiskt förhållande... :rolleyes:

Edited by holodoc

Tack EoNeel för stödet och förståelsen...förklarade ju faktiskt i mitt inlägg precis innan vad det handlade...saken handlade ju egentligen inte om att damma, utan om en tjej som visar förståelse för ens egenheter...

Väntade mig inte att bli så missförstådd och att jag skulle träffa någon öm punkt...jag och Talar var väl bara avundsjuka på ett fantastiskt förhållande...  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Oj, vad det var fullt av känsliga killar här idag då LOL. Nu gällde inte mitt inlägg dig utan Bromma_Herman. Håller med dig om vikten av att hitta en partner som har förståelse för ens egenheter. Tycker fortfarande inte om att damma:).

Deanna

Edited by Deanna

Jag har ju turen att få ha odla mina hobbies eller min fanatism om jag så önskar. Min fru gillar väl inte ST över allt anant men hon kollar gärna på avsnitt ocg ger mig en box då och då i julklapp.

Jag har förutom ST också konst/konsthantverk som intresse och har smällt upp drejskiva och har panåer med skrylfärg spridda med halvfärdiga "verk" över hela vår hyrda sommar ställe. Det är lite samma sak. Man får ha egna intressen och så länge man inte blir extrem eller gör illa så är det OK. Hennes intressen är mycket att se saker att uppleva har jag förstått. Hon klarar inte gärna att sitta still på en plats alltför länge. Utflykt, resor och sånt gör henne glad. Och jag hänger med, inte för att jag ogillar det snarare tvärtom men jag kan tänka mig att se DS9 en söndag då vi ska kolla in nåt annat så då får man jämka sig.

Det har funkat så länge för oss, vi har förstått, tror jag att vi inte behöver tycka precis lika, man äger ju inte varandra, men det underlättar om man har någorlunda samma sfär av intressen.

Jag var smart när jag köpte Ng på DVD... Jag tog ett tillfälle att titta på de första avsnitten när gumman satt brevid och inte hade nåt annat försig....

Nu har vi sett alla avsnitt tillsammans och har börjat tittat på DS9....

Det blir nog en människa av henne också.. :D

• 4 weeks later...