Supreme Commander JAF Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 Öhm, jag såg i avsnittet "heritage" att data var designad precis som sin android-mor Juilana Soong, att åldras utseendemässigt. Detta var något som jag hade missat. Då kunde man ju rent teoretiskt ha med honom(återuppliva) i en ny film/tv-serie!! Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men vad mig anbelangar så är data sprängd i miljarder småbitar och det är därför lite svårt att återuppliva honom om man nu inte återskapar honom på holodäcket naturligtvis. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 3, 2007 Report Share Posted September 3, 2007 (edited) Öhm, jag såg i avsnittet "heritage" att data var designad precis som sin android-mor Juilana Soong, att åldras utseendemässigt. Detta var något som jag hade missat. Då kunde man ju rent teoretiskt ha med honom(återuppliva) i en ny film/tv-serie!! Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men vad mig anbelangar så är data sprängd i miljarder småbitar och det är därför lite svårt att återuppliva honom om man nu inte återskapar honom på holodäcket naturligtvis. J. No need to get wise guy ;) Jo jag vet liksom det. Men läs vår diskussion om hur man kan ta tillbaka data till en ny film/tv-serie i tråden "Datas död!" Vi är ett gäng som tokgillar data och har eller hade lite funderingar på hur man skulle kunna få se honom igen. Jag valde ändå att lägga mitt lilla inlägg här i denna tråd. Edited September 3, 2007 by michael ricochet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 4, 2007 Report Share Posted September 4, 2007 Öhm, jag såg i avsnittet "heritage" att data var designad precis som sin android-mor Juilana Soong, att åldras utseendemässigt. Detta var något som jag hade missat. Då kunde man ju rent teoretiskt ha med honom(återuppliva) i en ny film/tv-serie!! Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men vad mig anbelangar så är data sprängd i miljarder småbitar och det är därför lite svårt att återuppliva honom om man nu inte återskapar honom på holodäcket naturligtvis. J. No need to get wise guy ;) Jo jag vet liksom det. Men läs vår diskussion om hur man kan ta tillbaka data till en ny film/tv-serie i tråden "Datas död!" Vi är ett gäng som tokgillar data och har eller hade lite funderingar på hur man skulle kunna få se honom igen. Jag valde ändå att lägga mitt lilla inlägg här i denna tråd. Jag vet att ni har funderat i dom banorna ja och ingenting är omöjligt men jag uttryckte bara vad jag anser om saken. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted December 14, 2008 Report Share Posted December 14, 2008 Data är ju faktiskt en självständigt tänkande varelse, bara inte av organiskt material, så att säga. Bara för att han inte är gjord av kött och blod, så betyder inte det att vi skall undervädera honom. Och det var min fundering om Data. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
logarithm Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Men han är fortfarande en maskin, och även om han är organisk så är det bara delvis och han är skapad av mänskliga händer. Det som gör att han skiljer sig från en vanlig dator är att hans sätt att interagera med människor och ha empati för dem är väldigt nära mänskligt. Men han är dock inte liv. Inte med mina kriterier för liv i alla fall. Men han är nära. Och jag tycker det var rätt att han fick egna rättigheter och inte behandlas som en vanlig apparat. Yes, jag gillar politik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Jag säger som i 2010: "Vi är alla maskiner mr (glömde namnet nu) vare sig vi är baserade på silikon eller kol. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 han är en maskin visst men är man sina delar kan man inte bli mer än bara kött och blod eler i hans fall kretsar och metall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Tiny Little Lifeform Posted July 20, 2009 Report Share Posted July 20, 2009 han är en maskin visst men är man sina delar kan man inte bli mer än bara kött och blod eler i hans fall kretsar och metall. dom menar filosofiskt :arg: är du ens en trekkie? och har du ens sett Datas day? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts