Jump to content

Data, "varelse" eller maskin?

EoNeel

Recommended Posts

Öhm, jag såg i avsnittet "heritage" att data var designad precis som sin android-mor Juilana Soong, att åldras utseendemässigt. Detta var något som jag hade missat. Då kunde man ju rent teoretiskt ha med honom(återuppliva) i en ny film/tv-serie!! :w00t:

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men vad mig anbelangar så är data sprängd i miljarder småbitar och det är därför lite svårt att återuppliva honom om man nu inte återskapar honom på holodäcket naturligtvis. J.

• Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Öhm, jag såg i avsnittet "heritage" att data var designad precis som sin android-mor Juilana Soong, att åldras utseendemässigt. Detta var något som jag hade missat. Då kunde man ju rent teoretiskt ha med honom(återuppliva) i en ny film/tv-serie!! :w00t:

Jag är ledsen att behöva göra dig besviken men vad mig anbelangar så är data sprängd i miljarder småbitar och det är därför lite svårt att återuppliva honom om man nu inte återskapar honom på holodäcket naturligtvis. J.

No need to get wise guy ;) Jo jag vet liksom det. Men läs vår diskussion om hur man kan ta tillbaka data till en ny film/tv-serie i tråden "Datas död!" Vi är ett gäng som tokgillar data och har eller hade lite funderingar på hur man skulle kunna få se honom igen. Jag valde ändå att lägga mitt lilla inlägg här i denna tråd.

Edited by michael ricochet

No need to get wise guy ;) Jo jag vet liksom det. Men läs vår diskussion om hur man kan ta tillbaka data till en ny film/tv-serie i tråden "Datas död!" Vi är ett gäng som tokgillar data och har eller hade lite funderingar på hur man skulle kunna få se honom igen. Jag valde ändå att lägga mitt lilla inlägg här i denna tråd.

Jag vet att ni har funderat i dom banorna ja och ingenting är omöjligt men jag uttryckte bara vad jag anser om saken. J.

• 1 year later...

Men han är fortfarande en maskin, och även om han är organisk så är det bara delvis och han är skapad av mänskliga händer. Det som gör att han skiljer sig från en vanlig dator är att hans sätt att interagera med människor och ha empati för dem är väldigt nära mänskligt. Men han är dock inte liv. Inte med mina kriterier för liv i alla fall. Men han är nära. Och jag tycker det var rätt att han fick egna rättigheter och inte behandlas som en vanlig apparat.

Yes, jag gillar politik.

• 6 months later...
  • 3 weeks later...