Gå till innehåll
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Rekommenderade inlägg

Men det kan väl aldrig skada att se allt som har gjorts vad gäller star trek. (Då menar jag tv-serierna och filmerna)

Eller är det nåt´med canon som gör att du inte vill se den serien?

Jag måste säga att jag tycker att TNG och DS9 är bättre än Enterprise men därmed är den serien inte alls dålig. Kul att se hur det kanske kunde vara i början så att säga!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är de sjuka i huvudet eller? Måste ha, måste ha, måste ha! 1 & 2 betalade jag 359 styck för(på repack) och de säljer boxen för 99! RoLaren jag är dig evigt tacksam!

Är på säsong 2 i mitt ENT tittande nu så detta är perfekt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick hem minENT säs 3 box för 99 kr idag, men har inte haft tid att kolla på den. Tur att det är kristi flygare nästa helg så man har tid att gå igenom nyinköpta dvdfilmer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis fått ett mail av Discshop angående releasen utav nya Star Trek filmen. Tydligen släpps det en singel-disc DVD, en 2-disc Bluray och en 2-disc Special Collectors Limited Edition DVD, där man får en Enterprise modell med discarna i, om jag gissar rätt. Skitcool utgåva verkar det bli, utan tvekan. Själv förbeställde jag den direkt eftersom den är limited. Länkar till de olika utgåvorna:

Singel-disc DVD: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref=

2-disc Special Collectors Limited Edition DVD: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref=

2-disc Bluray: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php...s&&ref=

Tycker dock det är tråkigt att vi inte fått en vanlig 2-disc edition på DVD, alla kanske inte vill lägga 495 kr på denna Special Collectors Limited Edition. Köper man den, som jag nu kommer göra, kommer man ju inte kunna ha den i hyllan bredvid de andra filmerna, vilket jag föredrar att man ska kunna, så jag vill ju ha en simpel 2-disc också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För den som orkade vänta så verkar det som om blu-rayversionerna remastras för släpps den 22:a maj enligt brittiska Amazon. Det releasedatumet är för UK men vi bör inte vara långt efter.

Vad är det då för blu-rays som finns på cdon.se? Det står då att det är remastrade versioner :S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppla. Nu blev jag väldigt osäker. Jag läste ursprungligen om att det skulle komma ommastrade versionerna av filmerna på minhembio.com och följde länken till amazon.co.uk. Där stod släppdatum 22:a mars i år. Omslagen ser likadana ut vad jag kan se. Om man kollar på släppdatumen på filmerna på cdon så är ju några släppta i början av förra året och några i slutet.

Mitt antagande tills jag hunnit kolla nogare på det får bli att vi redan fått hit de remastrade versionerna medan britterna får vänta, men att åtminstone några av släppdatumen som står på cdon är inkorrekta för de ommastrade versionerna.

Jag återkommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vart jag ju också lite orolig, vill ju inte lägga ner massa pengar för att sedan upptäcka att det kommer en ny version bara en månad efter. Det är väl bara att vänta och se, sen jag först läste om att det skulle komma 22 mars kändes det konstigt då ja tyckte att dom redan såg ut sådär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och på www.play.com kostar både säsong ett, två och tre bara 19.49 styck, men då är de på DVD^

Men BRn innehåller den alternativa versionen av Where no Man has gone before. Finns inte på annat format.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är hur mycket den versionen är värd? Om vi säger att bildkvalitén är värd 150 kr, är då den alternativa versionen värd 250 kr? Njae, du kan få hela serien för priset av den BR boxen, och jag tror att det fortfarande är långt ifrån alla som äger en Blu-Ray.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet var man kan köpa "Star Trek: Beyond The Final Frontier" och den nya Star Trek-dokumentären "The Captains of the Final Frontier" på dvd eller bd?

IMDb står inget internationellt releasedatum för dokumentären "The captains...", så det lär dröja ett tag till. Den har ju precis kommit ut på amerikansk TV, så du får ge dig till tåls lite. Det är dock inte alla dokumentärer som senare säljs på den öppna marknaden, vilket tyvärr verkar vara fallet med 2007 års dokumentär "Beyond the final frontier".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...