Pjotr'k Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Diskutera här kommande utgivningar på VHS och DVD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 20, 2001 Report Share Posted October 20, 2001 Datum vet jag ej, men jag vet att Paramount kommer ut med första TNG DVD-boxen, med hela säsong 1 i början av nästa år. Man har även sagt att man kommer att lansera en box per år efter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted October 23, 2001 Report Share Posted October 23, 2001 Finns det någon vettig anledning till att de inte kan ge ut Enterprise på DVD samtidigt som videobanden *otålig nu när man har DVD-spelare och slutat köpa videoband*... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 23, 2001 Report Share Posted October 23, 2001 Jag hoppas oxå att dom släpper Enterprise på DVD och VHS samtidigt. DVD är ju framtiden, hoppas att Paramount oxå har insett det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 23, 2001 Report Share Posted October 23, 2001 Anledningen till att serier kommer så sent på DVD är att det finns nån helkonstig lag om att det måste gått 4 år efter att den haft premiär (eller nåt sånt). Så det lär ju ta ett tag innan man får se Enterprise på dvd-hyllan... Ett bra exempel är Simpsons. Första säsongen släpptes för bara nån vecka sen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 23, 2001 Report Share Posted October 23, 2001 Citat: från mumle den 11:04 am den okt. 23, 2001 Anledningen till att serier kommer så sent på DVD är att det finns nån helkonstig lag om att det måste gått 4 år efter att den haft premiär (eller nåt sånt). Så det lär ju ta ett tag innan man får se Enterprise på dvd-hyllan... Ett bra exempel är Simpsons. Första säsongen släpptes för bara nån vecka sen... hur förklarar du då farscape, stargate mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 23, 2001 Report Share Posted October 23, 2001 I dont ;) Nej, men asså, jag har hört rykten om detta, vet inte om det har att göra med vilket filmbolag det är som har gjort dom eller nåt sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Rykten säger att säsong 2-boxen (DVD) i TNG ska komma ut i maj nästa år. Det kommer att bli en dyyyr vår!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 26, 2001 Author Report Share Posted November 26, 2001 Jag har uppdaterat inlägg#1 ovan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted November 26, 2001 Report Share Posted November 26, 2001 Jo första säsongen av TNG kommer kanske i februari och den andra i maj. Har ni sett boxarna? De är väldig snygga såg dem på: Digitalbits Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted December 3, 2001 Report Share Posted December 3, 2001 Är dem? Jag får kolla upp det. Själv så har jag kollat upp att Endgame kommer till hösten 2002!!!!! Jag vägrar vänta så länge. Jag tror jag åker till USA och köper alla avsnitt!!! Skoj! Nej, jag får nog allt vänta snällt och tåligt... suck.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 4, 2001 Report Share Posted December 4, 2001 commander jennie, du kan väll köpa Endgame som import, den kommer ju i februari, eller är det du menar? Black Star är en bra sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted January 4, 2002 Report Share Posted January 4, 2002 Första säsongen av TNG kommer den 14 Aprill och kommer i en "lyxig" förpackning med serien på 7 DVD skivor och 15 Maj släpper dom säsong 2 av TNG. Mer info om extramatrial och pris lär komma i slutet av Januari och man kan nog räkna med 1250kr per säsong iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted January 4, 2002 Report Share Posted January 4, 2002 Det ser ut att bli ett roligt st år 2002... kul att man snart kommer komma in på sesong 7.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 4, 2002 Report Share Posted January 4, 2002 Det ser ut att bli ett roligt st år 2002... kul att man snart kommer komma in på sesong 7.. Instämmer. Tror inte att jag kommer att orka vänta tills Endgame sänds på svt... det blir nog till att köpa det avsnittet lite i förväg... :sigh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted January 5, 2002 Report Share Posted January 5, 2002 Dom 2 sista kasetterna är redan för beställda och då har man alla avsnitt på VHS sen så får det väll bli att köpa TNG på säsongs boxar ;) frågan är sen om man kanske skulle köpa Voyager på DVD oxå men det får vänta en stund iaf men det ska bli kul att se hur Voyager slutar Men några VHS kasetter lär det inte bli för min del iaf, får räcka med Voyager på VHS, DVD är vägen att gå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 5, 2002 Report Share Posted January 5, 2002 Kolla in trailersarna till förta DVD-boxen (TNG) på MediaTrek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Posted January 6, 2002 Report Share Posted January 6, 2002 Tack den lista var precis vad jag ville ha, då är det bara att spara pengar nu då, man ska ju vara med på enterprise från början Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 9, 2002 Author Report Share Posted January 9, 2002 Listan längst upp är den mest aktuella, även om datumen för utgivningen TNG på DVD skiftar någon månad på olika ställen på nätet. Den mest tillförlitliga är dock ändå StartrekUK.com. Där menar de att TNG 1 utkommer den 4 mars och TNG 2 kommer den 6 maj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 Den 11:e, alltså på fredag, kommer Paramount att göra ett uttalande om TNG-boxen. Då lär vi få reda på en hel del! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 På http://www.dvdforum.nu finns bilder på de kommande boxarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 Skönheter? Bilderna är på region 2-boxen. (Detta är de bilderna som Phlox skrev om) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 ohhhh...grymt häftiga ju. Kommer inte på nåt mer att skriva...hej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr A Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 Peter det verkar stämma, 17 April och 15 Maj är datumen dom kommer ut i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 9, 2002 Report Share Posted January 9, 2002 Ang utseendet på de kommade tng-boxarna: *gråter* Jag måste köpa mig en dvd-spelare!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts