Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

Hur har det nu gått med allas DS9-boxar? personligen har jag nästan sett klart min, och komit fram till att avsnittet "Duet" är att de bästa i Trek någonsin. Ska försöka övertala min lärare om att få visa det i skolan i samband med något som handlar om krig och dess effekter på folk.

Nu är det bara att räkna ner till den 30:e för nästa säsong! :D

Är inne på den sista skivan nu. Ser verkligen fram emot säsong 2. Håller även på att se den allra sista TNG skivan. Det känns lite sorgligt att inte ha några nya TNG avsnitt kvar att se. :( Det har börjat bli en vana att se några avsnitt varje kväll. :)

Är det någon som har fått DS9 boxen än?

själv har jag inte fått den från filmmix (än)

Hej

jag måste fråga hur själva skivfodralet ser ut då min ser ut att sakna omslag. hur ser era ut?

Jag antar att du frågar om den har ett omslag som TNG-DVD:erna. Nej, det har den inte. Den är en så kallad "Digipack" i endast plast, och man har en skiva på en sida som i en slags bok.

Nemesis släpps på DVD den 20 maj! Det läste jag på TrekToday. Jag ser mycket fram den! Undrar när den kommer till Sverige. Jag ska bannemej köpa den, för den innehåller de 35 minuter som klipptes bort.

Jag jag läste i star trek officiella hemsida för DVD och VHS att den ska släppas ut på DVD den 8 augusti. www.startrekuk.co.uk

Jag har också tänkt köpa den då.

Jag vet att jag har läst någon stanns om en dokumentärfilm som hette Trekkie. (tror att det var nån stanns här , men jag hittade det inte, och detta ämnet var det närmaste jag kunde komma...) Aja, i a fl. Någon som vet var man kan köpa den? hälst med SV-text?

Jag vet att jag har läst någon stanns om en dokumentärfilm som hette Trekkie. (tror att det var nån stanns här , men jag hittade det inte, och detta ämnet var det närmaste jag kunde komma...) Aja, i a fl. Någon som vet var man kan köpa den? hälst med SV-text?

Den finns bara som reg 1 (dock då utan SV text (tack och lov))

om man vill köpa den så kolla på DVD Box dom är bra

ST:TOS kommer på dvd i höst eller nästa är, precis som ST:ENT och DS9 :)

TOS finns redan på DVD (dock ej reg 2 än)

DS9 finns även den redan på dvd som reg 2. reg 1 har redan sässong 2. (30/4 kommer säsong 2 på reg 2)

Jag skulle tro att nästa år så är det voyager vi får se på dvd om dom gör samma som dom gjorde med TNG (och nu gör med DS9) och efter det ENT

*voyboy*: det vore bra/kul att veta var du hittar denna info som du nu kommer med.

ps Sen bara för att vara lite petig så finns det inget som heter ST:ENT. ENT finns och det är självklart en Star Trek serie men den heter inte Star Trek (ST) utan bara Enterprise.

Så... då snackade jag med SF-bokhandeln i Göteborg och de sa att de förmodligen kommer att importera den brittiska DVD-upplagan av Nemesis, om en månad eller två. Den svenska kommer däremot inte ut förrän i augusti <_<

Den 25:e, alltså nästa Onsdag släpps 3:e säsongen. Och jag längtar jag med. Måste ju älska Defiant ;)

Den 4:e säsongen den 27:e Augusti. Längtar nog mer efter den, för då får de den nya titel-låten, och så har jag för mig att det är då som Sisko skaffar skägg. Plus att man får det underbara dubbel-avsnittet "The Way of the Warrior" i 5.1 ljud! :w00t:

Någon annan som köpt "Star Trek IV: The Voyage Home" - Special Edition?

PS. Det här är inget Star Trek, men ändå bra filmer: Indiana Jones Trilogin släpps den 5:e November. DS.

Edited by Emher

Finns den redan ute? Och är det på region 2 isf?

Edited by Essray

Från stenterprise.nu:

Rykten bland trekkers runtom världen antyder att VHS-utgivningen inte kommer att återupptas för Enterprise. Hittills har säsong 1 givits ut på VHS men alla planer för säsong 2-utgivningen drogs sedan utan några kommentarer in.

Paramount Home Entertainment är fortfarande tysta om vad som kommer att ske, men berättade för den engelska tidningen Star Trek Monthly #106 att beslut om vidare utgivning kommer tas senare under detta år.

Finns den redan ute? Och är det på region 2 isf?

Ja, jag fick den iaf från min DVD-leverantör Discshop för några veckor sedan. Och det är en region 2 utgåva.

Nån som vet nåt biligt ställe på nätet eller en affär där man kan köpa bra star trek band/DVD filmer???? Jag bara törstar men det blir så dyrt som det är just nu :( .

Om du vill kan du ju köpa andra hand på blocket.se .Ibland finns star trek grejer och billigt

på dvdsverige står det att trekkies kommer att släppas den 10 september i år (svensk text)

nemesis släpps den 23 augusti 2003, region 2.

När kommer säsong 3 av DS9 ut? Eller är den redan ute? *sitter på nålar*

nu han en av mina kompisar köpa boxen innan mig, så jag får väl köpa säsong 4 istället.

(ganska bra system att köpa varannan box var och sedan dela på dem ;) )

nån som vet när den kommer ut? ^_^