Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Utgivningar på Video/DVD/Blu-ray

Recommended Posts

Nya rön säger att region2-boxen är försenad till 1 april (notera datumet, det bådar inte gott!!), så helt plötsligt är ju r1-boxen en vecka före!! vad ska man välja?! :)

Jag köper mina band hos BlackStar, köpte från början hos Movieline men kom på att dom är väldigt dyra, så jag rekomenderar BlackStar.

Blackstar har ingen riktig butik väl? Eller har den det?  ???

Nya rön säger att region2-boxen är försenad till 1 april (notera datumet, det bådar inte gott!!), så helt plötsligt är ju r1-boxen en vecka före!! vad ska man välja?! :)

Japp jag har oxå fått datumet 1 april från BlackStar, hoppas det är ett skämt så att den släpps tidigare ;)

Jag har börjar att tänka om lite, jag kanske ska ta och vänta tills den svensks utgåvan kommer istället. Man får den ca 1 vecka senare, men det är 300 :- billigare.

Jocke; Du har inte haft några problem med fraktskador och dyl. från blackstar? Rykten säger att dom är lite opålitliga när det gäller det.

Enligt Blackstar så släpps 7.13 av VOY inte förrän den 25/2 (nytt datum, alltså)

Videobanden kan vara lite skadade i kanten, när man beställer från dem. Om det beror på det brittiska postväsendet som tydligen skall vara helt utsålt, eller om det beror på Blackstar, vet jag ej.

Jocke; Du har inte haft några problem med fraktskador och dyl. från blackstar? Rykten säger att dom är lite opålitliga när det gäller det.

Nej, aldrig några större skador, bara några stötta kanter som Peter skriver, men det har jag även fått från andra affärer så det är ingen större grej.

Synd att dom har flyttat fram 7.13 3 veckor, får hålla med om att det har varit några stötta kanter men inget alvarligt.

TNG boxen har jag förbokat hos Discshop för 995kr så jag kan vänta ca 2 veckor extra på den   :)

Jag hade bestämt att jag skulle vänta till säsong sju med att se avsnitten men nu har jag köpt redan helften av säsong sju...

Så man ska nog aldrig säga att man ska vänta med att se det på tv om man är ett riktigt fan......  :D

Nu har det kommit officiella datum på när alla TNG boxar kommer ut på DVD. Det bästa är att alla kommer iår, såvida det inte blir några förseningar.

Releasedatumen är:

Season 1 - 17 april

Season 2 - 15 maj

Season 3 - 29 juli

Season 4 - 30 sep

Season 5 - 13 nov

Season 6 - 4 dec

Season 7 - 30 dec

Källa:

http://www.dvdforum.nu

Det bästa är att alla kommer iår, såvida det inte blir några förseningar.

Vi får hoppas på att dom kan nu hålla vad dom lovar, men nåra dagar försenat , kan man nog kanske leva mé

Men, helt klart ska man köpa dom.......

I det första inlägget i denna disskutionen står det att första ENT-avsnitten kom ut för några dar sen (i början av Mars).

Men det är den utan svensk text va?

Föredrar alltid det billigaste.  :)

När kommer den svensktextade ut då? *väntar och längtar*

Slösurfade runt lite och ramlade in på Trek Galaxy Release Dates som hade diverse datum för DVD-släpp, både preliminära och "officiella". Vad jag fastnade för var att Voyager ryktas släppas på DVD under 2003.

Inga prisuppgifter finns (och kommer nog inte finnas på ett bra tag förmodligen) men jag hoppas personligen VOY släpps som säsongsboxar liknande TNG ska g??ras. Pre-order priset på TNG-boxarna verkar ligga runt 70£ (enligt BlackStar) och det går väl an..

Annars så får man väl hoppas VHS släppen får raritets-samlar-status snart så man kan sälja dem dyrt och finansiera DVD-köpen  :P

Vad jag fastnade för var att Voyager ryktas släppas på DVD under 2003.

Rykten går att ALLA Star Trek-serier (utom TAS och ENT då) ska släppas i boxar inom en snar framtid. Efter TNG kommer förmodligen DS9 och efter det Voyager och TOS (osäker på ordningen). Rykterna går iallafall att TOS också kommer släppas i boxar under sviten av boxar, trotts att serien finns på DVD redan. :D

Beställde boxen i går, och fick bekräftelsen idag! *glad*

Leveranstid 7-10 dagar... hmm, fast den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Bra att alla säsonger släpps i år, men det blir ju till att jobba häcken av sig om man ska ha råd...

Beställde boxen i går, och fick bekräftelsen idag! *glad*

Leveranstid 7-10 dagar... hmm, fast den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Bra att alla säsonger släpps i år, men det blir ju till att jobba häcken av sig om man ska ha råd...

Själv beställde jag min på discshop.se så jag kommer att få den på onsdag nästa vecka! (dvs. den skickas på tisdag) :D

Att alla säsonger släpps i år är ju givetvis bra, dock kommer december månad bli en pina, det verkar som att de två sista (och de två bästa) boxarna kommer att släppas den månaden. Blir inga julklappar för mina vänner i år helt enkelt! ;)