PeterPlysch Postad 30 Januari, 2003 Rapport Postad 30 Januari, 2003 vet någon om priset kommer vara det samma som tng-boxarna? det låter ju ganska rimligt, eftersom det är samma mängd avsnitt. *blickar framåt mot februari* Det verkar så, åtminstone på SF-bokis, de tar 1099:-, men man får rabatt om handlar för mer än 1000:-, så det brukar bli 1044:- har jag för mig. Men de är ju inte billigast, om det är det man är ute efter...finns ju t ex nått ställe (var det Filmmix?) där man får rabatt om man är medlem i WCT.
Morn Postad 30 Januari, 2003 Rapport Postad 30 Januari, 2003 finns ju t ex nått ställe (var det Filmmix?) där man får rabatt om man är medlem i WCT. Japp det är film mix men det gäller även om man är med i ST
everybodyknows Postad 30 Januari, 2003 Rapport Postad 30 Januari, 2003 har redan tipsat några om det här, men vet inte om jag gjort det i en tråd. dvdboxoffice.com är en guldgruva för oss lyckliga själar med regionsfri spelare. billiga på det mesta. kollade upp ds9 där och fick reda på att den kostar 930 kronor där. då ingår frakt från kanada! har beställt ifrån dem innan och det var inga problem. leveransen ligger på mellan 7 och 21 arbetsdagar. man kan betala extra för att få varorna skickade med expressbud, men det förtar ju de där 100 kronorna man tjänar... ;)
Emher Postad 31 Januari, 2003 Rapport Postad 31 Januari, 2003 (redigerade) Själv väntar jag gärna tills den 2:a april så jag kan åka in till SF-bokhandeln och köpa min första DS9-box för 1044:-, eftersom detta har jag gjort med nästan alla TNG boxar. En annan anledning är ju att vi här i Europa får de häftiga plastboxarna Men tro inte att jag är otålig... Jag längtar så otroligt mycket! Redigerad 31 Januari, 2003 av Emher
PeterPlysch Postad 31 Januari, 2003 Rapport Postad 31 Januari, 2003 dvdboxoffice.com är en guldgruva för oss lyckliga själar med regionsfri spelare. billiga på det mesta. kollade upp ds9 där och fick reda på att den kostar 930 kronor där. då ingår frakt från kanada! Då kommer vi ju till den där eviga frågan om svensk text eller inte. Om man, som jag, har en sambo som vill ha textat så går ju R1-utgåvan bort. Sj??lv har jag också lite svårt att förstå de som köper R1 bara för att slippa svensk text, den går ju faktiskt att stänga av... Men det ju en annan sak om R1:an skulle ha annorlunda innehåll, ha bättre kvalitet, eller liknande. Men R2:an för både TNG och DS9 ska ju ha samma innehåll, samtidigt som förpackningen som sagt är snyggare hos oss än i Staterna. Nåja, alla sätt är ju bra utom de dåliga och jag har hört om de som faktiskt köper bägge utgåvorna....*huga...stirrar ner i tom plånbok*
Nettan Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 :förbannad: Ursäkta mig, jag är just på krigstigen :arg: för att jag nämligen fått veta att de nya ENT-avsnitt (säsong 2) inte kommer säljas här i Sverige. Åhh, Jag vill inte vänta p?? första avsnitt i säsong2 när de utkommer i dvd-utgåva. Jag tycker att det är ganska taskig eftersom jag är beroende av texterna. Jag avskyr nämligen att vänta. Eftersom jag nämligen väntade och samlade hela TNG-serier i DVD-utgåva. Men jag kommer att vänta på att svt sändas de första och andra säsonger på tv eller hyr video (om det finns inne på videobutiker) i stället för att vänta på dvd-utgåva. Det är inte kul länge! Ursäkt mig för att jag måste få ilskan ut ifrån mig... :förbannad: :förbannad: :förbannad: //Nettan som ber ursäkt för dålig svenska och dålig humör. :arg:
Pjotr'k Postad 1 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 1 Februari, 2003 :förbannad: Ursäkta mig, jag är just på krigstigen :arg: för att jag nämligen fått veta att de nya ENT-avsnitt (säsong 2) inte kommer säljas här i Sverige. Var har du hört detta?
everybodyknows Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 står bland annat på sci-fi bokhandelns hemsida...
Nettan Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 (redigerade) Pjotr'k Skickad den 1 Feb 2003, 15:45 -------------------------------------------------------------------------------- QUOTE (Nettan @ 1 Feb 2003, 15:38) Ursäkta mig, jag är just på krigstigen för att jag nämligen fått veta att de nya ENT-avsnitt (säsong 2) inte kommer säljas här i Sverige. Var har du hört detta? :rodna: Förlåt mig om jag skenade iväg med mitt förra inlägg för tidigt. När jag såg skvallerspalten i sf-bokhandelns hemsidan så blev jag ordentligt förbannad :förbannad: över detta. Det är svårt att veta att rykte/skvaller är sann eller inte. Jag är hemsk ledsen för detta. Det var ingen mening att göra er upprörd eller sprida felaktigt rykte/information. //Nettan som lugnar sig ner just nu. Redigerad 1 Februari, 2003 av Nettan
nx01 Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Troligen är det dock inte bara ett rykte utan även ett sant rykte. Vet någon varför det blivit så här? Har Enterprise banden sålt dåligt? eller satsar man på en DVD-upplaga?
everybodyknows Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 skulle tro på en kombination mellan de båda. så vitt jag vet kommer vhs-kopior fortsättas att ges ut i usa medan vi européer får nöja oss med dvd. vad som låter mest troligt då är att serien sålt sämre på vhs i europa och därför beslutar man sig för att lägga ner utgivningen men ändå ge fansen chans att köpa serien på dvd. produktionen för dvd-boxarna bör ju vara billigare än för de tusentals vhs-kopior som cirkulerar. efterfrågan på boxarna är nog inte lika stor med tanke på priset. hur som helst är det trist.
Expendable Ensign Postad 3 Februari, 2003 Rapport Postad 3 Februari, 2003 Ett tips är att kolla på OBS. Jag köpte mina TNG boxar där för 899 kr styck. Fick i och för sig reda på att priset på ds9 boxarna skulle höjas men det bör ändå ligga på en relativt acceptabel nivå.
Emher Postad 27 Februari, 2003 Rapport Postad 27 Februari, 2003 Den 2:a april släpps ju som bekant den första säsongen utav Deep Space Nine på DVD. Personligen kommer detta att vara en första chans att se serien ordentligt, och jag är ordentligt spänd på det hela. Jag har till och med ändrat avatar till en på Dr Bashir ifrån det totalt underbara avsnittet "Trials and Tribble-ations" (ett utav de få DS9-avsnitt jag har sett). Och sedan vill jag ju se mer utav Garak, förstås :cardassian: Har ni några synpunkter angående den kommande releasen? Ren förväntan utav den? Ångest att ni inte har råd att köpa den? Eller tänker ni helt enkelt inte köpa den?
Suskiv Postad 28 Februari, 2003 Rapport Postad 28 Februari, 2003 Jag vill köpa den, fast jag måste priorititera och då hamnar DVD-boxar långt ner på den listan. Så det blir nog inget köpande här inte :gråter: Fast det kanske finns nån vänlig skäl på denna jord saom har lust att skänka mig dem. Hmm. tvilar på det. Har ju iofs sett alla DS9-avsnitt, men eftersom serien är så himmla bra vill jag verkligen ha den på DVD. Ni som funderar på att köpa. KÖP! Ni kommer inte att ongra er. Nehepp, får fortsätta att panta flaskor så jag kan köpa en barnvagn. :lol:
*voyboy* Postad 1 Mars, 2003 Rapport Postad 1 Mars, 2003 Voyager kommer på DVD i slutet av året, eller i början på 2004!
bruse Postad 1 Mars, 2003 Rapport Postad 1 Mars, 2003 Voyager kommer på DVD i slutet av året, eller i början på 2004! Var har du fått veta det?
Emher Postad 1 Mars, 2003 Rapport Postad 1 Mars, 2003 Dom släpper serierna per år, så Voyager kommer 2004. Fast jag vet inte om jag kommer köpa den, i alla fall inte i första taget. Är lite trött på Voyager nu. Kommer förmodligen köpa Stargate SG-1 och Farscape på DVD istället Men inget kan stoppa mig från att köpa Deep Space Nine!
Nina Janeway Postad 24 Mars, 2003 Rapport Postad 24 Mars, 2003 Nemesis släpps på DVD den 20 maj! Det läste jag på TrekToday. Jag ser mycket fram den! Undrar när den kommer till Sverige. Jag ska bannemej köpa den, för den innehåller de 35 minuter som klipptes bort, inkl. några repliker av Wesley! Wil Wheaton har blivit riktigt stilig tycker jag ;) Jag hoppas det blir en del coolt extramaterial såsom dokumentärer och behind-the-scenes och liknande. Vilka av er ska köpa DVD:n?
Quiet Postad 25 Mars, 2003 Rapport Postad 25 Mars, 2003 Vilka av er ska köpa DVD:n? Nina, jag inser att du tycker det är jätteroligt att fråga efter folks reaktioner på ditt inlägg, men vi vill inte ha långa rader med inlägg där folk anmäler om de ska köpa Nemesis på dvd eller inte. Diskussionen heter Utgivningar på vhs/dvd, och är till för diskussioner kring just utgivningarna, inget allmänt upprop kring medlemmarnas filmsamlingar.
Nina Janeway Postad 25 Mars, 2003 Rapport Postad 25 Mars, 2003 (redigerade) men vi vill inte ha långa rader med inlägg där folk anmäler om de ska köpa Nemesis på dvd eller inte. Hmpf, ok. <_< Jag diskuterade ju utgivningen av DVD'n, och efterlyste de andra medlemmarnas åsikter om just den genom att ställa min fråga! Jag visste inte att det är förbjudet att göra så, för jag såg en sån fråga tidigare i just denna tråd. Jag förstår vikten av att hålla reda på och sortera rätt på alla diskussioner men jag vill inte behöva vara rädd för att bli tillrättavisad för sådana här "fel"! :P Om denna tråd bara var ja och nej-svar på frågor om utgivningar, så skulle inte diskussionen vara särskilt givande, eller? Redigerad 25 Mars, 2003 av Nina Janeway
Morn Postad 25 Mars, 2003 Rapport Postad 25 Mars, 2003 Jag kommer nog att köpa reg 2 när den kommer då det omslaget är grymt snyggare än den till reg 1. dock kommer jag ej ihåg var jag såg bilden. ps jag har sett (petat på) en DS9 dvd box och allt jag säger är Wow
Morn Postad 4 April, 2003 Rapport Postad 4 April, 2003 Är det någon som har fått DS9 boxen än? själv har jag inte fått den från filmmix (än)
Expendable Ensign Postad 4 April, 2003 Rapport Postad 4 April, 2003 Var och kollade i två affärer där jag köpt boxar tidigare. På första stället fick jag standard svaret: "Vi skulle ha fått de idag men de har inte kommit". När jag frågade på det andra stället såg tjejen i kassan ut som ett frågetecken. "Kolla igen nästa vecka" var svaret. Jag som hade sett fram emot att se lite DS9 till helgen. :gråter:
Emher Postad 4 April, 2003 Rapport Postad 4 April, 2003 Har ni haft problem med att få den? Mysko Själv fixade jag den i Onsdags på Sciene Fiction Bokhandeln i Gamla Stan. Måste säga att utformningen är en förbättring ifrån TNG. I helgen planerar jag och syrran att se så mycket DS9 vi hinner med
Kuchera Postad 4 April, 2003 Rapport Postad 4 April, 2003 Är det någon som har fått DS9 boxen än? själv har jag inte fått den från filmmix (än) Även jag väntar på filmmix, hade hoppats kunna återuppleva DS9 under helgen, men icke.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu