Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Jag tror faktiskt att jag ser fram emot säsong 2-boxen snäppet mer än säsong 1. I säsong 2 finns en massa höjdaravsnitt, som t.ex. det sanslöst roliga avsnittat Up the long ladder, Samaritan Snare, Pen Pals, Elementary dear Data och framför allt The Measure of a man! Och givitvis får man inte glömma Q Who? där Star Fleet för första gången möter Borgerna!! :D

• Svar 416
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Vilken region är det vi har i Europa?

I Europa så har vi Region 2, så jag tror vi får de snyggaste boxarna. Nu ångrar jag att jag har TNG på VHS fram till säsong 4  :-@

Postad
I Europa så har vi Region 2, så jag tror vi får de snyggaste boxarna. Nu ångrar jag att jag har TNG på VHS fram till säsong 4  :-@

Du får försöka sälja dem då och köpa allt på DVD. Region 1 boxarna var inte lika snygga som region 2 tycker jag.

Postad

Du får försöka sälja dem då och köpa allt på DVD. Region 1 boxarna var inte lika snygga som region 2 tycker jag.

Javisst, vill du köpa ;) :D

Postad

Nu flurerar rykten om att DS9 kommer att släppas som säsongsboxar direkt efter att TNG är färdigsläppt. Efter det kommer Voyager och efter det Enterprise. Det sägs också att det ska komma boxar på TOS. Jag har verkligen ingen källa för dethär, det är som sagt endast rykten.

Postad
Nu flurerar rykten om att DS9 kommer att släppas som säsongsboxar direkt efter att TNG är färdigsläppt. Efter det kommer Voyager och efter det Enterprise. Det sägs också att det ska komma boxar på TOS.

Oj, oj och OJ!

Jag tror att jag ska investera i en dvd-spelare imorgon. Eller åtminstone innan alla boxarna kommer. Det här är ju helt hysteriskt! Men om det nu gör det, så betyder det ju att Paramount verkligen tror på en dvd-framtid, och kommer att börja dissa vhs längre fram.

Jag håller med om att Region 1-boxarna inte va precis lika fräcka som Region 2. Snyggare kanske, men inte mer ST. ;)

p.s. Mumle: florerar. *retas* ;) d.s.

Postad
så betyder det ju att Paramount verkligen tror på en dvd-framtid

Det gör väl alla? När det kommer brännare som fungerar bra till förmånliga priser så har jag en känsla av att vhs kommer bli som dagens kassettband. Bilden och ljudet är oförskämt mycket bättre!

DIGITALTEKNIKENS REVOLUTION ÄR HÄR! ARE YOU READY? ;)

Postad
Finns det inga sådana coola grejer till VHS??  

Det finns massor av coola grejjen i VHS-format. Borgboxar som blippbloppar (som combadge), snygga Databoxar och massa annat skojj!

Postad
Det finns massor av coola grejjen i VHS-format. Borgboxar som blippbloppar (som combadge), snygga Databoxar och massa annat skojj!

Vad kul!

Var köper man sådana prylar?

*Hittar aldrig något någonstans*

Postad
Var köper man sådana prylar?

De hade en presentbox med de 2 första avsnitten från de tre senaste serierna på Åhléns Nordstan. Och en box med Seven of Nine tror jag... men det va längesedan.

Postad

Jag undrar om jag har förstått rätt, att det kommer att släppas en TNG säsong på DVD varannan månad? Från och med April. Det betyder väl att alla säsongerna har kommit till  början av nästa år.

Det surrar verkligen med mycket rykten på Internet angående ST serierna på DVD just nu. Ett säger att Voyager kommer att släppas på säsongs DVD boxset med början i höst precis som TNG kommer nu. Detta har jag väldigt svårt att tro men man kan ju hoppas. Då tror jag mer på det rykte som säger att både Deep space nine och Voyager kommer nästa år sammtidigt.

Jag har också läst att det är möjligt att Voyager kommer på DVD före Deep space nine, i alla fall här i Europa där Voyager uppenbarligen är lite populärare.

Vad tror ni angående Voyager på DVD säsongs boxset, kommer det att släppas i början av nästa år? Eller kanske redan i höst?

Mvh. Glenn

Postad

Javisst, vill du köpa ;) :D

Nej, jag ska försöka ha råd med TNG på DVD.

Postad

Beställde precis TNG boxen från Blackstar :D , nu ska man bara vänta tills mars då den dimper ner i brevlådan, får väll titta på lite VOY och DS9 fram tills dess.

Postad
Här kan ni se hur region 1-boxen ser ut! Dock tycker jag faktiskt att region 2 är lite snyggare.

Det står även vad extraskivan kommer att innehålla!

Bestämnde mig för att läsa upp mina DVD-kunskaper. Och då fick jag veta något som bekymrar mig lite. I artikeln påstod man att Sektion 2 ofta får riktigt dåliga DVD-skivor av sämre kvalitet och ofta utan de extra klipp som man brukar ta med. just det här med klippen fick mig att oroa mig lite extra. Kommer det finnas med extra klipp (behind the scenes och dylikt) på sektion 1 boxen och i såfall kommer dom finnas med på Sketion 2 boxen också?

Postad

Nu när vi ändå pratar om Star trek serier på VHS och DVD, så undrar jag hur många avsnitt av t.ex Voyager och Deep space nine ni har på VHS?

Själv så försöker jag just nu skaffa mig alla Voyager avsnitt på VHS.

Dessutom, när ni handlar avsnitt, vart köper ni dem? Finns det flera ställen än SFbok och Blackstar som jag redan vet om?

Mvh. Glenn

Till sist, vad kul det ska bli när TNG kommer på DVD i Mars!

Postad
Nu när vi ändå pratar om Star trek serier på VHS och DVD, så undrar jag hur många avsnitt av t.ex Voyager och Deep space nine ni har på VHS?
Jag har alla DS9 banden, ska titta på de tre sista nu under helgen, har alla VOY band utom de 2 sista, som jag får snart och så har jag TNG fram till 4.8. Jag är väll kanske lite extrem, men är man ST freak så är man ;)

Dessutom, när ni handlar avsnitt, vart köper ni dem? Finns det flera ställen än SFbok och Blackstar som jag redan vet om?

Jag köper mina band hos BlackStar, köpte från början hos Movieline men kom på att dom är väldigt dyra, så jag rekomenderar BlackStar.

Postad

Jag har diverse filmer och avsnitt från TNG/DS9. Av VOY har jag alla band utom det sista (där slog jag dig visst, Jocke!), då jag fick det senaste bandet i dag med posten. Det sista har jag dock kopierat sedan tidigare, men det skall bli verkligen kul att få det i en bättre upplaga.

Det finns mängder (i alla fall har det funnits) med billiga VOY-band på ginza.se och på filmmix.com - de kostar från 69:- till 99:- per band för de första säsongerna. Porto tillkommer, men när man har handlat för 1000:- på Filmmix (under ett år) så slipper man porto för all framtid. Portot är annars 25:-.

Postad
Enligt information på nätet så ska R1 och R2 vara lika enda skilnaden är Pal (R2) mot NTSC (R1).

Pal och NTSC har mer med VHS att göra och beror på systemskillnader... i DVD så e regionkodningen lite annorlunda och är utvecklad just för att hindra spridning...

därför är världen uppdelad i 6 regioner, varav sverige ingår i region 2... Pal eller NTSC beror mer på spelaren än på skivan...

kanske inte så intressant för alla, men kände bara för att klargöra det hela lite grann...

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...