Vorik Postad 15 Augusti, 2007 Rapport Postad 15 Augusti, 2007 TrekWeb recenserar Captain's Log The Fan Collective DVD Givetvis kommer jag köpa även denna framöver för att ha i min samling.
NX-01 Postad 15 Augusti, 2007 Rapport Postad 15 Augusti, 2007 en disc med de remastrade TOS avsnitten som kommer i höst kommer att innehålla förhandstittar på det nya spelet Star Trek online som beräknas komma i samma tid som XI. synd att jag varken har planer (eller pengar) för att köpa dessa discar. men det kommer säkert att bli lite diskussioner om vad det var för videos när de kommit ut.
Vorik Postad 28 September, 2007 Rapport Postad 28 September, 2007 Trekmovie.com recenserar TNG Complete Series DVD Box Set.
NX-01 Postad 28 September, 2007 Rapport Postad 28 September, 2007 inge fel med att äga den boxen, men jag tycker att det är sjukt att den bara kostar 1999 kr när boxen som jag helst vill ha är Enterprise season 1-4 boxen som kostar 3945 kr. varför ska man betala dubbelt så mycket för en box som innehåller hälften så mycket?
Supreme Commander JAF Postad 28 September, 2007 Rapport Postad 28 September, 2007 inge fel med att äga den boxen, men jag tycker att det är sjukt att den bara kostar 1999 kr när boxen som jag helst vill ha är Enterprise season 1-4 boxen som kostar 3945 kr. varför ska man betala dubbelt så mycket för en box som innehåller hälften så mycket? För att TNG är 20 år och ENT är sex. Behöver jag säga mer? J.
NX-01 Postad 28 September, 2007 Rapport Postad 28 September, 2007 ja men ändå, jag vill ha Ent boxen! och aldrig att jag skulle ha råd med den, så jag ska önska mig den julklapp, men jag tvivlar på att jag ens får en säsongsbox...
DanielSchenström Postad 4 Oktober, 2007 Rapport Postad 4 Oktober, 2007 Men det där är ju också samlingsboxen för slimlinedvdsamlingarna för TNG. Den första samlade TNG-boxen, utformad som en borgkub var också svindyr. Så om du orkar vänta skulle jag göra det. Kollade på amazon och det är en bisarrt hög prisskillnad. Samlingsboxen för ENT är mer än dubbelt så dyr som att köpa alla säsongsboxarna separat.
The Holy Three Postad 18 November, 2007 Rapport Postad 18 November, 2007 Riktigt glada och trevliga nyheter. BREAKING NEWS: Star Trek Remastered on HD DVD "It's been hinted at before but now it's for real! Coming November 20, 2007, the dazzling Star Trek Remastered series is being released in a 10-disc HD DVD/DVD combo-disc set, marking the first release of Trek product in the high definition format. Måste det släppas på HD-DVD?! Varför kan de inte släppa denna på vanlig DVD också? Ska väl inte vara så svårt, alla har inte en HD-DVD eller Blue Ray spelare och funderar heller inte på att köpa skiten.
DanielSchenström Postad 20 November, 2007 Rapport Postad 20 November, 2007 (redigerade) Men alltså, med den där får du ju dvd-versionen också, bara att om du väl skaffar en hd-dvd så kan du sen använda den där i också och ha nytta av den högre upplösningen. Och enligt Discshop ska priset bli ungefär som de vanliga dvd-boxarna i Sverige. Även fast den i USA är ungefär dubbelt så dyr. Redigerad 20 November, 2007 av DanielSchenström
The Holy Three Postad 20 November, 2007 Rapport Postad 20 November, 2007 Men alltså, med den där får du ju dvd-versionen också, bara att om du väl skaffar en hd-dvd så kan du sen använda den där i också och ha nytta av den högre upplösningen. Och enligt Discshop ska priset bli ungefär som de vanliga dvd-boxarna i Sverige. Även fast den i USA är ungefär dubbelt så dyr. Jo men nu har jag ju redan säsong 1 på DVD, och inga planer som helst på att skaffa HD-DVD, men vill fortfarande se dessa avsnitt remastrade (är tvungen eftersom jag är en perfektionist), men jag tänker inte bidra till att vanliga DVD-spelare blir utgångna som VHS:en idag är. Har redan sålt mina 300 VHS filmer och vill inte göra om samma sak med mina DVD's.
DanielSchenström Postad 21 November, 2007 Rapport Postad 21 November, 2007 Ok, då förstår jag. Själv tänker jag bidra till att DVD försvinner som videolagringsformat till förmån för nån av de nya högupplösta formaten, speciellt som de nya spelarna är bakåtkompatibla med dvd och då jag är väldigt nöjd med det jag sett. VHS-formatet har jag aldrig gillat. Jag har själv alla Star Treksäsonger utom 2 på dvd men jag vill gärna se det material som finns i bästa möjliga kvalité som finns även om det betyder att jag får köpa om material jag redan har. Övriga serier har jag själv ingen brådska att ersätta med högdefinitionsmedia, de flesta är bra nog, men de filmer jag gillar vill jag gärna kunna köra på projektorn och fortfarande ha skarpa. Jag tror iaf att om nåt av de nya formaten eventuellt tar över så kommer det vara svårare att sälja av gammalt än om man gör det nu i början. Priset på spelare har iaf gått ner fortare än dvd-spelarna gjorde.
Vorik Postad 21 November, 2007 Rapport Postad 21 November, 2007 Måste det släppas på HD-DVD?! Varför kan de inte släppa denna på vanlig DVD också? Ska väl inte vara så svårt, alla har inte en HD-DVD eller Blue Ray spelare och funderar heller inte på att köpa skiten. En stor anledning till projektet med att remastra TOS var ju delvis för att kunna ge ut den i framtidens format. Det finns ju ingen anledning att remastra något som en vanlig spelare inte klarar av eller hur. Då kan man lika gärna skaffa dom tidigare utgivna TOS boxarna. Du kan vara rätt säker på att det kommer nya moderna saker hela tiden. Tv, spelare för film, konsoler för spel och så vidare. Nuförtiden går evolutionen så snabbt framåt att vi säkert kommer ha nya prylar betydligt kortare tid innan något bättre kommer, det vara bara förr i tiden man kunde ha saker längre tid. Jag förstår ditt dilemma, men du kan ju som sagt fortsätta att köpa TOS i dom vanliga boxarna om du vill ha hela serien. Eller spara en slant, vänta ut kriget mellan Blu-ray och HD DVD och sedan köpa dig framtidens spelare.
The Holy Three Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Måste det släppas på HD-DVD?! Varför kan de inte släppa denna på vanlig DVD också? Ska väl inte vara så svårt, alla har inte en HD-DVD eller Blue Ray spelare och funderar heller inte på att köpa skiten. En stor anledning till projektet med att remastra TOS var ju delvis för att kunna ge ut den i framtidens format. Det finns ju ingen anledning att remastra något som en vanlig spelare inte klarar av eller hur. Då kan man lika gärna skaffa dom tidigare utgivna TOS boxarna. Du kan vara rätt säker på att det kommer nya moderna saker hela tiden. Tv, spelare för film, konsoler för spel och så vidare. Nuförtiden går evolutionen så snabbt framåt att vi säkert kommer ha nya prylar betydligt kortare tid innan något bättre kommer, det vara bara förr i tiden man kunde ha saker längre tid. Jag förstår ditt dilemma, men du kan ju som sagt fortsätta att köpa TOS i dom vanliga boxarna om du vill ha hela serien. Eller spara en slant, vänta ut kriget mellan Blu-ray och HD DVD och sedan köpa dig framtidens spelare. Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? <_< Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité Angående att vänta ut kriget mella HD-DVD och Blue Ray, nä. Jag är perfektionist, jag kan inte ha Blue-Ray/HD DVD's bredvid mina vanliga DVD's i samlingen, därför skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla DVD's för att det ska se rätt ut i hyllan. Har redan sålt min själ till djävulen genom att sälja mina hundratals VHS som jag samlat på mig i 8+ år för att ersätta dessa med DVD's, tänker inte göra om samma sak efter endast något år. Nej dessa DVD's tar jag med mig in i graven.
johannalaforge Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Måste det släppas på HD-DVD?! Varför kan de inte släppa denna på vanlig DVD också? Ska väl inte vara så svårt, alla har inte en HD-DVD eller Blue Ray spelare och funderar heller inte på att köpa skiten. En stor anledning till projektet med att remastra TOS var ju delvis för att kunna ge ut den i framtidens format. Det finns ju ingen anledning att remastra något som en vanlig spelare inte klarar av eller hur. Då kan man lika gärna skaffa dom tidigare utgivna TOS boxarna. Du kan vara rätt säker på att det kommer nya moderna saker hela tiden. Tv, spelare för film, konsoler för spel och så vidare. Nuförtiden går evolutionen så snabbt framåt att vi säkert kommer ha nya prylar betydligt kortare tid innan något bättre kommer, det vara bara förr i tiden man kunde ha saker längre tid. Jag förstår ditt dilemma, men du kan ju som sagt fortsätta att köpa TOS i dom vanliga boxarna om du vill ha hela serien. Eller spara en slant, vänta ut kriget mellan Blu-ray och HD DVD och sedan köpa dig framtidens spelare. Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? <_< Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité Angående att vänta ut kriget mella HD-DVD och Blue Ray, nä. Jag är perfektionist, jag kan inte ha Blue-Ray/HD DVD's bredvid mina vanliga DVD's i samlingen, därför skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla DVD's för att det ska se rätt ut i hyllan. Har redan sålt min själ till djävulen genom att sälja mina hundratals VHS som jag samlat på mig i 8+ år för att ersätta dessa med DVD's, tänker inte göra om samma sak efter endast något år. Nej dessa DVD's tar jag med mig in i graven. Jag känner exakt samma sak, att ha typ 150 dvd filmer som kostade skjortan och sedan bara överge dem för att börja köpa Blue Ray/HD-DVD bara för att kvalitén kanske är lite bättre, nej tack Jag är hur nöjd som helts med DVD-kvalité :D
Tofumannen Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? <_< Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité Angående att vänta ut kriget mella HD-DVD och Blue Ray, nä. Jag är perfektionist, jag kan inte ha Blue-Ray/HD DVD's bredvid mina vanliga DVD's i samlingen, därför skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla DVD's för att det ska se rätt ut i hyllan. Har redan sålt min själ till djävulen genom att sälja mina hundratals VHS som jag samlat på mig i 8+ år för att ersätta dessa med DVD's, tänker inte göra om samma sak efter endast något år. Nej dessa DVD's tar jag med mig in i graven. Hehe. I hear ya bro ;) Känner igen draget. Är själv ultrapedant men försöker till viss del jobba bort det. Har slappnat av med att allt ska stå i rätt ordning och sånt men får fortfarande ont i magen om det blir repor och märken på prylar jag är fäst vid. Allmänt så håller jag också med om HD snacket. Har spenderat några år och massa pengar på att uppdatera film/serie samlingen mot dvd och har verkligen inga planer på att skaffa allt på HD/Blue ray. Skulle vara om jag vinner en miljard på triss
Supreme Commander JAF Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Det lär nog dröja ett tag innan allt på dvd är överlagt på hd. Så vi kan nog titta på dvd ett tag till. Vinna en miljard på triss? Den lotten vill JAG HA NU! :lol: J.
DanielSchenström Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 Jag kan känna igen det där med att ha ordning i hyllorna, men det insåg jag var kört redan när filmbolagen inte kan hålla samma look på sina egna produkter i olika delar av film och tv-serier. (Mest lack blev jag när efter 8 delar X-files vars boxar kommer i en tunn kartong får den sista delen utan...) Jag har ju dessutom några hyllmeter tv-spel och musikcd som inte heller håller samma stil i förpackningarna. Jag får nöja mig med kännedomen att jag iaf är slagen på pedantområdet av några av er andra här vilket ger mig nån procent mer sinnesfrid iaf Dock kan jag fortfarande inte se problemet med just den här hd-dvd/dvd-boxen. Även om den funnits i enbart dvd-version så skulle den ju se annorlunda ut, det är ju skillnad på hur de olika andra star-trek-dvd-boxarna ser ut sinsemellan med tos som sticker ut mest med sitt mindre format och mer färggranna plastskal. Och sen de jämfört med vanliga dvd-fodral är också en skillnad. Men just det här: "Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité" Jo, det går ju, därför finns det en dvd-sida på skivorna för dem som nöjer sig med det. Det finns ju bra dvd:er och dåliga dvd:er, det är ju en hel vetenskap det här med komprimering för att passa mediat, och så fort man har en nyare lcd eller plasmatv, eller projektor så börjar bristerna bli lätt synliga. Så precis som en del är pedantiska med ordning är andra det med att materialet de tittar på ska vara så bra och låta så bra som möjligt. Själv ser jag den största vinsten inom tv-spelsgrafiken dock, inte inom film och tv.
johannalaforge Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 (redigerade) Det där med att ändra looken på sina varor stör mig enormt. Mina TNG-boxar ser i grund och botten likadana ut, förutom EN ENDA säsong: Säsong 1. Den har värsta "Mature Content", "Unnatural theme", "Drug ... Nånting", etc etc etc dekalen på framsidan. Det stör mig enormt, för det gör att hela motivet på boxen är en gnutta längre upp (eller ner, jag minns inte) än på de andra. STÖRIGT!!! Det ser helt muppigt ut när man ställer dem brevid varandra.... Dåligt <_< Redigerad 26 November, 2007 av johannalaforge
K´hogh son of Klintoch Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 (redigerade) de första två säsongerna av TNG som jag köpte på CDON.COM var fina , stiliga silverboxar i plast och även Babylon5 boxen hade väldigt fint utseende men sen kom dumma kartonglådor där de kört ner ett antal "småförpakningar" stället . nej tacka vet jag de där man får ett slags bok att vekla ut . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Redigerad 26 November, 2007 av K´hogh son of Klintoch
johannalaforge Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 de första två säsongerna av TNG som jag köpte på CDON.COM var fina , stiliga silverboxar i plast och även Babylon5 boxen hade väldigt fint utseende men sen kom dumma kartonglådor där de kört ner ett antal "småförpakningar" stället . nej tacka vet jag de där man får ett slags bok att vekla ut . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Det är kartonglådorna jag har, som jag gillar skarpt (men smaken är ju som man alltid påpekar olika). Det jag stör mig på är den lilla skiljnad det är mellan box nr 1, som jag köpte på Ginza, och de resterande 6 boxarna som är köpta på olika andra ställen. Jag förstår dig dock mycket väl, jag brukade föredra de som du beskriver, men min smak har ändrats med åren. (hahah, jag får det att låta som om jag vore 82 år :P )
The Holy Three Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 Dock kan jag fortfarande inte se problemet med just den här hd-dvd/dvd-boxen. Även om den funnits i enbart dvd-version så skulle den ju se annorlunda ut, det är ju skillnad på hur de olika andra star-trek-dvd-boxarna ser ut sinsemellan med tos som sticker ut mest med sitt mindre format och mer färggranna plastskal. Och sen de jämfört med vanliga dvd-fodral är också en skillnad. Det är inte det som är problemet för mig, självklart skiljer sig DVD boxarna från varandra, men de är ju ändå i samma format, och om man sen ska köpa Blue-Ray/HD-DVD's och sätta i hyllan bredvid övriga DVD's så är det ju en klar skillnad på utseendet Men just det här: "Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité" Jo, det går ju, därför finns det en dvd-sida på skivorna för dem som nöjer sig med det. Det finns ju bra dvd:er och dåliga dvd:er, det är ju en hel vetenskap det här med komprimering för att passa mediat, och så fort man har en nyare lcd eller plasmatv, eller projektor så börjar bristerna bli lätt synliga. Så precis som en del är pedantiska med ordning är andra det med att materialet de tittar på ska vara så bra och låta så bra som möjligt. Nu hänger jag inte med, det går alltså se dessa remastrade avsnitten, just remastrade på sin vanliga DVD-spelare? Trodde du syftade på att man kunde se de avsnitten i ursprungliga skicket på den andra sidan. That settles it then ;)
Vorik Postad 26 November, 2007 Rapport Postad 26 November, 2007 Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? <_< Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité Angående att vänta ut kriget mella HD-DVD och Blue Ray, nä. Jag är perfektionist, jag kan inte ha Blue-Ray/HD DVD's bredvid mina vanliga DVD's i samlingen, därför skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla DVD's för att det ska se rätt ut i hyllan. Har redan sålt min själ till djävulen genom att sälja mina hundratals VHS som jag samlat på mig i 8+ år för att ersätta dessa med DVD's, tänker inte göra om samma sak efter endast något år. Nej dessa DVD's tar jag med mig in i graven. Det är nog som du skriver svårt att pressa mer ur en vanlig DVD-spelare. Man behöver väl inte göra sig av med det man tidigare köp eller? Jag har fortfarande kvar alla mina VHS som jag en gång i tiden har köpt. Det ligger för mycket perngar i det för att jag skulle sälja eller ge bort dom.
The Holy Three Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 Men går det inte att göra om avsnitten på ett snyggt sätt och fortfarande tillämpa det till en vanlig DVD-spelare? <_< Antar att fallet inte är så, vilket suger. Att folk kan vara så petiga att vanlig DVD-kvalité inte duger, nu måste man ha super-duper kvalité Angående att vänta ut kriget mella HD-DVD och Blue Ray, nä. Jag är perfektionist, jag kan inte ha Blue-Ray/HD DVD's bredvid mina vanliga DVD's i samlingen, därför skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla DVD's för att det ska se rätt ut i hyllan. Har redan sålt min själ till djävulen genom att sälja mina hundratals VHS som jag samlat på mig i 8+ år för att ersätta dessa med DVD's, tänker inte göra om samma sak efter endast något år. Nej dessa DVD's tar jag med mig in i graven. Det är nog som du skriver svårt att pressa mer ur en vanlig DVD-spelare. Man behöver väl inte göra sig av med det man tidigare köp eller? Jag har fortfarande kvar alla mina VHS som jag en gång i tiden har köpt. Det ligger för mycket perngar i det för att jag skulle sälja eller ge bort dom. Som jag tidigare sagt så är jag perfektionist, kan inte ha en massa VHS bredvid mina DVD's, vilket skulle vara oundvikligt om jag skulle behålla de redan inköpta VHS'en. Skulle inte se rätt ut med feta VHS fodral i min Stallone hylla, blandat med de mindre DVD'erna. Ännu svårare blir det då jag sorterar mina filmer i kronologisk ordning.
Expendable Ensign Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 Jag har gett upp mina försök att ha någon större organisatorisk ordning i videohyllan. Numerar sorterar jag bara mina filmer lite vagt efter dess genre och i ordningsföljd (t.ex. Star Trek-filmerna 1 till 9 efter varandra). Liksom andra som skrivit här i tråden så irriterar jag mig på boxar/fodral som inte ser likadana ut. Det retar mitt estetiska sinne när man placerar dem i följd och en eller ett par sticker ut då de är utformade på ett annat sätt än de övriga. Vad det gäller övergången till HD-format så tror jag inte att det kommer att bli lika omfattande för oss konsumenter. Dels för att de nya spelarna är bakåtkompatibla med DVD (om jag inte missförstått det) och dels för att det inte är ett lika stort teknologiskt steg som det från VHS till DVD. Själv tänker jag då inte göra mig av med min DVD-samling vilken jag lagt ner tiotusentals kronor på bara för att filmbolagen vill sälja samma filmer till mig en gång till. Så viktig är inte bildkvalitén för mig.
DanielSchenström Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 Det är inte det som är problemet för mig, självklart skiljer sig DVD boxarna från varandra, men de är ju ändå i samma format, och om man sen ska köpa Blue-Ray/HD-DVD's och sätta i hyllan bredvid övriga DVD's så är det ju en klar skillnad på utseendet Det är sant, åtminstone de enskilda filmer som jag sett, fast just HD-dvd har jag inte sett i verkligheten. Jag jublar dock lite över de 1, 5 cm man sparat in på fodralen i höjd å compact living:ens vägnar. Nu hänger jag inte med, det går alltså se dessa remastrade avsnitten, just remastrade på sin vanliga DVD-spelare? Jajemen, det är de remastrade avsnitten på bägge sidorna. Jag har beställt boxen i morse så jag rapporterar i veckan så fort jag fått hem den (den släpps ju imorgon). Då kan jag berätta om hur stor skillnad det är de två formaten imellan på min 32 tums tv och på min 70-80 tums bild när jag kör projektor i 768p. Bilden i Enterprise kan jag iaf säga är bra även i det stora formatet så den lär vara bra här också. Detaljer följer som sagt.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu