Jump to content

Favoritgrupp av karaktärer (VOY & ENT)

orville

Vilken är din favoritgrupp av karaktärer  

24 members have voted

1. 1.

• Janeway, Chakotay
      4
    • Janeway, Tuvok
      1
    • Torres, Paris
      0
    • Paris, Kim
      3
    • EMH, Seven
      8
    • Archer, T´Pol
      0
    • Tucker, Reed
      5
    • Phlox, Sato
      0
    • Annan (berätta vilken!)
      3

Recommended Posts

Star trek är i mitt tycke till stor del karaktärsbaserat men det som ofta gör det hela roligare/intressantare är många gånger interaktionen mellan karaktärerna. Jag har försökt välja ut karaktärer från alla star trek serier och försökt placera dem i par/trios för att kunna genomföra denna röstning. Jag själv har inte röstat än men ni är alla välkommna att göra det. När du röstat kan du väl skriva en rad och beskriva skälet till ditt val.

Ser att jag borde lagt till alternativet annan. kanske kan någon forumledare göra det... snälla.

Edited by Pjotr'k

EMH och Seven...

Tycker det är underbart att se deras förhållande. Två varelser som försöker bli mänskliga...

Det finns inte mycket komik, som ofta är fallet med par man gillar, utan ren härlig värme. En stor favorit är episoden när doctorn är på väg att lämna Voyager för att bli sångare på en planet.

Sista scenen är obetalbar, när Seven ger doc beundrarbrev...underteckat med "din vän"...(något i den stilen i alla fall...) Jag blev riktigt rörd! :)

Visst är det stor skillnad på att rösta på en liten grupp jämfört med sin favouritkaraktär. Det gör det hela svårare.... För att ta upp en duo som jag inte tagit med i pollen, Tuvok och Neelix. Jag gillar inte Neelix direkt när man talar om kartaktärer men när han har screentime med Tuvok blir de riktigt roliga ibland

Kul omröstning det här. Man får fundera lite mer än vanligt. :)

Jag lade (efter mycket övervägande) min röst på "Annan". Detta beroende på att jag tycker att Neelix (som jag inte gillar solo för fem öre) och Tuvok är fruktansvärt festliga ihop. Det blev alltså min komedigillande del av hjärnan som drog längsta strået denna gången. Hade jag kopplat in den dramagillande delen så hade nog rösten hamnat hos Janeway och Seven of Nine. Även EMH och Seven fanns med i mina funderingar.

Jag är dock glad över att slippa se Neelix och Kes. Detta kanske är det svagaste paret någonsin i sf-historien. Men Neelix har sina poänger imot Tuvok. Lite av Odo/Quark-light liksom

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer till fullo!! Neelix och Kes är snudd på hemska...visst, Neelix kan vara kul ihop med Tuvok, men jag kan inte påminna mig EN gång när Kes har tillfört något.. :blink:

Jag röstade på Tucker/Reed. Jag tycker att de är väldigt kul i hop. De är väldigt olika men de lyckas bli vänner till slut. De är väldigt roliga i hop i Shutllepod one. :D De är väldigt söta i hop. :wub:

Håller med om att det är interaktionen mellan karaktärerna som ger det lilla extra. Det är väldigt svårt att välja par. Paris och Kim är också väldigt bra i hop. Roligt att se hur vänskapsrelationer utvecklas. Sedan håller jag med om att Janway och Chakotay är bra i hop. Tycker det var tråkigt att de aldrig fick bli ett par i serien.

Seven och Chakotay tycker jag inte passar bra i hop. Karaktärerna är bra var för sig men passar absolut inte som par.

Jag röstade på Janewaay och Chakotay eftersom jag satt och följde deras relation och undrade flera gånger om de skulle ta steget och inleda en kärleksrelation. Jag tyckte definitivt att det fanns kemi mellan dem. Visst det höll inte uppe intresset genom alla säsongerna, men jag gillade de små blänkarna man fick av deras uppskattning för varandra på mer än ett plan. Detta medförde också en extra spänning i de moment när de stod mot varandra i olika konflikter.

EMH och Seven blev lite för mycket av det goda tyckte jag. Då var det mer spännande med Janeway och Seven och mentorsskapet. Fast här tyckte jag att mest fokus var på Seven och hennes utveckling, det var det jag var mest intresserad av, inte riktigt deras relation.

Jag kunde inte bestämma mig så jag valde att inte rösta. Både ENT och VOY körde ju på att ha en grupp starka kärnkaraktärer och inte mångfallden hos TNG och DS9. Så de blev "familjer" där alla kommer överens med varandra i slutet. Lite synd men det är ju något som blivit vanligt numera,

Alla de grupper i röstningslistan är intressanta men ingen av dem sticker ut och är bättre än någon annan. EMH och Seven kanske, men jag vill inte säga att de är mina favoriter även om de är bäst.

Hade det varit så att det hade vart en omröstning för vilken grupp av karaktärer man gillade i hela star trek hade det inte landat någon röst här för mig. (tolkningar är helt fria) nu röstade jag på EmH och Seven. Jag gillar speciellt när de sjunger. För övrigt var det nästan dött lopp mellan dem och neelix, tuvok.

• 1 month later...