Gå till innehåll

Har du någon hobby/bisyssla?


EoNeel

Rekommenderade inlägg

Min hobby är att spela musik. Har tre synthar nu. En gammal underbar Casio HT-3000 och en Roland U-20. Förra året i höstas

köpte jag en ny synth, en Casio PX-400R. Mitt nöje är att spela musik.

Synd att forumet är så begränsat vad man kan bifoga. En midi-fil tar ju t.ex bara nåt på 12kb

Men varför inte skaffa en websida där du kan lägga upp din musik?

Ananrs finns det väl andra sidor där man kan skapa konton och dela med sig. Youtube kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Mitt största hobby/fritidsintresse måste jag nog säga är att designa och koda hemsidor. Driver även själv några då såklart, där roosweb.se är största sidan i nuläget. Vet inte hur eller varför jag fastnade för att börja hålla på med webutveckling, men antar att det är för att man kan göra sig hörd över hela världen, och att det helt enkelt är väldigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Läser ganska mycket om olika saker. Mest om historia, mytologi, framtida teknik och ockultism. Sen tränar man också och går boxning.Skriver scifi noveller gör man o. Producerade några låtar tidigare med ett sånt här techno program vilket var kul men sen krasha datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

ja hoppas me samla på filmer räknas .

min fina samling beståe av:

6 st fimboxar (24 st filmer)

214 dvd fimer

7 st miniserier

42 st serie boxar

13 st Complete sere/ultimate collection boxar

annars fest å sova.

en gång i tiden ritade/målade ja, men det va länge sen nu, tro knappt ja kan längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hoppas me samla på filmer räknas .

min fina samling beståe av:

6 st fimboxar (24 st filmer)

214 dvd fimer

7 st miniserier

42 st serie boxar

13 st Complete sere/ultimate collection boxar

annars fest å sova.

en gång i tiden ritade/målade ja, men det va länge sen nu, tro knappt ja kan längre

Det är en mycket imponerade sammling att ha på hyllan. En smärre förmögenhet. Att sammla på Sci-Fi måste väll räknas som att vara en allderleds urmärkt hobby på STDB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag virkar! Tomtar till jul, andra småfigurer året om, filtar och vinterplagg. Vantar gör jag inte mer, de blir aldrig likadana :huh: .

Mössor och halsdukar är bäst, men hur många mössor och halsdukar behöver en person egentligen? ;)

Ska ge mig på att göra en tröja, men jag drar mig för att ärmarna kanske drabbas av vante-problemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag virkar! Tomtar till jul, andra småfigurer året om, filtar och vinterplagg. Vantar gör jag inte mer, de blir aldrig likadana :huh: .

Mössor och halsdukar är bäst, men hur många mössor och halsdukar behöver en person egentligen? ;)

Ska ge mig på att göra en tröja, men jag drar mig för att ärmarna kanske drabbas av vante-problemet...

Virka en star trek uniform vet ja. Det borde väl inte vara så svårt? J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virkad ST-uniform skulle säkerligen ta hem förstapris i West Coast Trekkers kostymtävlig, som alltid är en del av träffarna. Något så unikt har säkert ingen gjort. Jag vet inget om virkning, men kan tänka mig att det inte så lätta att virka till exempel en sparkdräckt från TNG.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utöver Star Trek så tränar jag aldeles för mycket aikido, jag sportdyker aktivt och så är jag allmän spelnörd, spelar rollspel, brädspel och figurspel.. således tillbringar jag en hel del tid med att sitta och måla små figurer företrädesvis 15-20mm stora :) Att jag sen jobbar som dj och med att sälja tv-spel får jag väl se lite som hobbys med, annars går mycket tid åt att läsa fantasy/Sci-fi/cyberpunk och med att försöka avsluta mina högskolestudier och bli vuxen "på riktigt" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...