Jean-Luc Picard Posted September 7, 2005 Report Share Posted September 7, 2005 Varje gång Doktorn går online så vet han inte hur länge han vart offline. Jag tycker det är konstigt att han inte har en inbyggd klocka, som dom flesta datorer har. Ja menar, han är ju mer än en dator, så det är väldigt konstigt faktiskt tycker jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 7, 2005 Report Share Posted September 7, 2005 Ja, det har du helt rätt i. Varför har han inte det? Det måste ju vara den enklaste sak i världen att lägga in ett litet ur i hans program eller holomatris. Då hade han ju i likhet med Data sluppit vara så förvirrad. MEN, då hade vi ju också gått miste om om en del roliga moment också. Moment där han går omkring och ser förvirrad, irriterad och rolig ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 7, 2005 Report Share Posted September 7, 2005 kan vara ett steg i hans strävan efter att bli mänsklig. han betraktar kanske sin tid som icke-aktiverad som sömn och eftersom människor inte har koll på hur länge de sovit har inte han det heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 7, 2005 Report Share Posted September 7, 2005 Är han off-line så är han, annars vore ju han inte det... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted September 7, 2005 Report Share Posted September 7, 2005 Om den kära doktorn sparades på någe utrymme som var strömlöst eller så, då kunde man förstå det men... Hmmm... Jag tror svaret är att författarna inte tänkt på det :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 15, 2005 Report Share Posted September 15, 2005 Han kanske blir för lik Data om han vet direkt hur länge han har varit avslagen? Sedan kanske det är så att manusförfattarna tar sig friheter ibland för att ett skämt eller en liner ska kunna fungera. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted September 16, 2005 Report Share Posted September 16, 2005 Han kanske blir för lik Data om han vet direkt hur länge han har varit avslagen? Sedan kanske det är så att manusförfattarna tar sig friheter ibland för att ett skämt eller en liner ska kunna fungera. J. <{POST_SNAPBACK}> Den käre Doktorn är med mycket för sina härliga one liners, det stämmer gott det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 6, 2009 Report Share Posted July 6, 2009 han kanske låtsas för att ha något att var irriterad över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard90 Posted August 17, 2009 Report Share Posted August 17, 2009 (edited) Kan ju också vara för att han egentligen bara är programmerad till att användas kortare tidsperioder då den vanliga doktorn är död eller av annan anledning inte kan jobba. Inte användas regelbundet. I början av voyager får man också en bild av att många inte tycker att doktorn är mycket mer än ett vanligt verktyg och varför skulle ett verktyg ha en klocka? Min räknare har tex ingen. Men om jag hade varit doktorn skulle jag förmodligen ha bet Harry eller någon som kan programera att läggatill en. Edited August 17, 2009 by Rickard90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Les-M'Lara Posted May 23, 2013 Report Share Posted May 23, 2013 Det är klart det är komiskt! Hihi! Men kanske är man även i framtiden tvungen att prioritera bort vissa saker på hologram? Skall man ha nästan alla galaxens humanoider i sin databas och deras anatomi, DNA och allt annat mellan himmel och jord som är sjukvård och vara koncentrerad så kanske tid och andra saker blir sekundärt och eventuellt inte ens av vikt över huvud taget! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts