Jump to content

Konventet i Blackpool

Ella

Recommended Posts

Jag hade en superhelg i Blackpool! Men jag har aldrig sett så många udda människor på ett ställe...

Alla skådespelarna är jättebra, men Kate Mulgrew och Bob Picardo är bäst! Bob är så rolig och Kate är... kommer inte riktigt på rätt ord... tja, fantastisk! Och under henes "talk" å söndagen får hon frågan om vem av dom andra kaptenerna som är hennes favorit, hon svarar Picard och in på scenen kommer Patrick Stewart!!! Vilken överraskning liksom! Alla ställde sig upp och skrek, typ, (jag med även fast jag inte är nåt större ### av honom)

Visste ni föresten att Fintan McKeowns (Michael Sullivan) fru är från Sverige? Jag stog i autografkön och pratade med min syster när en kvinna frågar "Är ni svenskar?"

Pratade lite med henne och sen säger hon "Jag är gift med honom." och pekar på Fintan... och jag som mycket väl kunde ha sagt hur mycket jag ogillar honom (hans rollfigur iaf)... kunde mycket väl ha blivit pinsamt...

Tog kort med Robbie McNeil också *ler och suckar* Vad snygg han är!.... För att få ta kort med Kate vbar man tvungen att köpa en lott, och sen ha tur i dragnigen oxå... vilket jag inte hade... ett nummer ifrån :(((

Jag ser tyvärr mindre bra ut på kortet med Robbie, därför finns inte kortet på nätet men alla andra 72 korten jag tog kommer snart att finnas nånstans, får återkomma med addressen om nån vill se :)

Sen var det en kille utklädd till Borg där... Väldigt bra utklädd... Jag tog ett kort med honom och ser antagligen vettskrämd ut, fast jag visste att han inte var på riktigt...

Det här blev antagligen mitt hittills längsta inlägg... Ska sluta nu... :)

//Ella

Bra att kortet kom fram. Jag fick en totalblackout när det gällde addresser, så jag chansade på gator, postnummer o liknande till alla...  :)

Patrick Stewart skrev tyvärr inga autografer... :(

Borgbilden ja... jag får korten ikväll, men äger tyvärr ingen scanner så jag måste hitta en snäll kompis som vill låna ut en... men det tar nog inte många dagar :)

Och angående om nån mer från forat var där - ja, "Captain Kate" var där, åsså jag o sen vard et nog inga fler svenskar... jag hittade iaf inga...

• 3 weeks later...

*försöker bete sig civiliserat*

Tjena, jag måste säga att jag är oerhört avundsjuk på er som åkte iväg till Blackpool. Bara att Tim Russ var där gjorde det helt klart värt en resa.

Tyvärr är det så att jag var den ende bland polarna som hade råd att åka, resten är s.k. luffare.

Jag har bara en fråga....var McNeill med på Cpt. Proton-festen?

Förresten, ett annat konvent är på väg i New York, det kostar iofs lite mer....men det är det värt.

vänta nu... *tänker* på lördagkvällen var det Fancy dress party, då var Robbie, Alice Krige, ethan Phillips o några mer där och röstade på vem som skulle vinna...

När var Captain Proton festen? *borde väl egentligen veta det här*

Jag var inte där på fredagen så det vet jag inget om, och på söndagen skrev alla autografer till halv tolv ungefär...

Citat: från Ella den 11:56 am den sep. 4, 2001

Jeri Ryan var inte där... Däremot var det ju andra Borger... Har bilderna scannade, ska bara orka läggfa upp dom... Tyvärr blev störe delen väldigt mörka :(

Gör det.. säg till sen när du har lagt upp dom... Är värkligen nyfiken:)

• 3 weeks later...
Citat: från Mikael den 6:45 pm den sep. 24, 2001

en del bilder är samma, typ:

Keegan och Borg och jag och Borg och jag igen.

Mikael, jag fick skynda mig som attan när jag fixade till den där sidan... var inte meningen att jag skulle va på nätet överhuvudtaget så det blev nog lite dubbla grejer... men det ska nog fixas till... nån gång... :) kanse ska ge sidan ett lite snyggare utseende då med....

• Create New...