Gå till innehåll
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 6

Rekommenderade inlägg

Jag spelar ALLTID in avsnitten. Gör man inte det= Död nästan (speciellt om man var borta då) Sen kan man se avsnittet tills man kan replikerna utantill (3-10 ggr :wink:) och nästa avsnitt är på ingång. Vissa avsnitt som dom allra första har man sett miljoner gånger :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Counterpoint: 8,5/10

Det var ett jättebra avsnitt! Jag har väntat på det i flera år, då pga av att Janeway äntligen får sin ABOTW...

Men nu när jag sett det... Bäst var ju han som kunde massor om maskhålet, hans näsa rörde sig så roligt! Jag garvade nästan ihjäl mig och fick lite underliga blickar från min familj...

Sen var ju Janeways minspel kanon genom hela avsnittet!

men en liten grej jag hakade upp mig på... Vart tog Tuvok och Vorik vägen? Varför blev inte dom upptäckta? För dom var ju inte med i skyttlarna som åkte genom maskhålet i slutet... *fattar noll*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Counterpoint (#204): Jag håller med Ella på de flesta punkterna, fast jag hade sett fram emot avsnittet så otroligt, så avsnittet tedde sig kort och nästan lite innehållslöst ibland.

Många trådar lämnades lösa t.ex. så Janeway tog väldigt lätt på flyktingarnas cellnedbrytning. Och vart tog Tuvok och Vorik vägen egentligen, de lämnades liksom utanför där ett tag. Det hade väl varit ok om de inte hade varit så pass centrala karaktärer i avsnittet.

Torat (-typen med näsan) var rolig, hans karaktär var verkligen intressant. Synd att vi inte får se mer av honom?

Janeway jättebra genom hela avsnittet. :) Fast jag skulle nog inte litat på Kashyk riktigt lika fort.

Totalt: 7,5 / 10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä detta avsnitt tycker jag inte får mer än 2/10..

Det var mera av en kärlekshistoria än startrak...

Sen hur viste janeway, att det var en fälla.. Hon sa i början av avsnittet att dom skulle lita honom, men ändå så ändrar hon på reglerna... Men som en blödig startrak fantast, så får jag säga att den innehöll några guldglimtar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Ella den 8:00 pm den okt. 14, 2001

Counterpoint: 8,5/10

...

Bäst var ju han som kunde massor om maskhålet, hans näsa rörde sig så roligt!

...

men en liten grej jag hakade upp mig på... Vart tog Tuvok och Vorik vägen? Varför blev inte dom upptäckta? För dom var ju inte med i skyttlarna som åkte genom maskhålet i slutet... *fattar noll*

Han med näsan var hur rolig som helst. När jag tittat på den på video tidigare, har jag spelat tillbaka flera gånger för att just se näsan, men det går alldeles för snabbt för att man skall kunna se allt. Det är ju så överraskande, och mycket roligt *ROTFL* .

Vid sista inspektionen står Tuvok på Bryggan, men jag förstår inte varför han eller Vorik (som säkert fanns med någonstans han med) inte upptäcktes. Det här är en jättebugg i avsnittet som annars höll en hög klass.

Att Janeway föll så snabbt för honom kändes lite konstigt och överdrivet.

8/10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vem var det med näsan? Prax eller?

Tänkte också på det med de telepater de har på Voyager. Undrar varför de tog på sig besväret att smuggle om inte i humanitära själ, de förlorade för övrigt två till skyttlar nu, de är uppe i 7-8 st om jag räknar rätt.

En anna sak, när Janeway kysste honom på hangar däcket så såg hon ganka lönnfet ut. Rätt snart av henne att använda den där brytnings grejen på sköldarna. Tycker också att hon skulle ge honom en kaffemaskin i avskeds present. En annan lurig sak, hur ska de gömma Tuvok och deras telepat kompisar i framtida inspektioner?

För övrigt ett bra avsnitt, dock kunde de spela Chopin istället, betyg 8/10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
:D Lönnfet säger du? Tja.. jag tycker att hon såg allmänt risig och lite smågammal ut i hela avsnittet faktiskt. Stylisten kanske åkte på semester den veckan?<p>Varför just Chopin? Jag vet inte om piano hade passat lika bra i sammanhanget. Möjligtvis Nocturne då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Quiet, hoppas vi får se typen med näsan, eller framför allt just näsan, igen! :lol: Det såg så otroligt komiskt ut när han blåste upp den så jag va tvungen att spola tillbaks flera gånger!

För övrigt tyckte jag det va ett hyffsat avsnitt, kan väl få 7/10, mest för att vara snäll. Hade lite svårt att klara av kyssandet i hangaren... En annan sak, va tog Tuvok o Vorik vägen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avsnittet Latent Image (#206): Rolig story, med vikt på Doktorns program, en påminnelse om att han faktiskt är ett program. Och en spekulation i hur det skulle kunna bli om man kunde ge en maskin personlighet.

Brilliant spel av Mulgrew, Ryan och Picardo! *applåder*

Janeways mörka sidor är och förblir rätt så outforskade, hon erkänner fel och rättar till dem, med ansvar.

Sedan håller jag med mumle om att jag höll (faktiskt) också på Seven när hon och Janeway hade sin replikator-argumentation. :)

Totalt: 8 / 10.

Det förekommer viss förvirring i alla minnen och förlorade minnen att jag antagligen kommer att se om det här avsnittet många gånger. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Picardo var fullständigt lysande. Man kände hans ångest så tydligt. Det här avsnittet är så bra, då det skildrar en stark del av Doktorns personlighetsutveckling.

Jag gillar dock inte att Seven alltid skall påbörja viktiga samtal med Janeway med orden: "När ni skilde mig från Kollektivet..." - jag har hört det lite många gånger nu.

Avsnittet får 9/10

PS: I går när jag pratade med min mor visade det sig att hon också tittar på Star Trek. Från början verkar det ha varit mest för att kolla vad i hela världen jag sysslade med, men nu kan hon karaktärerna och hänger med rätt så bra. Mycket förvånande, men det visar sig att Star Trek tilltalar flera generationer, inte bara de som är under 40.

Mumle: Min mamma är lokalvårdare på Månsarpsskolan, på din tid jobbade hon på dagis och fritids!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta avsnitt var så bra spelat av doctorn så det blir nog 6/10.. Det var kul att se honnom som huvudperson för en gångs skull... Även att seven tog docktorns parti... Klart ett avsnitt i hög kvalite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uhhh, Vilket avsnitt! Jag satt framför tvn o va helt förstummad i flera minuter efter avsnittets slut. Det hade allt, som iaf. jag tycker, gör Star Trek så otroligt bra.

Duellen mellan Janeway och Seven va en riktigt höjdare, för en stund tyckte jag riktigt illa om Janeway...

Jag tycker nog att det va det bästa singel-avsittet hittills. Betyg 9/10.

ps. Peter: Jag har tyvärr inte en lika förstående mamma när det gäller Star Trek, hon tycker mest att alla ser hemska ut. Men det är ju bra, då vet jag vem jag ska diskutera avsnitt med när jag är hemma i byn! ;) ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tecker det var ett hyggligt avsnitt, förstår inte varför de bara prgramerde in ett skäl att han valde Kim och inte hon andra bruden.

Janeway såg små gammal ut nu också...

8/10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Citat: från Mikael den 7:51 pm den okt. 23, 2001

Tecker det var ett hyggligt avsnitt, förstår inte varför de bara prgramerde in ett skäl att han valde Kim och inte hon andra bruden.

Janeway såg små gammal ut nu också...

8/10

Jag tror inte dom programerade honom till det, utan det var därför docktorn vart så skum, för han tog Kim som var hans vän.. Han frångick sit protokol och därför konflikterna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror Mikael menade: Varför programmerade de bara inte in (i efterhand, alltså) ett annat skäl än vänskapsskälet till varför Doktorn tog beslutet. Då kanske de skulle lösa problemet, och Doktorn skulle bli lugnad.

Problemet är att de skulle även då ha kränkt Doktorns rätt till individualitet. Frågan är också om det skulle ha gått att lösa med omprogrammering. De etiska subrutinerna är ju grundläggande för doktorns existens och mixtrar man med dem så vet man inte vart det leder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här var ju inte mycket till Spoiler, så det får väl vara okej. Annars är regeln:

Inga Spoilers i denna diskussion. Hänvisa i stället till en annan diskussion (förslagsvis "Voyager säsong 6" eller dylikt) och fortsätt där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

olidligt 42 min kvar.....

Jag tror att det avsnittet som kommer nu (det där med Captain Proton) kommer bli lite halft dåligt men ändo underhållande. Jag har sett trailern vet inte riktigt ska bli spännade att se..... hoppas bara videon gör som den ska...

Grafiken i Voyager serien tycker jag är bra. I intron är det nåstan inget att klaga på men i scener där man ser voyager lite längre bort är skeppet inte så detailerat.

I nästan varje avsnitt så är det med två lika danna animationer, när Voyager åker för bi shärmen och oftast någon officer för logg då. Det är lite halv braligt (grejen mellan Bra och dåligt)

22 kalla minuter kvar....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avsnittet Bride of Chaotica (#207)

http://www.startrek.com/library/episodes_v...l.asp?ID=104425

Jätteroligt avsnitt!

Alla inblandade gör en bra insats, även om själva Proton-simuleringen är jättefånig.

Janeway som Arachnia va bra. Den där låtsade skepticismen blev dock lite tröttsam. Annars var Tuvok ovanligt bra, imm.

Jag håller med Fredrik, grafikuppvisningarna var otroligt fräcka, Voyager som ligger still i rymden och i astrometricslabbet.

Det här avsnittet vill jag se lite som en parentes i kontinuiteten, det passar inte riktigt in, men är roligt att titta på.

Totalt: 8 / 10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett småkul avsnitt, även om det inte är avsnittet jag rekommenderar som en första titt av Voyager. Det blir, som Quiet sade, lite tröttsamt i längden, speciellt vad gäller "sagobetoningen". Att Tom använder Proton-simuleringen som ett sätt att studera hur 1930-talet såg på framtiden kändes bara lite för mycket. Han gör det ju bara för att roa sig, inget annat.

Den bästa insatsen delar jag på två personer. Janeway som Arachnia (speciellt hennes chockade min när Tom föreslår att hon skall spela Arachnia *LOL*) och doktorn som Jordens President.

Sedan gillar jag när de kämpar mot Chaotica och doktorn blir tillsagd att trycka på den stora knappen i mitten på konsollen. När han precis skall trycka, skriker Tom och Kim "The other Consol" - undrar vad som hade hänt om han hunnit trycka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.