Gå till innehåll
bjorn98009_91

Idéer till min Star Trek-hemsida?

Rekommenderade inlägg

Hej jag tror inte att en sån här tråd finns och jag behöver hjälp så därför skapade jag denna tråden. Jag undrar om det är någon som kan ha några idéer till min Star Trek sida som jag ska göra. Jag har absolut inga idéer, kan inte nån hjälpa mej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En idé är ju att fokusera på något som du verkligen gillar med Star Trek (Tidsresor, Borger, Klingoner, Worf, etc...) och verkligen satsa på det. Med tiden kan det ju utvecklas till mer, men jag tror det är bra att ha ett specifikt fokus från början.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En ide kan vara att börja med en serie eller film som du gillar mycket. Tex Björns voyger site eller något sådant. Försök att hitta en ny och fräsch ingång (databaser och forum mm finns går det redan tretton på dussinet av). Är du den typen som gillar mycket och nogrant arbete kan du ju alltid ta tex alla loggar från eller person, tex Paris eller skriva en egen logg om den personen. Det svåra brukar inte vara att hitta på vad man ska göra utan begränsa sig och göra det man gör bra. Det tror jag blir intressantare för besökarna. Lycka till! J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

du skulle kunna skriva i Memory Alpha ;):P skämt åsido, försök att fokusera på något som sagt, du skulle dessutom kunna börja små samlingar, kanske roliga citat, ljudklipp, bloopers, allt sånt som man inte kan hitta här (ännu) och skit i forum, där är du chanslös :P konkurenssen är för bra *tittar runt*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej jag tror inte att en sån här tråd finns och jag behöver hjälp så därför skapade jag denna tråden. Jag undrar om det är någon som kan ha några idéer till min Star Trek sida som jag ska göra. Jag har absolut inga idéer, kan inte nån hjälpa mej.

Men snälla du. Vill du ha en hemsida gjord av andras ideer och knappt något

av dina egna? Ursäkta mig om jag råka konfrontera dig men detta låter en aning mysko.

Själv uppdaterar jag min hemsida sällan på grund av idetorka, och på den är det bara

lite trams och min egen humor. Min lillebror tycks ha samma problem.

Fråga ett: Hur kom du på iden över en Star Trek-sida?

Fråga två: Har du några baktankar hur sida ska se ut och vilken charm den ska ha?

Fråga tre: Har du tänkt något speciellt som skiljer sig från andras Star Trek-sidor?

Fråga fyra: Har du fått en annan synvinkel där du vill presentera ett annat resonemang

och beskrivning över samtliga karaktärer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men snälla du. Vill du ha en hemsida gjord av andras ideer och knappt något

av dina egna? Ursäkta mig om jag råka konfrontera dig men detta låter en aning mysko.

Själv uppdaterar jag min hemsida sällan på grund av idetorka, och på den är det bara

lite trams och min egen humor. Min lillebror tycks ha samma problem.

Fråga ett: Hur kom du på iden över en Star Trek-sida?

Fråga två: Har du några baktankar hur sida ska se ut och vilken charm den ska ha?

Fråga tre: Har du tänkt något speciellt som skiljer sig från andras Star Trek-sidor?

Fråga fyra: Har du fått en annan synvinkel där du vill presentera ett annat resonemang

och beskrivning över samtliga karaktärer?

Snälla supertreck om du läser igenom det första inlägget så ser du att det just är goda ideer som han/hon saknar! Själva poängen bakom detta inlägg är att få ideer till sin hemsida! Så klaga inte utan var lite kreativ istället. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Supreme Comander JAF

Klagar jag. Det är vad du tycker, men så är det faktisk inte.

Märkligt. Någon kommer på att göra en Star Trek-sida utan

att ens själv ha några ideer. Skulle du grunda en egen sida på

andras ideer men själv inte ha några.

Hjälper man någon som inte ens lagt fram något eget förutom

att det ska handla om Star Trek.

Vad har du för konturer att grunda dina förslag?

Men visst. Det är fritt fram för var och en om man vill göra en sida

grundan på andras ideer. Sen är det en annan sak hur stolt man är

och vilka kriterier sitt självförtroende har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade faktiskt tänkt mej en sida med Voyager LCARS meny system. Jag undrar om temat "Star Trek för nybörjare" är bra. Vad tycker ni? Jag vet ingen site som direkt är inriktad mot det ämnet. Om ni vet någon så kan ni väl skriva adressen här så att jag kanske kan få lite insperation.

Redigerad av bjorn98009_91

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag hade faktiskt tänkt mej en sida med Voyager LCARS meny system. Jag undrar om temat "Star Trek för nybörjare" är bra. Vad tycker ni? Jag vet ingen site som direkt är inriktad mot det ämnet. Om ni vet någon så kan ni väl skriva adressen här så att jag kanske kan få lite insperation.

En nybörjarkurs i st låter utmärkt! Lite historik osv. Gärna på både engelska och svenska om du har de kunskaperna.

Till Supertreck: Det är faktiskt bjorn... här och inte jag som kommit på den här tråden. JAG ska inte göra en hemsida så JAG behöver inte avgöra om det är vettigt eller inte att bygga en sida på en eller flera ideer som andra kommit med. Det enda jag vet är att bjorn.. inledde den här tråden med att söka efter ideer till sin hemsida, sen kan man tycka vad man vill om den saken. Sj??lv tycker jag att det är kul med folk som vill ta hjälp av andra men det är min åsikt. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag skulle göra en "Star Trek för nyböjare" viken serie rekomenderar ni att man börjar titta på först? Dom som jag har lyckas få å kolla på Star Trek har jag börjat med Voyager eftersom det är min favoritserie och det är den enda serien jag har på video/dvd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är det nog den som skulle rekommenderas att du gör något om. Gör det som ligger närmast hjärtat och som du vet mest om, är fortfarande min rekommendation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Posta gärna en länk när sidan är klar! J.

Det kommer tyvärr ta en liten stund men jag ska snabba upp arbetet så mycket jag kan. Föresten finns det inget som säger att om man är nybörjare inom Star Trek genren så är det bäst att kolla på Star Trek i kronologisk ordning; ENT,TOS osv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, du borde nog kolla i ordningen som serierna gjordes. Dvs tos,filmerna 1-6 tng, film 7 ds9,film 8, 9 voy, film 10 och sen ent som ju är en prequel.

Tror att du får en lite mysko bild av tos om du ser ent först. Tos var ju först och satte upp spelreglerna... jaja( många här tycker inte ens om tos men alla ni har helt enkelt fel ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo, du borde nog kolla i ordningen som serierna gjordes. Dvs tos,filmerna 1-6 tng, film 7 ds9,film 8, 9 voy, film 10 och sen ent som ju är en prequel.

Tror att du får en lite mysko bild av tos om du ser ent först. Tos var ju först och satte upp spelreglerna... jaja( många här tycker inte ens om tos men alla ni har helt enkelt fel ;) )

Som jag sa ovan så är min favorit voyager men dom andra serierna är också bra. Jag gillar inte riktigt TOS eftersom det verkar "gammalt" enligt mej, men idag såg jag på ett bra avsnitt som hette "The Galileo Seven". Slutet var bäst, men nog om det, några andra som har synpukter på hur nybörjare ska se avsnitten? Kronologiskt? Eller så som orville sa? Eller något annat sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag sa ovan så är min favorit voyager men dom andra serierna är också bra. Jag gillar inte riktigt TOS eftersom det verkar "gammalt" enligt mej, men idag såg jag på ett bra avsnitt som hette "The Galileo Seven". Slutet var bäst, men nog om det, några andra som har synpukter på hur nybörjare ska se avsnitten? Kronologiskt? Eller så som orville sa? Eller något annat sätt.

En variant skulle kunna vara ENT TNG DS9 VOY och sist TOS för att det ger en helt annan kännsla än de övriga som känns mycket modernare och mer välgjorda. Ska man först konka igenom tre säsonger 70 tals (eller när det nu var) tv först så är risken att man hinner tröttna på det och lägger av. Det bästa vore nog att presentera alla serier var för sig i den ordning det gjordes men utan att rekomendera en viss ordning så att man kan göra sig sin egen uppfattning om vilken serie man bör börja med. Sedan kan man ha en separat sida där man ger några alternativ om hur st bör ses för att man ska få ut mest av det. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En bra idé om man ska ha en personlig star trek-sida är om du gör den som en blogg. Förslagsvis en Wordpress-blogg. Med ett flöde och sådär.

Dels för att det är roligt man får feedback och sådär. Dessutom finns det så få svenska star trek-bloggar. (jag känner inte till någon, bortsett från min egen)

Om du vill och tycker det är en bra idé kan jag gärna hjälpa dig om du behöver hjälp med SQL-databaser och sånt där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag hade varit i din situation, så hade jag nog satt mig på en tyst plats och bara.....

tänkt. Det är det bästa man kan göra när man inte vet vad man ska göra, och tro mig, det fungerar!! (Du kanske borde borde prova med ett lungt program på holodäcket ) :P

//Beverlycrusher94

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu