Gå till innehåll
RoLaren

10th Kingdom

Rekommenderade inlägg

Är det någon mer än jag som sett 10th Kingdom http://us.imdb.com/title/tt0207275/

Serien handlar om en ung kvinna, fast i tristessen, som kommer in i en annan värld, ett parallelluniversum där sagor är del av deras historia, de är sanna. Hon ramlar in i ett äkta fantasyäventyr. Det är en serie med mycket humor och bra skådespelare och story. Den passar de flesta åldrar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, kollade igenom den under förra året. Det är faktiskt en ganska söt och trevlig serie. En personlig favourit måste väl vara när karaktärerna kommer till kissington :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag älskar den serien! Känns som man skulle kunnat göra en riktigt bra uppföljare till den! Min favorit karaktär var Wolf... så himla rolig! Men alla karaktärerna var speciella på sitt sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, kan bara hålla med är verkligen en bra mini-serie. Blev positivt överraskad när jag såg den. Trodde först att den skulle vara för barnslig, men efter en kort stunds tittande så märktes det att sagorna framfördes på ett bra sätt och skådespelarna gör ett bra jobb.

Rekommenderas starkt till alla som gillar en rolig och bra gjord fantasy-film.

Det är mycket möjligt att en uppföljare kommer. Det tog tydligen 12 år innan denna spelades in, så om det tar lika lång tid för en uppföljare att skapas så har dom några år på sig :)

Visste ni förresten att Ann-Margret Olsson som spelar Askungen är svensk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Visste ni förresten att Ann-Margret Olsson som spelar Askungen är svensk?

Ann-Margret, ja... Hon hade en liten fling med Elvis också, om jag inte blandar ihop henne med någon annan. Ann-Margret är mer känd i USA än här...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har den något ting med The Twelve Kingdoms (Juuni Kokki) att göra?

lol, tänkte faktiskt samma sak när jag såg titeln :P

men jag tror itne det - även om summeringen låter lite snarlikt, så är trailern något helt annat.

första intrycket, som Jocke nämner, verkar det vara lite barnsligt. men det återstår att se om jag kan få tid att se den nångång :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är det någon mer än jag som sett 10th Kingdom http://us.imdb.com/title/tt0207275/

Serien handlar om en ung kvinna, fast i tristessen, som kommer in i en annan värld, ett parallelluniversum där sagor är del av deras historia, de är sanna. Hon ramlar in i ett äkta fantasyäventyr. Det är en serie med mycket humor och bra skådespelare och story. Den passar de flesta åldrar.

såg den på Hallmark för ett tag sen , tror det var andra gången den gick då (såg den nämligen vid ett tidigare tillfälle på samma kanal)

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde en "buy n' try" av den svenska DVD-utgåvan för några år sedan. Den blev liggandes ett bra tag men när jag väl såg den så blev jag oerhört positivt överraskad. Tycker att handlingen är riktigt bra och man tar verkligen till sig karaktärerna och deras öden. Att filmen är en Hallmark produktion tänkte jag knappt på och det är ett bra betyg med tanke på att det mesta som jag sett av dom är pinsamt dåligt. Jag tycker att tempot och längden är det som verkligen förstärker helhetsintrycket. Ingenting slarvas bort på grud av tidsbrist och inte heller dras saker ut i oändlighet på grund av att man har mycket tid till sitt förfogande. Jag blir onekligen sugen på att se om den då ja inte har gjort det på ett bra tag. Får försöka avsätta lite tid bara... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker du att Hallmark är dålig ? kan jag inte hålla med om . deras produktioner är både underhållande och bra gjorda . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jupp det tycker jag, annars hade jag ju inte skrivit det. ;) :)

Jag har ju långt ifrån sett allt som dom gjort men jag har sett tillräckligt många dåliga produktioner (Dinotopia, Hercules, Children of Dune, The Lost Empire och Don Quixote bara för att ta några exempel.) för att ha den uppfattningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu