Gå till innehåll
B'Elanna

Ship in a bottle

Rekommenderade inlägg

Spoliervarning!

Jag tycker att Ship in a bottle är en av de allra bästa Star Trek avsnitten. Se om avsnittet 6.12 Ship in a bottle

Data skapar dr Moriaty en holodeckfigur i Shelock Holmes programmet. Han ber datorn att skapa en figur som är lika smart som honom själv. Det skulle han aldrig ha gjort. Dr Moriaty lyckas med de omöjliga han lyckas bli "mänsklig" och lyckas dessutom ta sig ut från holodecket. Han hotar att förstöra Enterprise.

Avsnittet tar upp frågor om vad som är verklighet och vad som inte är verklighet. Hur ska man veta om man är på ett holodeck om man inte vet att ett sådant ens exsiterar? Vad händer om man skapar ett hologram som är "för bra" och dessutom inte har goda avsikter? Avsnittet är underbart. Jag älskar slutet!

Detta var dessutom ett av de allra första Star Trek avsnitt jag såg. Efter att jag hade sett detta avsnitt var jag "Trekker"!!!!! :):):)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta är även ett av mina favoritavsnitt av TNG. Daniel Davies är underbar i sin roll! Jag håller med om att avsnittet ställer viktiga frågor. Star Trek är som bäst när det ställs svåra frågor :)

Redigerad av Trolsk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmm, ett härligt avsnitt med vändningar både hit och dit. Vad är verkligt och vad är icke? Star Trek som bäst. fast inte mitt favis-tng avsnitt på långa vägar. Det torde vara "Eye of the Beholder" från sjunde säsongen... tror jag... det är så många bra att välja bland... <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B)-->

CITAT(B @ 4 Jan 2006, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
Dr Moriaty lyckas med de omöjliga han lyckas bli "mänsklig" och lyckas dessutom ta sig ut från holodecket. Han hotar att förstöra Enterprise.

Har jag missuppfattat det här avsnittet? Jag kommer inte ihåg att det slutade sådär :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
B)-->
CITAT(B @ 4 Jan 2006, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>

Dr Moriaty lyckas med de omöjliga han lyckas bli "mänsklig" och lyckas dessutom ta sig ut från holodecket. Han hotar att förstöra Enterprise.

Har jag missuppfattat det här avsnittet? Jag kommer inte ihåg att det slutade sådär :P

Det slutade väl med att Barclay låste in Dr Moriaty och Grevinnan i en minneskub så de fick leva sitt egna liv där. :) Klart bra avsnitt, ett av de bästa.

(Ps, trevligt att se så många smålänningar här :rolleyes: )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B)-->

CITAT(B @ 4 Jan 2006, 20:33) <{POST_SNAPBACK}>
Spoliervarning!

Jag tycker att Ship in a bottle är en av de allra bästa Star Trek avsnitten. Se om avsnittet 6.12 Ship in a bottle

Data skapar dr Moriaty en holodeckfigur i Shelock Holmes programmet. Han ber datorn att skapa en figur som är lika smart som honom själv. Det skulle han aldrig ha gjort. Dr Moriaty lyckas med de omöjliga han lyckas bli "mänsklig" och lyckas dessutom ta sig ut från holodecket. Han hotar att förstöra Enterprise.

Avsnittet tar upp frågor om vad som är verklighet och vad som inte är verklighet. Hur ska man veta om man är på ett holodeck om man inte vet att ett sådant ens exsiterar? Vad händer om man skapar ett hologram som är "för bra" och dessutom inte har goda avsikter? Avsnittet är underbart. Jag älskar slutet!

Detta var dessutom ett av de allra första Star Trek avsnitt jag såg. Efter att jag hade sett detta avsnitt var jag "Trekker"!!!!! :):):)

Inte för att vara sådär överdrivet petig, men jag är nästan helt säker på att det var Geordi som programerade holodäcket till att göra en motståndare som kunde besegra Data.

Jag håller med, ship in a bottle är ett sjukt bra avsnitt, dock finns det bättre.

Jag ÄLSKAR det här avsnittet det är ett av mina favoriter! (lite tråkigt att dr.Pulaski är med istället för dr.Crusher)

Håller med dig, tycker bättre om Crusher är Pulaski, dock är Pulaski inte så värst dålig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Spoliervarning!

Lite korrektering: Om jag inte minns helt fel så skapar Data dr Moriaty i avsnittet Elementary Dear Data och så kommer avslutningen i det här avsnittet. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Spoliervarning!

Lite korrektering: Om jag inte minns helt fel så skapar Data dr Moriaty i avsnittet Elementary Dear Data och så kommer avslutningen i det här avsnittet. J.

När vi ändå är inne på det: Det är Geordi som gör Moriarty mäsklig, inte Data. Geordi säger åt holodäcket att göra en värdig motståndare till Data.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slagen på fingrarna av en tjej... :rodna: <_< :lol: . Men du har så rätt, naturligtvis. Får väl skylla på trötthet... Men det är icke desto mindre i Elementary dear data som Geordi skapar Moriarty till den han är. Men det hindrar inte att detta är ett skoj avsnitt. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu