Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Stewart för gammal för Star Trek?

Recommended Posts

Enligt Patrick Stewart vill Paramount kanske ha honom att spela Jean-Luc Picard igen, om en ny TNG-film görs. Paramount har inte uttalat sig officiellt om någon ny film men ryktena går att flera manusidér är i omlopp.

Stewart säger att en ny film kan spelas in om två till fyra år. Producenterna anser dock att den nu 65-årige skådespelaren vid det laget endast skulle vara kapabel att sitta i kaptens-stolen och inte orka resa sig ur den.

Källa

[ Till originalnyheten ]

pah, 65 är väl ingen ålder för att lägga av med att skådespela heller? <_< stewart verkar dessutom vara i så pass bra fysisk form att han säkerligen skulle kunna spela in actionscener om två till fyra år. filmhistorien är ju full av "grånade gamla män" i roller som kräver fysiskt arbete. det tydligaste moderna exemplet är väl sean connery. dessutom löste filmmakarna det bra i wrath of khan. om jag inte minns fel var killen som spelade khan förlamad från midjan och neråt.

pah, 65 är väl ingen ålder för att lägga av med att skådespela heller? <_< stewart verkar dessutom vara i så pass bra fysisk form att han säkerligen skulle kunna spela in actionscener om två till fyra år. filmhistorien är ju full av "grånade gamla män" i roller som kräver fysiskt arbete. det tydligaste moderna exemplet är väl sean connery. dessutom löste filmmakarna det bra i wrath of khan. om jag inte minns fel var killen som spelade khan förlamad från midjan och neråt.

Nope det var han inte. Det har du fått om bakfoten (källa: extramaterial från star trek 2)

Och jag håller i övrigt med dig ang stewart

Dessutom - räcker det inte gott och väl med att Picard sitter i kaptensstolen? Att Star Trek utvecklas till att bli ren aktion tycker jag är tråkigt! Dessutom visade har ju Stewart visat vilken pondus han har sittande genom två X-men filmer. Rent nonsen från producenterna enligt min mening!

Enligt Patrick Stewart vill Paramount kanske ha honom att spela Jean-Luc Picard igen, om en ny TNG-film görs. Paramount har inte uttalat sig officiellt om någon ny film men ryktena går att flera manusidér är i omlopp.

Stewart säger att en ny film kan spelas in om två till fyra år. Producenterna anser dock att den nu 65-årige skådespelaren vid det laget endast skulle vara kapabel att sitta i kaptens-stolen och inte orka resa sig ur den.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Nonsens 65 år är väl ingen ålder! Det hade dock varit intressant att se Patrick Stuart som admiral Picard i en ny film. Efter alla dessa år borde väl Picard förtjäna en befordran. Sedan ser vi gärna mer av kapten Riker!

Dessutom - räcker det inte gott och väl med att Picard sitter i kaptensstolen? Att Star Trek utvecklas till att bli ren aktion tycker jag är tråkigt! Dessutom visade har ju Stewart visat vilken pondus han har sittande genom två X-men filmer. Rent nonsen från producenterna enligt min mening!

B)-->

CITAT(B @ 17 Jan 2006, 9:39) <{POST_SNAPBACK}>
Nonsens 65 år är väl ingen ålder! Det hade dock varit intressant att se Patrick Stuart som admiral Picard i en ny film. Efter alla dessa år borde väl Picard förtjäna en befordran. Sedan ser vi gärna mer av kapten Riker!

Precis! Håller med er båda! Men samtidigt, skulle jag nog i sådana fall hellre se att han bara fick en lite roll så att nya skådisar/karaktärer kan hamna i fokus! ST behöver nytt blod både bakom och på scenen/screenen.

En tänkbar lösning är en mobil kaptens-stol. Band eller kanske svävarfunktion. Då kan han åka iväg på away misisons utan att resa sig upp. Alla vinner :D

som sagt tjoller :( Paul Newman fick en golden glob i måndags han är vad 80+ så Stewart kan bossa i 20 år till. Jag skulle nu verkligen se fram emot ett TNG för Riker har ett eget skepp och förhoppningsvis är han på ett DS-uppdrag när det hettar till :P . Frakkes får dock gärna regissera. :D

Han är INTE för gammal för sin roll,.. :vulcan: MEN jag tycker nog att det är dags för en ny Star Trek besättning som är yngre så att de kan fortsätta Star Trek berättelsen i de kommande åren...

tycker han själv att han är för gammal? :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Jag frågar honom. Jag har honom bunden i källaren. Oopps där sa jag för mycket. Måste döda alla som läser detta.

Sign in to follow this  

• Create New...