Jump to content
Sign in to follow this  
Frulling

Star Trek: Legacy

Recommended Posts

Ett nytt Star Trek spel är på väg, Star Trek Legacy som beskrivt vara som Bridge Commander där spelaren är en Amiral som tar befäl över skepp och slåss mot fienden.

Spelet kommer utspela sig under ALLA tidsperioder, från Enterprise till TNG.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/startr...tml?sid=6142930

Edited by Bromma_Herman

Tjena, såg ingen länk om det kommande spelet Legacy så tänkte påminna folk om detta spel.

Jag har varit en väldig stor Sci-Fi "geek" när det gäller datorspel i Strategi miljö, och när jag hörde jag om Legacy på senaste E3 mässan så kan jag inte sitta still, Spelet kommer på minna väldigt mycket om klassikern Armada fast självklart förbättrad både balans, grafik och kvalité i allmänhet.

Någon mer än jag som längtar efter det här spelet så skriv gärna

Enligt E3 mässan så kommer dom släppa det i Höst, runt oktober-november detta år, såg en liten filmsnutt när dom visar från Federations kampangen, då är man Enterprise-A taget från Wrath of Kahn och slåss emot USS Reliant, väldigt fräsht såg det ut.

Jag köpte faktiskt Armada för några vecokr sen på Bestbuy, men funkar inte riktigt så bra för Windows XP tyvärr.

Men man kommer kunna köra massiv multiplayer online mot andra spelare, kunna styra flera skepp åt gången.

OCh som jag förstod det så kommer utmaningen va att lägga sig i taktiska positioner på banor, desto närmre du är, desto mer skada gör dina torpeder, och din laser gör mer skada från sidan etc etc.

Dom sa även att dom håller på lägga in nu att man ska kunna köra in i fiendeskepp, som Picard gör i Nemesis på Schimtar.

Här har ni en liten screenshot ni kan drägla på :).

lepc_07B.jpg

Det här skeppet under er är ett helt nytt skepp, aldrig vistas i någon av filmerna eller serierna, har ännu inte annonserat ut något namn på det.

lepc_05B.jpg

Federationen, Romulen, Klingoner och en fjärde ras man kommer kunna va som inte är avslöjad än

lepc_11B.jpg

Kampangerna kommer ha tidsramer.

Övrigt så kommer det inte finnas någon tidsram.

Finns 2 olika sätt att spela multiplayer eller Skirmish på sedan:

Ett "historisk" slag (taget någonstanns ifrån filmerna eller serierna)

Eller att man bara krossar varandra.

Dom har inte riktgitgått in så mycket på multiplayer delen riktigt än.

Ett nytt Star Trek spel är på väg, Star Trek Legacy som beskrivt vara som Bridge Commander där spelaren är en Amiral som tar befäl över skepp och slåss mot fienden.

Spelet blir alltså inte som Elite force spelen? Jag hade hoppas att det skulle bli en blandning mellan Elite force och Bridge commander.

Spelet kommer utspela sig under ALLA tidsperioder, från Enterprise till TNG.

Låter intressant!!

Edited by Kathryn Archer

Själv skulle jag vilja ha en blandning av ELite/Freelancer och Morrowind. En gigantisk värld där man kan köra uppdrag, idka handel och rent allmänt göra precis vad man känner för. Och dett i en genuin ST-miljö! :)

Jag har Star Trek - Elite Force och jag har klarat ut spelet så det ska bli roligt att spela något nytt

Du kanske ska lindra abstinensen med Elite Force 2 så länge? I stort sett samma spel som ettan men bättre.

Själv skulle jag vilja ha en blandning av ELite/Freelancer och Morrowind. En gigantisk värld där man kan köra uppdrag, idka handel och rent allmänt göra precis vad man känner för. Och dett i en genuin ST-miljö! :)

Startrek i Morrowind tappning skulle jag köpa direkt.

Spelet kommer utspela sig under ALLA tidsperioder, från Enterprise till TNG

Kan detta betyda att lite tidsresor kan vara med ??

/Conny

Jag har Star Trek - Elite Force och jag har klarat ut spelet så det ska bli roligt att spela något nytt

Du kanske ska lindra abstinensen med Elite Force 2 så länge? I stort sett samma spel som ettan men bättre.

Gillar att modulera och greja med tricorder i EF-2, men tycker att det är mer osammanhängande. I ettan fick man gå själv och utrusta sig samt gå till transporter. Det hoppar för mycket i EF-2 för min smak. Och varför använder det magasin. Käns inte alls som ST. Hagelgevär och k-pist är inte St-vapen. Vill ha traditionella facers.

Tja

Är det någon som har hört något mer om spel fronten??

har bränt igenom Starfleet command 1,2,3 och Star Trek Armada

och Halva Away Team. någon som har några Tips!!

Länge Leve Star Trek

Mvh Fredrik KS

Trevligt med kontakter.

Jag har Star Trek Legacy på väg till mig as we speak.

Kan knappt vänta tills jag får börja spela det.

Beställt import då eller? På webhallen så står det (iaf när jag kollade) att det inte kommer föränn 22/12.

NX-01 svänger höger, dess eskort - en jagare av Posideion klassen följer efter medans vår muskel, en slagkryssare av Yorktownklass rusar till den andra planeten för att hjälpa NX-02 i dess kamp mot Romulanerna.

Så här var det för mig i fjärde uppdraget. Jag hade fyra skepp, NX-01 Enterprise, USS Goto (NCC-417), USS Washington och NX-02 Colombia för att hjälpa mig att stoppa en romulansk fabrik som tillverkade biologiska stridsmedel.

Striderna känns som ett avsnitt ur Dominion War arc:en i Deep Space Nines sjunde säsong, mycket action trots ett någorlunda krångligt interface. Grafiken är sisådär och det märks tydligt att spelet är baserat på Star Trek Armada spelen.

Kort sammmanfattning: Kul arkadspel med äkta Trek Feeling men jag hade hellre sett att de släppt Armada 3 och istället lagt in Legacy som en funktion där man styrde skeppet själv.

Mycket bonus för Enterprise-Era skeppen och tolkningen av Romulanska Krigen samt att skeppen har inviduella namn.

Tillbaks till spelandet.

Edited by Bromma_Herman

Suck, kan inte spela Legacy...min dator är inte tillräcklig för min. kraven... :( Det har varit ganska många ( i engelska Legacy forum) som klagat över de höga kraven. Man måste tydligen ha ganska starka/nya datorer för att klara min. kraven. Kunde de inte ha samma krav som för Bridge Commander spelen? Men jag inser att Legacy har bättre grafik än Bridge Commander...på grund av bättre grafikkort mm.

Edited by Kathryn Archer