Jump to content

Romulan Ale

Klaudija

Recommended Posts

Är det någon här som har köpt Romulan Ale? Hur smakar det egentligen? Om det när någon som har en flaska till salu så kan ni väl maila.

Klaudija

:blink:

Köpt Romulan Ale? :blink:

Hmm... <_<

Hmm, jag visste det! :) Star trek ÄR PÅ RIKTIGT! :) Mina vänner har fel, det är inte "bara en TV-Serie" DET ÄR PÅ RIKTIGT! :):D

• 2 weeks later...
Finns det inte ett recept i Neelix Kokbok på just Ale, om jag inte minns helt fel så är gin med i blandningen.

Nja, i min upplaga av Neelix kokbok så är alla drinkrecept alkoholfria.

För Romulan Ale föreslås någon blå sportdryck som Powerade eller Gatorade tillsammans med några tsk bubblor iform av cider eller ckub soda... Serveras i höga champagneglas. Kanske man kan smyga in lite gin där till pappa Kai Dukat? ;)

Finns det inte ett recept i Neelix Kokbok på just Ale, om jag inte minns helt fel så är gin med i blandningen.

Nja, i min upplaga av Neelix kokbok så är alla drinkrecept alkoholfria.

För Romulan Ale föreslås någon blå sportdryck som Powerade eller Gatorade tillsammans med några tsk bubblor iform av cider eller ckub soda... Serveras i höga champagneglas. Kanske man kan smyga in lite gin där till pappa Kai Dukat? ;)

Av någon anledning känns det märkligt att ha en massa alkoholfria recept på Star trekdrinkar när vi veeeet hur många karaktärer som blivit flongfulla på sagda drycker :). Och Damars något ohälsosamma överkonsumtion av canar tyder på annat än saft i bägaren. Förresten, canar verkar vara trögflytande i vissa avsnitt. Är det månne en geléaktig dryck..? Whohoo! Star Trek-shots! Whiiii!

• 3 weeks later...
Av någon anledning känns det märkligt att ha en massa alkoholfria recept på Star trekdrinkar när vi veeeet hur många karaktärer som blivit flongfulla på sagda drycker :).

Får mig genast att tänka på det d??r TOS-avsnittet där Scotty försöker supa en utomjording under bordet och till slut lyckas med en flaska hederlig skotsk whiskey. Det är där han fäller den klassiska kommentaren "It's green" när utomjordingen frågar vad det är för dryck i den ena flaskan.

Av någon anledning känns det märkligt att ha en massa alkoholfria recept på Star trekdrinkar när vi veeeet hur många karaktärer som blivit flongfulla på sagda drycker :).

Får mig genast att tänka på det där TOS-avsnittet där Scotty försöker supa en utomjording under bordet och till slut lyckas med en flaska hederlig skotsk whiskey. Det är där han fäller den klassiska kommentaren "It's green" när utomjordingen frågar vad det är för dryck i den ena flaskan.

I ett Tng avsnitt (relics?) så gör ju Data samma sak : tittar på flaskan, sniffar på flaskan, smakar på flaskan,smakar lite till, och "its green" Jag har fattat det som om just den typen av "sprit" heter green? men jag kan ju ha fel.

Skulle vilja veta vilken sorts märke scottys flaska har i det avsnittet "by any other name"

ser ut som det är ett drak huvud på framsidan, kanske finns det några whisky experter här som kan upplysa om det?

Conny

• 1 month later...

Själv brukar jag blanda vodka med Bols Blue, det får rätt färg. Ett tips är att ha i en skvätt Rose's Lime med för att bryta sötman i Curacaon. I vissa recept ingår även några droppar tabasco, fast det har jag aldrig testat.

• 2 weeks later...
Är det inte märkligt att de aldrig beställer in en "human ale"? :)

(Hoppas ni fattar undermeningen)

När man tänker på det så har man aldrig sett någon Romulan som har gått på toaletten, Får en att tänka på vad det verkligen är i Romulan ale. Finns det ingen toalett på skeppet så tar man kanske närmsta flaska, Bästa sättet att bli av med det är om man kan sälja det som alcohol dryck till dumma federations handlare. Heh hehehe

Conny

Hm, själv har jag aldrig sett en människa gå på dass i star trek!!! Det är väl eg mer anmärkningsvärt. Stöder min teori om att alla har nåt slags automatisk "utstrålningsfuktion" som strålar ut exkrementerna typ varannan timme eller nåt :D

Inte undra på att dom har glömt av hur man gör med en sådan makapär, Se bara i First Contact, Zefram Cochrane frågar ju om dom aldrig pissar i framtiden.

Conny

Där sa ni något som har inte alls har tänkt på. Jag menar, man har ju sett att dom har badrum i rummen, med handfat, duschar och badkar, men jag har aldrig sett en enda toalett. Man borde kanske maila till Majel Barrett Roddenberry och fråga hur dom tänker egentligen.

Klaudija

Där sa ni något som har inte alls har tänkt på. Jag menar, man har ju sett att dom har badrum i rummen, med handfat, duschar och badkar, men jag har aldrig sett en enda toalett. Man borde kanske maila till Majel Barrett Roddenberry och fråga hur dom tänker egentligen.

Klaudija

Kanske toan skjuts ut från väggen i "Badrummet" precis som handfatet gjorde i First Contact?

Skulle vara kul om det blir kris på bryggan och Tpol försöker nå Archer, Archer sitter och försöker klämma ut en korv medans skeppet attackeras av Klingons.

Eller om Archer hade suttit på toa i stället för att duscha när gravitationen slutar funka på skeppet , som det gjorde i ett avsnitt av Ent.

Conny

Som jag har uppfattat det av Romulan Ale är att man blir in i bomben packad av det, se bara Undiscovered Country och Nemesis, alltid baksmälla :).

Skulle kunna tänka mig att det är som en starköl fast större coh starkare koncentrat av alkohol/sprit, och sen en blå substans på det.

Dock så bubblar det inte så kan ju va någon form av "vit" vin med blå substans och otroligt koncentrerad alkohol i :).

• 2 weeks later...

Just de, nu när du säjer det så kommer jag ihåg det ochså. Tror det var andra eller tredje säsongen.

Någon som vet vilka färger man behöver för att blanda blå färg?

Jag tänkte använda karamellfärg och jag tror den bara finns i Gul Röd Grön.

Conny

• 4 weeks later...
Som jag har uppfattat det av Romulan Ale är att man blir in i bomben packad av det, se bara Undiscovered Country och Nemesis, alltid baksmälla :).

Skulle kunna tänka mig att det är som en starköl fast större coh starkare koncentrat av alkohol/sprit, och sen en blå substans på det.

Dock så bubblar det inte så kan ju va någon form av "vit" vin med blå substans och otroligt koncentrerad alkohol i :).

Nja, jag minns bara så här på rak arm att "baksmällan" blir extremt kraftig på väldigt många, inte att man nödvändigtvis skulle bli otroligt berusad. Så därmed behöver inte alkoholkoncentrationen vara överdrivet hög. Troligare är att det görs på någon/några substanser som hos väldigt många (iaf hos människor) orsakar en grym baksmälla.

Rödvinet i verkligheten har ju den tendensen men är ändå inte bland de drycker med mest alkohol...