B'Elanna Postad 24 Augusti, 2006 Rapport Postad 24 Augusti, 2006 Som jag har uppfattat det av Romulan Ale är att man blir in i bomben packad av det, se bara Undiscovered Country och Nemesis, alltid baksmälla . Skulle kunna tänka mig att det är som en starköl fast större coh starkare koncentrat av alkohol/sprit, och sen en blå substans på det. Dock så bubblar det inte så kan ju va någon form av "vit" vin med blå substans och otroligt koncentrerad alkohol i . Nja, jag minns bara så här på rak arm att "baksmällan" blir extremt kraftig på väldigt många, inte att man nödvändigtvis skulle bli otroligt berusad. Så därmed behöver inte alkoholkoncentrationen vara överdrivet hög. Troligare är att det görs på någon/några substanser som hos väldigt många (iaf hos människor) orsakar en grym baksmälla. Rödvinet i verkligheten har ju den tendensen men är ändå inte bland de drycker med mest alkohol... Dessutom är det olagligt. Worf: Romulan ale should be illegal. Jordi: I is.. ;)
OnO Postad 25 Augusti, 2006 Rapport Postad 25 Augusti, 2006 Wow, snyggt! Kan du berätta lite mer om detta vi ser på bilden?
P'kea Postad 17 Februari, 2007 Rapport Postad 17 Februari, 2007 Är det någon här som har köpt Romulan Ale? Hur smakar det egentligen? Om det när någon som har en flaska till salu så kan ni väl maila. Klaudija :blink: Köpt Romulan Ale? :blink: Hmm... <_< Hmm, jag visste det! Star trek ÄR PÅ RIKTIGT! Mina vänner har fel, det är inte "bara en TV-Serie" DET ÄR PÅ RIKTIGT! Jag visste det!!! GAH HA HA HA HA HA!!!! RIKTIG!!!!! HA HA HA HA HA!!!!! -Lungna ner dig nu, det är dax att ta din spruta. -RIKTIGT!!! HA HA HA HA HA!!!!! -Ja det är på riktigt, ta det lungt nu så ska jag ge dig din spruta. -NEJ!!! HA HA HA!!!! RIKTIGT!!!!! -Vakter! -HA HA HA HA HA!!!!! Crash, klonk smäll. -Stoppa honom! Han är ute ur cellen! -HA HA HA HA HA!!!! Riktigt!!!!
commander ricochet Postad 17 Februari, 2007 Rapport Postad 17 Februari, 2007 Jamen..det visste vi väl alla att star trek är på riktigt!!!? Jag höll på att garva ihjäl mej at "tofumannens" förklaring på att göra toalett- stråla ut grejerna varannan timme. Ska genast ner på claes ohlson och köpra mej en sådan mackapär! (Det måte ju finnas eftersom att star trek ÄR på riktigt!) Hmm undras vart man kan få tag på romulan ale en lördagskväll som denna? Men kan man annars importera via apotek-förlåt jag menar systembolaget.
K´hogh son of Klintoch Postad 17 Februari, 2007 Rapport Postad 17 Februari, 2007 det här var det roligaste jag läst på ett tag. skrattade så jag fick hosta åt P´kea och OnO
commander ricochet Postad 22 Maj, 2007 Rapport Postad 22 Maj, 2007 Är det någon som nu på senare tid har hört något om var man eventuellt kan få tag på romulan ale? (Det är ju import som gäller då systembolaget knappast för denna vara.)
Supreme Commander JAF Postad 22 Maj, 2007 Rapport Postad 22 Maj, 2007 Som jag har uppfattat det av Romulan Ale är att man blir in i bomben packad av det, se bara Undiscovered Country och Nemesis, alltid baksmälla . Skulle kunna tänka mig att det är som en starköl fast större coh starkare koncentrat av alkohol/sprit, och sen en blå substans på det. Dock så bubblar det inte så kan ju va någon form av "vit" vin med blå substans och otroligt koncentrerad alkohol i . Nja, jag minns bara så här på rak arm att "baksmällan" blir extremt kraftig på väldigt många, inte att man nödvändigtvis skulle bli otroligt berusad. Så därmed behöver inte alkoholkoncentrationen vara överdrivet hög. Troligare är att det görs på någon/några substanser som hos väldigt många (iaf hos människor) orsakar en grym baksmälla. Rödvinet i verkligheten har ju den tendensen men är ändå inte bland de drycker med mest alkohol... Anledningen till att de flesta människor blir packade är att de inte är vana vid sprit, åtminstonde inte tng och framåt (scotty gillar ju whiskey så han borde väl vara van) J.
commander ricochet Postad 24 Maj, 2007 Rapport Postad 24 Maj, 2007 (redigerade) Okidoki men är det nån´expert som har lite nys om det finns romulan ale att få tag på nån´stans i världen. Kanske tillverkas det inte längre....förutom på Romulus ;) Jag hittade låten "Romulan ale" med S.P.O.C.K :P Redigerad 24 Maj, 2007 av michael ricochet
MrsMorn Postad 16 Juni, 2007 Rapport Postad 16 Juni, 2007 Finns det inte ett recept i Neelix Kokbok på just Ale, om jag inte minns helt fel så är gin med i blandningen. Neelex kokbok? var kan man få tag på den?
Unkas Postad 17 Juni, 2007 Rapport Postad 17 Juni, 2007 Finns det inte ett recept i Neelix Kokbok på just Ale, om jag inte minns helt fel så är gin med i blandningen. Neelex kokbok? var kan man få tag på den? Kollade på Sci-Fi bokhandeln, men dom verkade inte ha den inne. Men om du skickar ett mail och frågar så kan som säkert fixa fram den. http://www.sfbok.se/
NX-01 Postad 17 Juni, 2007 Rapport Postad 17 Juni, 2007 (redigerade) Finns det inte ett recept i Neelix Kokbok på just Ale, om jag inte minns helt fel så är gin med i blandningen. Neelex kokbok? var kan man få tag på den? Kollade på Sci-Fi bokhandeln, men dom verkade inte ha den inne. Men om du skickar ett mail och frågar så kan som säkert fixa fram den. http://www.sfbok.se/ finns det enklare rätter i den, eller är det bara avancerade maträtter i den? jag ska börja på gymnasium i Kiruna i höst på rymdteknikprogrammet (sveriges perfektaste gymnasium för en trekkie). så jag ska flytta hemifrån (typ 130 mil eller så) och behöver då kunna laga lite enklare mat i min lilla kokhörna. mina matlagnings-skills är långt ifrån Neelix så jag kan inte laga särsklit avancerade rätter. Redigerad 17 Juni, 2007 av NX-01
Jonas1968 Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Just de, nu när du säjer det så kommer jag ihåg det ochså. Tror det var andra eller tredje säsongen. Någon som vet vilka färger man behöver för att blanda blå färg? Jag tänkte använda karamellfärg och jag tror den bara finns i Gul Röd Grön. Conny det går ju tyvärr inte att blanda till blå färg då blått är en grundfärg. Du måste hitta blå färg i affären. Jag hittade blå karamellfärg på Coop Extra i Örebro. Varför är egentligen Romulan Ale olagligt inom federationen. Innehåller det något otilåten drog eller är de något handelsembargo mot romulanerna?
commander ricochet Postad 12 Maj, 2009 Rapport Postad 12 Maj, 2009 Färgen som är blå i drinken Romulan ale är likören Blå Curacao. Den blår färgen som är i den ölen som fanns var väl säkert blå karamellfärg. Romulan ale förbjöds väl för att det var ett handelsembargo(TOS-eran eller när?) mot Romulans från Federationens sida samt att den är helt enkelt för tokstark så att man då blev knökafull på den.
RoLaren Postad 20 Maj, 2009 Rapport Postad 20 Maj, 2009 Jo det här med att man blir knökafull på den. En trekpolare hade hittat recept på den här drycken någonstans och framställt den .Utan att tveka smakade jag på den blå starkvaran. Mycket gott och smakade inte speciellt av alkohol. Tyvärr var drycken förrädisk vilket jag fick varsel om först när jag skulle avlägsna mig.. Jag lyckades iaf ta mig hem :blink:
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu