Fänrik Postad 15 Maj, 2006 Rapport Postad 15 Maj, 2006 jag blir lite butter när dom översätter Captain till kapten när Captain betyder Kommendör När blir Weasley Befodrad till Fänrik? Citera
dragontrumpetare Postad 15 Maj, 2006 Rapport Postad 15 Maj, 2006 Visst är det speciellt med TV, men vill ju kunna titta på det utan att behöva köpa en DVD box för flera hundra. Just nu har jag inte råd med sådant tyvärr: Citera
Thalaxian Postad 15 Maj, 2006 Rapport Postad 15 Maj, 2006 Det kanske är översättningen från VHS:en? Jag tror inte det är översättningenfrån VHS:en, då skulle det inte vara olika översättningar på introt.... Citera
Bromma_Herman Postad 15 Maj, 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj, 2006 En sak jag noterade idag är att de säger "Where no-one has gone before". Om de utforskar andra civilisationer så är det ju någon där redan :-) Bra avsnitt i alla fall. Själv lyssnar jag på vad de säger och har börjat ignorera översättningen. Synd att detsamma ej går att göra med den ***** reklamen. Citera
Supertreck Postad 15 Maj, 2006 Rapport Postad 15 Maj, 2006 En sak jag noterade idag är att de säger "Where no-one has gone before". Om de utforskar andra civilisationer så är det ju någon där redan :-) Bra avsnitt i alla fall. Själv lyssnar jag på vad de säger och har börjat ignorera översättningen. Synd att detsamma ej går att göra med den ***** reklamen. Japp precis. Den kunde gått på Viasat Crime för där är det inga reklamavbrott. Det är kriminelt i Star Trek, den fyller ju alla kriterier i alla fall Citera
Worf Postad 17 Maj, 2006 Rapport Postad 17 Maj, 2006 och dom kallade Will Riker för Bill Bill är i och för sig ett smeknamn för William men jag håller med. Ska man översätta så ska man göra det ordentligt. men troi kallade honom för Bill i den sekvensen. ;) Är du säker? vilket avsnitt var det? Citera
Supreme Commander JAF Postad 18 Maj, 2006 Rapport Postad 18 Maj, 2006 Where no one has gone before: Superavsnitt som är betydligt bättre än Encounter at farpoint! The naked now är också superbra! Rabatten? Wes ska ge **** i blommor och hålla sig till det han kan bäst, nämligen warpformler och conn (helm)! apropå warp: vad säger ni om den här översättningen: Låt oss warpa oss hem nu. Warpa trodde jag man spelade på gotland. Bättre kan ni killar! J. Citera
Aliline Postad 18 Maj, 2006 Rapport Postad 18 Maj, 2006 och dom kallade Will Riker för Bill Bill är i och för sig ett smeknamn för William men jag håller med. Ska man översätta så ska man göra det ordentligt. men troi kallade honom för Bill i den sekvensen. ;) Är du säker? vilket avsnitt var det? Jag är säker, kollade på min dvd. Det var avsnitt, The Naked Now (s1e3). Citera
OnO Postad 18 Maj, 2006 Rapport Postad 18 Maj, 2006 Japp efter ungefär 25 min 38 sek säger Deanna "Bill?" Citera
Bromma_Herman Postad 21 Maj, 2006 Författare Rapport Postad 21 Maj, 2006 Denna vecka visas följande avsnitt: Hide and Q (Måndag) Haven (Tisdag) The Big Goodbye (Onsdag) Datalore (Torsdag) Angel One (Fredag) Citera
dragontrumpetare Postad 21 Maj, 2006 Rapport Postad 21 Maj, 2006 Vad bra, nya trevliga delar att spara på min HDD. Citera
Supertreck Postad 21 Maj, 2006 Rapport Postad 21 Maj, 2006 Vad bra, nya trevliga delar att spara på min HDD. Andligheten försvinner när man spelat in. Den finns bara när den visas på en tv-kanal. Tag emot ljuset och frälsa dig med andligheten som strömmar ut från tv.kanalen. Visa modet att inta resignerad knäböjelse av ren tomhet för att hedra andligheten i Star Trek Citera
Worf Postad 22 Maj, 2006 Rapport Postad 22 Maj, 2006 Japp efter ungefär 25 min 38 sek säger Deanna "Bill?" Jag står rättad.... Citera
dragontrumpetare Postad 23 Maj, 2006 Rapport Postad 23 Maj, 2006 Anser lite att Star Trek alltid är andligt, även om det är inspelat. Nära på bättre om man slipper reklamen. Citera
Durator Postad 24 Maj, 2006 Rapport Postad 24 Maj, 2006 Lite kul har jag åt TV-tablån på TV6: Star Trek: The next generation Amerikansk science fiction-serie från 1987. Del 12 av 26. Picard, dr Crusher, och Data är i fara när de får tekniska problem ombord på skeppet. I rollerna: Patrick Stewart, Jean-Luc Picard, Denise Crosby. Även 25/5 Tänk att Patrick Stewart och Jean-Luc Picard spelar mot varandra. :lol: Citera
Mikael Postad 24 Maj, 2006 Rapport Postad 24 Maj, 2006 Någon som har koll på vad dagens avsnitt hette? Det har jag helt missat när jag kikat på TNG innan. Citera
Jocke Postad 24 Maj, 2006 Rapport Postad 24 Maj, 2006 Någon som har koll på vad dagens avsnitt hette? Det har jag helt missat när jag kikat på TNG innan. The Big Goodbye Jag hopppas verkligen att ni inte har missat att det på sidan visas när och vilka avsnitt som sänds på TV6. Citera
Supertreck Postad 24 Maj, 2006 Rapport Postad 24 Maj, 2006 Åh tänk vad gullig Data är. Det är ju märkligt hur man kan öva in en personlighet med ett beteende. Läser man böcker så görs ju inte det en så stor beskrivning över folk än att det berättas hur dom reagerar agerar och uttrycker sig. Var har Data hämtat karaktärmönstret ifrån, eller uppfattar en android mera vad en människa inte kan göra ut av en uppdiktad deckare? Citera
Mikael Postad 26 Maj, 2006 Rapport Postad 26 Maj, 2006 Någon som har koll på vad dagens avsnitt hette? Det har jag helt missat när jag kikat på TNG innan. The Big Goodbye Jag hopppas verkligen att ni inte har missat att det på sidan visas när och vilka avsnitt som sänds på TV6. Aah, det finns en sida till forumet :P Citera
Supreme Commander JAF Postad 26 Maj, 2006 Rapport Postad 26 Maj, 2006 Lite kul har jag åt TV-tablån på TV6: Star Trek: The next generation Amerikansk science fiction-serie från 1987. Del 12 av 26. Picard, dr Crusher, och Data är i fara när de får tekniska problem ombord på skeppet. I rollerna: Patrick Stewart, Jean-Luc Picard, Denise Crosby. Även 25/5 Tänk att Patrick Stewart och Jean-Luc Picard spelar mot varandra. :lol: Någon som uppenbarligen inte gjort hemläxan då de i brödtexten säger att karraktären picard får problem men samtidigt har med Picard som en av skådespelarna :lol: B) J. Citera
Supertreck Postad 26 Maj, 2006 Rapport Postad 26 Maj, 2006 Lite kul har jag åt TV-tablån på TV6: Star Trek: The next generation Amerikansk science fiction-serie från 1987. Del 12 av 26. Picard, dr Crusher, och Data är i fara när de får tekniska problem ombord på skeppet. I rollerna: Patrick Stewart, Jean-Luc Picard, Denise Crosby. Även 25/5 Tänk att Patrick Stewart och Jean-Luc Picard spelar mot varandra. :lol: Någon som uppenbarligen inte gjort hemläxan då de i brödtexten säger att karraktären picard får problem men samtidigt har med Picard som en av skådespelarna :lol: B) J. Ja verkligen. För vissa blir serien alldeles för realistisk. Citera
Worf Postad 30 Maj, 2006 Rapport Postad 30 Maj, 2006 även med dom små felen som finns i översttningen så är det allfal vbar att någon kanal visar star trek, tror ni att dom kommer att forsätta med andra serier och sånt? Citera
Durator Postad 31 Maj, 2006 Rapport Postad 31 Maj, 2006 även med dom små felen som finns i översttningen så är det allfal vbar att någon kanal visar star trek, tror ni att dom kommer att forsätta med andra serier och sånt? Visst är det kul att få se Star Trek på en svensk kanal igen. Pjotr'k har iallafall letat reda på nån som snackar om säsong två direkt efter ettan, se här. Det lät väl inte lika säkert med några andra serier. Allt hänger väl på intäckter och tittarsiffror. Är det någonsom vet vem som eventuellt publicerar tittarsiffror och om TV6 finns med där. Framför allt om TNG lyckats fånga några tittare. Ja, förutom vi då ;) Citera
Supertreck Postad 31 Maj, 2006 Rapport Postad 31 Maj, 2006 Det här låter komisk. Det här ska föreställa Star Trek forum och tråden har bara 48 inlägg bortsett från detta inlägg. Sci- Nytts forum har 168 inlägg i sin tråd. Ändå var dom för sent flera dar med nyheten om TNG på tv6. Det var ett spännande avsnitt igår. Citera
Worf Postad 31 Maj, 2006 Rapport Postad 31 Maj, 2006 jag vet en person som kollar utanför mitt vanliga "star trek nät" så det är ju bra eller nått Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.