Jump to content

ENT: Bästa karaktären [SPOILERVARNING]

Jello

46 members have voted

1. 1.

• Jonathan Archer, Captain, human
      6
    • T´Pol, Sub-Commander, vulcan
      7
    • Charles Tucker aka Trip, Commander, human
      7
    • Malcolm Reed, Lieutenant, human
      6
    • Hoshi Sato, Ensign, human
      7
    • Travis Mayweather, Ensign, human
      1
    • Phlox, Doctor, denobulan
      9

Recommended Posts

Jag röstade på: (gissa två gånger) Lt. Malcolm Reed!

*surprise surprise*? Nä, knappast.

Har sett alla avsnitt som visats i USA, fram tills idag. Han har varit fantastisk i alla avsnitten, men i det nyaste "Shuttlepod One" var han lite mindre underbar. Men jag röstade på honom i alla fall. ;)

Jag röstade på: (gissa två gånger) Lt. Malcolm Reed!

*surprise surprise*? Nä, knappast.

Har sett alla avsnitt som visats i USA, fram tills idag. Han har varit fantastisk i alla avsnitten, men i det nyaste "Shuttlepod One" var han lite mindre underbar. Men jag röstade på honom i alla fall. ;)

Tyckte han var grym i "Shuttelpod one" lite gnällig kanske, men jag gillade hur han försökte binda ihop de lösa trådarna som fanns i hans liv genom att spela in massa brev.

Har inte röstat ännu utav en enda anledning, jag kan inte bestämma mig. Står mellan Hoshi, Archer och Reed, men jag klara inte av att välja bara en  :)

Hoppas Maywheather inte får några röster alls, enda karaktären i ENT jag inte gillar.

Reed är bra, utmärkt skådespeleri, känns lite James Bond, vet inte varför.

Karaktären Trip är den som jag blir mest förbannad på, även om han är en utmärkt skådespelare han också. Jag var skadeglad som aldrig förr i "Unexpected", kunde han ha!

Jello: Tucker har en lite söt näsa, men annars tycker jag att han är bara bra helt igenom. Varför gillar du inte just honom?

Jag hade lite svårt för Archer i början, någon här på forat tyckte att han verkade lite naiv, men nu har jag kommit att gilla honom mer och mer.

Maywheater kanske blir en ny "Measley"?

Men du har ju en bild på Hoshi som avatar!! Hon är f.ö. min andra favorit. Den karaktär jag tycker har fått mest djup under de här 16 avsnitten.

Sant Sant... får väl bli henne då... fastän att jag inte kommit över hur jobbig hon var i det andra(2:a) avsnittet.

Sant Sant... får väl bli henne då... fastän att jag inte kommit över hur jobbig hon var i det andra(2:a) avsnittet.
Ja, det var lite dåligt. Och slutet var ju väldigt förutsägbart.

Karaktären är macho, fördomsfull och saknar djup. Men man vet ju int, det kanske blir bättre...

Karaktären är macho, fördomsfull och saknar djup. Men man vet ju int, det kanske blir bättre...

Jag skulle själv inte vilja kalla karaktärerna fördomsfulla. Om du kallar Archer och Trip macho så är Reed raka motsatsen. De är väl meningen att framförallt Archer ska vara ganska "rakt på" du vet...to BOLDLY go...och hoshi är inte alls lika mesig sen, och egentligen utöver dom två så kommer jag inte på nåt du kan klaga över?

Jag hoppas att ni som gillar Phlox har sett avsnitt 13, Dear Doctor, det bästa ENT-avsnittet jag sett hittills.

*haha* de har sett det båda två. Och visst är det jättebra! Enterprise håller på att utvecklas till en serie i topp-star trek-klass! ;)

*haha* de har sett det båda två. Och visst är det jättebra! Enterprise håller på att utvecklas till en serie i topp-star trek-klass! ;)

Jag håller med om att Dear Doctor är det bästa hittills. Har sett det fem gånger nu. :) Jo, Enterprise kanske håller ganska bra utvecklingsklass. Men vi ska inte glömma att både Voy och TNG startade riktigt starkt (enligt mig iaf). Jag är inte helt övertygad om att Enterprise kommer att bli bättre. Kommer det att fokuseras lika mycket på vissa av T'Pols kroppsdelar i framtiden som hittills kan det gå hur galet som hellst.

Kommer det att fokuseras lika mycket på vissa av T'Pols kroppsdelar i framtiden som hittills kan det gå hur galet som hellst.

Jag håller med, T'pol är verkligen ingen favorit. Några anledningar: hon framställs som hon gör. Manusförfattarna fokuserar väldigt mycket på hennes kropp.

Hon är en otrevlig vulcan. Spock var i alla fall trevlig, om ack så irriterande.

Jolene Blalock är egentligen inte mer än en utvikningsbrud. Så hon kan inte spela så himla mycket mer är roller som vulcans, iom att det antagligen skulle bli alldeles för plastigt med henne som människa med känslor.

Jolene Blalock är egentligen inte mer än en utvikningsbrud. Så hon kan inte spela så himla mycket mer är roller som vulcans, iom att det antagligen skulle bli alldeles för plastigt med henne som människa med känslor.

Nu var vi väl lite elak här, eller?  :)  Tycker inte att Blalock, i nåt av de avsnitt som sänds, har fått möjlighet att visa hur bra skådespelerska hon egentligen är. Det kommande avsnittet Fusion kanske kommer ändra på det. Men tills dess att jag får se henne anta en lite mer utmanande roll(skådespelsmässigt) så kommer inte jag döma henne för det hon gjort vid sidan av skådespeleriet.

Om man tittar på Jery Ryan (Seven), som innan Star Trek råkat vara en tysk modell, så har hon väl ändå visat att hon har lite skådespeleri i sig? Visst, hon är ingen Ellen Burstyn direkt, faktum är att de flesta skådespelarna i Star Trek är lite halvkassa. Jag tror det är lite samma sak med Blalock, dock finns det en stor risk att jag är för positivt inställd. Hittills tycker jag det är manusförfattarnas och regisörernas fel, inte skådespelarinsatserna.

Om man tittar på Jery Ryan (Seven), som innan Star Trek råkat vara en tysk modell, så har hon väl ändå visat att hon har lite skådespeleri i sig?

Jo, där måste jag faktiskt vika mig lite, kollade på Infinite Regress imorse, och Jeri spelar grymt! Som du säger, ingen stjärnskådis, men hon är trovärdig.

Men på Blalock-punkten viker jag mig inte en tum. (Men ni vet ju hur man brukar säga om kritiker: de kan klaga på det andra gör, men inte själv utföra det korrekt. ;)) Vi får väl se lite mer utav serien innan diskussionen kan bli aktuell igen, men som det är nu så är hon enbart där för att charma hormonstinna tonårspojkar.

...men som det är nu så är hon enbart där för att charma hormonstinna tonårspojkar.

Fast det är ju inte så konstigt. Dom vill ju skaffa sig en så stor målgrupp som möjligt. Hormonstinna tonårspojkar så väl som flickor som tycker om brittisk accent. ;)

Fast det är ju inte så konstigt. Dom vill ju skaffa sig en så stor målgrupp som möjligt. Hormonstinna tonårspojkar så väl som flickor som tycker om brittisk accent.

Nej, inte är det konstigt inte, men dumt. Och orealistiskt, speciellt i ENT är alla jättesnygga (om man går efter den allmäna snygghetsnormen).

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...