Jello Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Vem är mest intressant och kommer tillföra mest till serien? SJälv hatar jag Archers och Trips macho-stil. De två kvinnorna i serien, T'Pol och Hoshi ligger bra till, tillsammans med Phlox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Jag röstade på T'Pol. Har ju bara sett 4 avsnitt, men jag gillar henne hittills. Sen är hon ju vulcan, det är alltid roligt! *gillar dom* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 (edited) Jag röstade på T´pol. Har oxå bara sett fyra avsnitt, men hon verkar vara en kul person.... Edited January 7, 2003 by Lis@ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Röstade på T'Pol. Jag gillar hennes personlighet och så är hon ju Vulcan och de är ju alltid trevligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Jag röstade på: (gissa två gånger) Lt. Malcolm Reed! *surprise surprise*? Nä, knappast. Har sett alla avsnitt som visats i USA, fram tills idag. Han har varit fantastisk i alla avsnitten, men i det nyaste "Shuttlepod One" var han lite mindre underbar. Men jag röstade på honom i alla fall. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Jag röstade på: (gissa två gånger) Lt. Malcolm Reed! *surprise surprise*? Nä, knappast. Har sett alla avsnitt som visats i USA, fram tills idag. Han har varit fantastisk i alla avsnitten, men i det nyaste "Shuttlepod One" var han lite mindre underbar. Men jag röstade på honom i alla fall. ;) Tyckte han var grym i "Shuttelpod one" lite gnällig kanske, men jag gillade hur han försökte binda ihop de lösa trådarna som fanns i hans liv genom att spela in massa brev. Har inte röstat ännu utav en enda anledning, jag kan inte bestämma mig. Står mellan Hoshi, Archer och Reed, men jag klara inte av att välja bara en Hoppas Maywheather inte får några röster alls, enda karaktären i ENT jag inte gillar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted February 22, 2002 Author Report Share Posted February 22, 2002 Reed är bra, utmärkt skådespeleri, känns lite James Bond, vet inte varför. Karaktären Trip är den som jag blir mest förbannad på, även om han är en utmärkt skådespelare han också. Jag var skadeglad som aldrig förr i "Unexpected", kunde han ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Står mellan Hoshi, Archer och Reed, men jag klara inte av att välja bara en. Men du har ju en bild på Hoshi som avatar!! Hon är f.ö. min andra favorit. Den karaktär jag tycker har fått mest djup under de här 16 avsnitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Jello: Tucker har en lite söt näsa, men annars tycker jag att han är bara bra helt igenom. Varför gillar du inte just honom? Jag hade lite svårt för Archer i början, någon här på forat tyckte att han verkade lite naiv, men nu har jag kommit att gilla honom mer och mer. Maywheater kanske blir en ny "Measley"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 22, 2002 Report Share Posted February 22, 2002 Men du har ju en bild på Hoshi som avatar!! Hon är f.ö. min andra favorit. Den karaktär jag tycker har fått mest djup under de här 16 avsnitten. Sant Sant... får väl bli henne då... fastän att jag inte kommit över hur jobbig hon var i det andra(2:a) avsnittet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted February 23, 2002 Author Report Share Posted February 23, 2002 Sant Sant... får väl bli henne då... fastän att jag inte kommit över hur jobbig hon var i det andra(2:a) avsnittet.Ja, det var lite dåligt. Och slutet var ju väldigt förutsägbart. Sant Sant... får väl bli henne då... fastän att jag inte kommit över hur jobbig hon var i det andra(2:a) avsnittet. Karaktären är macho, fördomsfull och saknar djup. Men man vet ju int, det kanske blir bättre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Karaktären är macho, fördomsfull och saknar djup. Men man vet ju int, det kanske blir bättre... Jag skulle själv inte vilja kalla karaktärerna fördomsfulla. Om du kallar Archer och Trip macho så är Reed raka motsatsen. De är väl meningen att framförallt Archer ska vara ganska "rakt på" du vet...to BOLDLY go...och hoshi är inte alls lika mesig sen, och egentligen utöver dom två så kommer jag inte på nåt du kan klaga över? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted February 23, 2002 Author Report Share Posted February 23, 2002 Förlåt, blev fel med citaten, Jello: Tucker har en lite söt näsa, men annars tycker jag att han är bara bra helt igenom. Varför gillar du inte just honom? , skulle jag lagt in istället, syftade alltså på att Tucker är macho. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Jag röstade på Reed, i dom avsnitt jag har sett så har han varit bra och det är ju alltid häftigt med vapen "It has two settings, kill and stunn. It would be best not to confuse them" (fick jag det rätt? hoppas det) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted February 23, 2002 Report Share Posted February 23, 2002 Jag röstade på Phlox. Han är den som visat minst girighet och mest tankeverksamhet hittills. Plus att hans leende i Broken bow är totalt oslagbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted February 24, 2002 Report Share Posted February 24, 2002 satte oxå min röst på phlox... han e ju ändå härligast av dem alla... fast jag skulle vilja se lite mer tydligare bilder på hans "sällskapsdjur" som han har... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted February 25, 2002 Author Report Share Posted February 25, 2002 Jag hoppas att ni som gillar Phlox har sett avsnitt 13, Dear Doctor, det bästa ENT-avsnittet jag sett hittills. Tycker bara de blir bättre och bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 25, 2002 Report Share Posted February 25, 2002 Jag hoppas att ni som gillar Phlox har sett avsnitt 13, Dear Doctor, det bästa ENT-avsnittet jag sett hittills. *haha* de har sett det båda två. Och visst är det jättebra! Enterprise håller på att utvecklas till en serie i topp-star trek-klass! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted February 25, 2002 Report Share Posted February 25, 2002 *haha* de har sett det båda två. Och visst är det jättebra! Enterprise håller på att utvecklas till en serie i topp-star trek-klass! ;) Jag håller med om att Dear Doctor är det bästa hittills. Har sett det fem gånger nu. Jo, Enterprise kanske håller ganska bra utvecklingsklass. Men vi ska inte glömma att både Voy och TNG startade riktigt starkt (enligt mig iaf). Jag är inte helt övertygad om att Enterprise kommer att bli bättre. Kommer det att fokuseras lika mycket på vissa av T'Pols kroppsdelar i framtiden som hittills kan det gå hur galet som hellst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Kommer det att fokuseras lika mycket på vissa av T'Pols kroppsdelar i framtiden som hittills kan det gå hur galet som hellst. Jag håller med, T'pol är verkligen ingen favorit. Några anledningar: hon framställs som hon gör. Manusförfattarna fokuserar väldigt mycket på hennes kropp. Hon är en otrevlig vulcan. Spock var i alla fall trevlig, om ack så irriterande. Jolene Blalock är egentligen inte mer än en utvikningsbrud. Så hon kan inte spela så himla mycket mer är roller som vulcans, iom att det antagligen skulle bli alldeles för plastigt med henne som människa med känslor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Jolene Blalock är egentligen inte mer än en utvikningsbrud. Så hon kan inte spela så himla mycket mer är roller som vulcans, iom att det antagligen skulle bli alldeles för plastigt med henne som människa med känslor. Nu var vi väl lite elak här, eller? Tycker inte att Blalock, i nåt av de avsnitt som sänds, har fått möjlighet att visa hur bra skådespelerska hon egentligen är. Det kommande avsnittet Fusion kanske kommer ändra på det. Men tills dess att jag får se henne anta en lite mer utmanande roll(skådespelsmässigt) så kommer inte jag döma henne för det hon gjort vid sidan av skådespeleriet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Jolene Blalock är egentligen inte mer än en utvikningsbrud. Så hon kan inte spela så himla mycket mer är roller som vulcans, iom att det antagligen skulle bli alldeles för plastigt med henne som människa med känslor. Om man tittar på Jery Ryan (Seven), som innan Star Trek råkat vara en tysk modell, så har hon väl ändå visat att hon har lite skådespeleri i sig? Visst, hon är ingen Ellen Burstyn direkt, faktum är att de flesta skådespelarna i Star Trek är lite halvkassa. Jag tror det är lite samma sak med Blalock, dock finns det en stor risk att jag är för positivt inställd. Hittills tycker jag det är manusförfattarnas och regisörernas fel, inte skådespelarinsatserna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 Om man tittar på Jery Ryan (Seven), som innan Star Trek råkat vara en tysk modell, så har hon väl ändå visat att hon har lite skådespeleri i sig? Jo, där måste jag faktiskt vika mig lite, kollade på Infinite Regress imorse, och Jeri spelar grymt! Som du säger, ingen stjärnskådis, men hon är trovärdig. Men på Blalock-punkten viker jag mig inte en tum. (Men ni vet ju hur man brukar säga om kritiker: de kan klaga på det andra gör, men inte själv utföra det korrekt. ;)) Vi får väl se lite mer utav serien innan diskussionen kan bli aktuell igen, men som det är nu så är hon enbart där för att charma hormonstinna tonårspojkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted February 26, 2002 Report Share Posted February 26, 2002 ...men som det är nu så är hon enbart där för att charma hormonstinna tonårspojkar. Fast det är ju inte så konstigt. Dom vill ju skaffa sig en så stor målgrupp som möjligt. Hormonstinna tonårspojkar så väl som flickor som tycker om brittisk accent. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted February 26, 2002 Author Report Share Posted February 26, 2002 Fast det är ju inte så konstigt. Dom vill ju skaffa sig en så stor målgrupp som möjligt. Hormonstinna tonårspojkar så väl som flickor som tycker om brittisk accent. Nej, inte är det konstigt inte, men dumt. Och orealistiskt, speciellt i ENT är alla jättesnygga (om man går efter den allmäna snygghetsnormen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts