Gå till innehåll

ENT: Bästa karaktären [SPOILERVARNING]


Jello

  

46 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Jonathan Archer, Captain, human
      6
    • T´Pol, Sub-Commander, vulcan
      7
    • Charles Tucker aka Trip, Commander, human
      7
    • Malcolm Reed, Lieutenant, human
      6
    • Hoshi Sato, Ensign, human
      7
    • Travis Mayweather, Ensign, human
      1
    • Phlox, Doctor, denobulan
      9


Rekommenderade inlägg

men som det är nu så är hon enbart där för att charma hormonstinna tonårspojkar.

Personligen fattar jag inte det riktigt. Alltså alla snackar om hur T'Pol ska dra manliga tittar och hur snygg hon är, men ärligt talat (och jag vet inte riktigt om jag har resten av den manliga populationen här bakom mig) är inte Hoshi grymt mycket mer "babe" än T'Pol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det är konstigt. Okej, T´Pols kläder sitter tightare än Hoshis men Hoshi är snyggare, både enligt mig och, tror jag, enligt snygghetsnormen.

Men snyggast på Enterprise måste väl ändå Phlox lilla "romans" vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det är konstigt. Okej, T´Pols kläder sitter tightare än Hoshis men Hoshi är snyggare, både enligt mig och, tror jag, enligt snygghetsnormen.

Men snyggast på Enterprise måste väl ändå Phlox lilla "romans" vara.

Vad glad jag blir! Det finns hopp för mänskligheten! Eller nja, jag behöver ju inte ta i så mycket. ;) Men från paramount-folkets sida så tror de nog att killar vill se kvinnor som T'pol i serierna. Om det är fel så finns det ju hopp om lite mer jämställdhet och rättvisa i världen.

Normalast ser väl crewman Cutler ut, Phlox's lilla "romans".

Jag noterade att på actiondockorna var Hoshi (Linda Park) lite mer *hrm*storväxt*hrm* än vad hon är i verkligheten. För i verkligheten så ser hon sådär trevligt vanlig ut. Bra, men inte för bra.  T'pol (Jolene Blalock) ser däremot för bra ut, och dessuom har de klätt ut henne i en ful peruk (den kunde faktiskt sitta bättre! ) och en ful dress i helt fel färg. På så sätt blir det ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är den manliga delen av besättningen i ENT mycket snyggare än i VOY? Archer, Trip och Reed mot Chakotay, Tom och Tuvok.

BTW, svenska leksaksaffärer skulle väl aldrig köpa in star trek figurer? Ungarna leker väl bara med Pokemon nu eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på Tucker. Senaste avsnittet Shuttlepod One med han och Reed var bra, det var speciellt kul när han blev störd av Reeds alla brev till ex flickvänner. Sen tycker jag det är tråkigt att Mayweather får för lite tid framför kameran och Hoshi borde bli lite tuffare. Läste förresten på Trektoday att Jolene Blalock (T´Pol) har på sig en morgonrock mellan tagningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Läste förresten på Trektoday att Jolene Blalock (T´Pol) har på sig en morgonrock mellan tagningarna.

Helt förståeligt. Nån annan än jag som tycker att hennes kläder påminner om nåt man sportar eller sover i? Jämför med de andras ganska generösa overaller. Även de ser iofs rätt tajta och obekväma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Nån annan än jag som tycker att hennes kläder påminner om nåt man sportar eller sover i?

Det har du rätt i. Har inte tänkt på det, men den påminner faktiskt lite om min pyjamas - inte färgen förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoshi är en babe. Nån som såg CSI med Jolene Blalock? Bimbo-blondin eller? Nja hon spelade ganska bra, mer än man kan säga om Jeri Ryan...  hon var lite cool som hård brud i The Sentinel och Dark Skies men bra skådespeleri? Sen var hon med i supersunkrullen Dracula 2000 (eller 2001 som den heter i Sverige fast den kom 2002 här men det är en annan historia...) bästa avsnitt är Dear Doctor, Silent Enemy och Fight or Flight. Phlox & Hoshi är bästa karaktärer.... nu blir det reklam:

http://st-ent.cjb.net

resp

http://faithoftheheart.cjb.net

där finns min lilla ENT-site

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Helt förståeligt. Nån annan än jag som tycker att hennes kläder påminner om nåt man sportar eller sover i? Jämför med de andras ganska generösa overaller. Även de ser iofs rätt tajta och obekväma ut.

Läste någonstans att TNG skådespelarna (tror det var Frakes som sa det) var avundsjuka på Ent gänget för att dom har massa fickor och liknande i sina overaller. TNG gängets "jumpsuits" var ju rätt så tajta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 6 månader senare...

Det var lätt att rösta tycker jag, min röst går till......T´Pol.

Av den enkla anledningen hon är en Vulcan, gillar dom.

T´Pol är snygg, smart och har en stark personlighet, hon står med båda fötterna på "jorden".

Mene Sakkhet ur-seveh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är anledningen till att jag röstade på Malcolm Reed och ingen annan:

Capt. Archer: klämmtjäck

Cmndr. T`Pol: allvarlig bimbo

Lt cmndr. Tucker: sydstats-dialekt

Dr Phlox: sjukligt klämmtjäck

Ensign Sato: karaktärslös

Ensign Merrywheather: ryggradslös

Lt Reed: har inget av ovanstående :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malcolm och Trip delar första plats som bästa karaktär. De bör dock inte kombineras, för det leder aldrig till bra saker ("Two days and two nights", "Dead Stop"). Jag ser många liknande incidenter i Enterprise's framtid. :)

Dessa två har varit mina favoriter allt sedan "Shuttlepod One", enligt mig ett av de bästa avsnitten av Enterprise så här långt.

Varför de är bäst:

Trip: Jag gillar faktiskt sydstatsdialekten. Hans sätt att alltid säga vad han tycker är ett annat plus.

Malcolm: Besatt av att spränga saker, att göra sin plikt till punkt och pricka och är oftast riktigt skojigt tafatt i sociala situationer.

Sämst är Maywheather, men det beror förmodligen bara på att man har sett så lite av honom. Jag gillade inte honom så mycket i det enda avsnittet han fick lite att göra heller - "Fortunate son".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har bara sett första avsnittet, men jag tycker att de har hittat ett ganska bra crew för ENT :)

Mina bedömningar:

Archer: Verkar bra som kapten. Jag är lite partisk för Scott Bakula dock ("Oh, boy").

T'Pol: Alert! Alert! Seven syndrom! Den enda som jag vill klaga på riktigt. Varför ha en "extrem-snygg" Vulcan med? Seven är faktiskt en bra karaktär, men T-Pol verkar snarare bara irriterande. Nej, nej, skärpning! IMO är de enda sanna Vulcans Spock, Sarek och Tuvok. *Live long and prosper*

Trip: Verkar helt okej, lite Tom Paris.

Reed: Aha, en till britt i ST! Verkar kul (och något översexuell), lite utav Riker.

Hoshi: Ursäkta mig, Mr. Bragga! Här har vi en snygg kvinna! Jag är VÄLDIGT partisk till Hoshi, eftersom när jag såg henne i avsnittet tyckte att hon var extrem-söt, på ett bra sätt ;) (och tycker det fortfarande). Kul att hon får agera translator, samt att hon är nervis för allt på skeppet. En klar favorit.

Mayweather: Klar Ensign karaktär, kanske kan utvecklas till nåt mer. Han och Reed får gärna ha lite mer eskapader tillsammans.

Phlox: "I'll do the best I can. Optimisim, Captain!" är mitt nya Kritisk Stopp ljud. Gillar denna doktor skarpt, bra inslag ifrån EMH. Mer små djur-polare får man hoppas. Också en klar favorit.

Alltså, Hoshi och Phlox är mina favvos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, kanske riktade lite väl elak kritik mot Enterprises övriga besättningsmedlemmar. :blink:

Här är ialla fall fler anledningar till att Malcolm Reed bara är så bäst:

* han är den första ST-karaktären med syd-brittisk dialekt

* han är inte pacifist

* han gör bra snögubbar

* han gillar som sagt att spränga saker, och han är bra på det!

* han tar inga order ifrån en radio-röst (se "The Andorian incident")

* han är allergisk mot något, han är helt enkelt ingen supermänniska

* när det blir kallt dricker han whiskey, han kurar inte ihop sig med en kollega

* han är security officer, och hittils har alla Starfleets security officers varit bra, Worf, Odo och Tuvok. Fast inte Chekov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Efter förra veckans avsnitt The Seventh så börjar jag faktiskt få en lite förändrad bild av T'pol, även om jag fortfarande inte gillar henne helt kan jag tänka mig av avskyn avtar med seriens förlopp.

Däremot har vi fått se lite för mycket av hennes mer blödiga sidor. Och aldeles för lite av Hoshi (eller ja, i vissa avsnitt har vi ju fått se en hel del av henne, men det var inte det jag syftade på).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilket datum Enterprise börjar gå på SVT? Kommer de typ ha en paus efter Voyager, lr bara fortsätta med Enterprise?

Inte för att det här har med favorit-karaktären att göra, men jag hörde att de ska börja med Enterprise direkt efter Voyager. Och Voyager har ju bara en halv säsong kvar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...