Gå till innehåll

46 medlemmar har röstat

1. 1.

• Jonathan Archer, Captain, human
      6
    • T´Pol, Sub-Commander, vulcan
      7
    • Charles Tucker aka Trip, Commander, human
      7
    • Malcolm Reed, Lieutenant, human
      6
    • Hoshi Sato, Ensign, human
      7
    • Travis Mayweather, Ensign, human
      1
    • Phlox, Doctor, denobulan
      9

Rekommenderade inlägg

Postad

Nu har jag sett hyfsat mycket av serien, och som det är just nu så är T'Pol, Trip och Hoshi - utan rangordning - mina favoriter.

Det är synd att inte Hoshi får vara med mer... <_<

Malcolm Reed har dock bäst dialekt :)

Postad
Har bara sett två avsnitt, men Hoshi verkar intressant. Coolt att de inte har någon "universal translator".

Dem har ju faktiskt en UT, det är bara det att den inte funkar lika bra som de varianterna de har i 23:e århundradet. Det behövs en erfaren kommunikationsofficer för att den ska funka!

Postad

Alla vet min inställning till ENT, så jag behöver inte skriva det en gång till.

Den av besättningen som jag gillar liiiiiiiiiiiite är Reed och phlox. Men det är lite lite.

• 1 månad senare...
Postad

Jag röstade på Trip Tucker! Han är ju så himla läcker. Dessutom spelar han en sympatisk roll. Jag gillar när han alltid "råkar illa ut". Jag läste nyligen Star Trek Monthly. Där hade han vunnit en omröstning om Star Treks hunkiest male. Desert crossing och Shutllepod one är två väldigt bra avsnitt. Jag gillar även Malcolm Reed särskilt i Shuttlepod one. :wub:

Jag tycker att alla karaktärer är bra. Mösjligtvi med undantag för doctor Phlox. Jag tycker att han inte är tillräckligt känslig för att vara doktor. När då hade voyagers "Teh doctor" brtydligt bättre bedside manner. Famaförallt gillar jag inte ahns beslut i Dear Doctor att inte använda botemedlet för sjukdomen som kunde räddda en hel ras på bekostnad av den andra. Detta är ju ett svårt dilemma men en doktors uppgift bör vara att försöka bota inte att låta bli och låta naturen ha sin gång. En sådan uppgift bör gå till kaptenen.

Postad (redigerade)
Jag tycker att alla karaktärer är bra. Mösjligtvi med undantag för doctor Phlox. Jag tycker att han inte är tillräckligt känslig för att vara doktor. När då hade voyagers "Teh doctor" brtydligt bättre bedside manner. Famaförallt gillar jag inte ahns beslut i Dear Doctor att inte använda botemedlet för sjukdomen som kunde räddda en hel ras på bekostnad av den andra. Detta är ju ett svårt dilemma men en doktors uppgift bör vara att försöka bota inte att låta bli och låta naturen ha sin gång. En sådan uppgift bör gå till kaptenen.

Samtidigt har ju inte de rätt att spela gud. Phlox har ju inte rätt att ändra en evolution bara för att han kan det.

Kanske hittar den döende rasen tillsist botemedlet och lyckas överleva.

Och i vilket fall som helst så valde ju han tillsist att lita på Archer.

Redigerad av Gul Tahel
Postad

Visst är det en svår fråga. Att ändra i evulutionen låter iof hårt.

Jag kan inte riktigt förklara varför jag har lite svårt för doktorn. Det blir kanske bättre när jag har sett fler avsnitt. I något avsnitt sägs att rasen Denobulan inte tycker om fysisk kontakt (om jag inte minns alldeles fel). Detta tycker jag inte går i hop med att vara doktor eftersom det krävs fysisk kontakt för att bota patinenten för det mesta.

Postad

Röstade på Captain Jonathan Archer...

Känner igen skådespelaren och tycker att han är bra. Har inte sett någon avsnitt från Enterpise så jag kan inte avgöra vilken som är bäst. Tycker ochså att hans karaktär är intressant.

Postad

Tänkte bara säga EMH också har tvivelaktiga moraliska beslut på sitt samvete.

I avsnittet "Nothing human", så raderar han en massa värdefull forskning, av en IMHO väldigt dålig anledning.

Postad

Jag måste faktiskt säga att doktor Phlox blir bättre ju fler avsnitt jag ser fast jag gillar inte hans klämkäckhet. Det är något med hans sätt att tala som stör. Men han blir ju bättre.

Trip är som sagt min favorit. Någon sa att han hade sydstatsdialket. Ja, jag gillar hans röst!!!! Dessutom är han trevlig att titta på :P

Malcolm gillar jag också. Jag gillar att han är en lite gåtfull perssonlighet. Minfield är ett väldigt spännande avsnitt. The communicator är ett annat.

Postad (redigerade)

Hoshi Sato är klart min favorit. Hon känns väldigt "mänsklig", är ganska rädd för rymfärder, detta gör henne trovärdig som karaktär, och sedan så spelar Linda Park ganska bra också...

Jag gillar inte T'Pol (Tent Pole enligt Sev trek) alls, hon känns inte som en vulcan, utan som nån annan konstig ras...

Redigerad av P'tack
Postad

Testar min nya signatur ;)

Hoshi är bra. Linda Park är bra skådesplelare. Karaktären är kanske lite blek i bland men det är ju inte skådespelarens fel. Jag tycker att Hoshi var riktigt bra i Vanishingpoint. Det är ju dessutom aldrig fel att vara så där språkbegåvad.

Ni vet redan vem som är min favorit.

• 4 månader senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa nytt...