Jump to content

Star Trek-uppsats - Inte så brådskande!

Recommended Posts

Hittar inte många sakfel här, dock några:

Den första serien hette kort och gott "Star Trek". Tillägget "Original Series" tillkom långt senare när fler serier gjorts.

TNG kom efter de fyra första filmerna 1987, film fem kom 1989 och film sex 1991.

KEEP UP THE GOOD WORK! :)

Kanske kan du nämna något om star trek som inspiratör för många tekniker etc. Ett vittnesmål till det är att den första rymdfärja som byggdes hade namnet enterprise.

Dett är visserligen svårt att motivera rätt ut eftersom det är svårt att kartlägga sådana saker men ändå. Kanske kan du få in det på något sätt.

Tack allihopa för ert angagemang och för er hjälp. Ni får fortfarande skriva kommentarer om ni vill för jag kommer antagligen använda stora delar av denna texten på min hemsida som jag designar men det är absolut inte nödvändigt. Tack en gång till, hoppas på ett bra betyg.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Intressant läsning bjorn98009_91.

Om det är någon som undrar, så kan jag säga att mitt betyg på själva uppsatsen blev VG+. Tack en än gång för att ni hjälpte mig till ett bra betyg.

<skryt>jag fick MVG för min ST uppsats</skryt>

Är det något som du kan publicera här Zeratul, eller är det redan gjort måhända, och jag missat det hela?

Edited by Durator

Intressant läsning bjorn98009_91.

Om det är någon som undrar, så kan jag säga att mitt betyg på själva uppsatsen blev VG+. Tack en än gång för att ni hjälpte mig till ett bra betyg.

<skryt>jag fick MVG för min ST uppsats</skryt>

Är det något som du kan publicera här Zeratul, eller är det redan gjort måhända, och jag missat det hela?

Efter sommarlovet kan jag publicera det. Pappret ligger nämnligen just nu i skolan. Men jag lovar att återkmma till hösten :)

Bjorn skulle dock också få ett MVG inom min svensk-lärares kriterier.

Jag är medveten om min skiftande tempusform jag ska försöka åtgärda det.

Sen det där med Voyager, jag tror att du har läst fel, för det står:

"Voyager går parallellt med Deep Space Nine och när den slutar 1999 eller 2375 så seglar Voyager fram i två år till innan de slutligen når jorden."

Jag refererar till att DS9 slutar 2375 och inte Voyager. Jag ska ändå snart uppdatera min version.

Tack för ditt bidrag! :)

• 5 months later...
Jag antar att du är född -91? Jag må säga att du är en otroligt slipad ung man! Keep it up! thumbup.gif

Du antar korrekt. Började att kolla i sjuårsåldern och mitt tittande och intresse har bara blivit "värre" sen dess :D .

OBS! Uppdaterad version kommer snart till StDb. Undertiden finns den senaste versionen på Min hemsida.

Edited by bjorn98009_91

• 1 month later...
Om någon är intresserad så har sidan har bytat namn till www.home.no/ehrby. När ni kommit in på förstasidan klickar ni på Star Trek Uppsats i vänsterspalten. Just nu ligger min senaste version 1.17 uppe på den siten. Den kommer snart att även uppdateras här på databasen.

Har inte hunnit läsa hela uppsatsen men det verkar vara bra.

Gillar dina källor

Källa: Mitt eget Star Trek tittande, Star Trek.com, Trekkies 1 & 2, Wikipedia, olika Star Trek artiklar, vänner och lite ”Googlande”.
:blink: