Jump to content
Sign in to follow this  
Aqualize

Möttes Janeway och Sisko

Recommended Posts

Hej

Jag skulle behöva hjälp med en sak, att hitta ett avsnitt (om det existerar).

Jag har fått den naggande känslan av att i endera ett voy- eller ds9-avsnitt så mötes Janeway och Sisko på DS9, i Ops.

Jag kollade på första voyageravsnittet men Janeway var inte med i någon scen på ds9.

Så jag tror det är något "flashback" avsnitt i voyager.

Jag sökte igenom memory-alpha så gott jag kunde, sökte på sidorna för Sisko och Janeway, sökte på gästskådespelare för alla säsonger i båda serierna.

Finns det ett avsnitt, eller är det bara mitt minne som spelar ett spratt.

Det jag minns är att Janeway kommer till Ops och går in till (kanske inte?) Sisko på hans kontor där och pratar om något.

Jag vet att Picard gjort så, kanske blandar in Janeway i något som inte hänt?

tack på förhand

Jag tror inte att det kan ha varit Janeway. Du måste blanda ihop henne med Picard, som du säger. Det är lätt hänt - de har ungefär samma frisyr... :) :)

Jag har iofs läst lite startrek böcker... En var väl biografi över Janeways liv typ. Kanske var där det stod och sen har jag visualiserat det.

Men jag gillar när serierna interakterar,

Btw, maskhålets öppning i gamma-kvadranten måste väl ligga längre ifrån caretaker arrayen än vad det var från caretaker till federationen (via betakvadranten)? Annars borde väl Janeway valt den vägen hem (genom maskhålet)?

Det är kul när serierna interakterar, absolut. Det måste ha varit en dynamisk tid på Paramount med tre serier Star Trek på gång, med filmer och annat kul.

Jag gillar t.ex. att Q är med VOY, DS9 och TNG.

Att Borgerna är med som bad guys gillar jag också. Även om man vaskar fram ännu elakare motståndare i alla serierna så är Borg alltid Borg

Eller som OnO sa

Iskalla, känslolösa, brrrrrrr..........

Btw, maskhålets öppning i gamma-kvadranten måste väl ligga längre ifrån caretaker arrayen än vad det var från caretaker till federationen (via betakvadranten)? Annars borde väl Janeway valt den vägen hem (genom maskhålet)?

Janeway kanske inte var alltför pigg på att korsa igenom Dominions område.

I Non Sequir nämns att Paris hamnar i bråk med Quark och arresteras av Odo (eftersom han i den alternativa tidslinjen aldrig räddade Harry Kim från Quark).

Jag har iofs läst lite startrek böcker... En var väl biografi över Janeways liv typ. Kanske var där det stod och sen har jag visualiserat det.

Jag har ett svagt minne av att det i caretaker finns en förklaring till att de reser direkt till alfa kvadranten och inte via maskhålet. Jag tror att det är pga att det är längre (kanske 90000 ljusår?) Men det kan också ha att göra med att de måste resa genom mer av borgområde än den rutt de valde... HM får väl ta och kolla igenom caretaker.

Ang siscos ev möte med Janeway så minner jag inget sådant från de voyger avsnitt jag sett (nästan alla). Dock utesluter det inte att det finns någon sådan episod ifrån ds9 som jag inte sett så mycket av. J.

Janeway kanske inte var alltför pigg på att korsa igenom Dominions område.

I Non Sequir nämns att Paris hamnar i bråk med Quark och arresteras av Odo (eftersom han i den alternativa tidslinjen aldrig räddade Harry Kim från Quark).

Voyager "försvann" till Deltakvadranten när DS9 gick in på sin tredje säsong. Alltså kunde Janeway och co. inte känna till Dominion...

Sista avsnittet i säsong 2:

http://www.startrekdb.se/avsnitt/avsnitt.p...avsnitt_id=2.26

Första avsnitten i Säsong nr 3 är The Search.

Maquis är väldigt aktiva fram till dess att Dominion allierar sig med Cardassia.

Enligt en tidslinje jag hittat på nätet utspelar sig The Search 2370 och Voyager lämnar DS9 2371. Det är troligt att Janeway snackade med Sisko eftersom man i DS9 ser att Sisko har för vana att tala med alla kaptener som passerar stationen.

Det är därför också troligt att Janeway åtminstone visste att Dominion innehade ett stort område och antagligen var fientliga.

hej

picard och sisko träffas i första av snittet av ds 9

picard ser janeway på en skärm där hon är en admiral detta händer i star trek film nr 10 och hon har kommit hem från delta kvadraten .

picard träffar jtk i star trek film nr 7 the next gen.

star884

hej

picard och sisko träffas i första av snittet av ds 9

picard ser janeway på en skärm där hon är en admiral detta händer i star trek film nr 10 och hon har kommit hem från delta kvadraten .

picard träffar jtk i star trek film nr 7 the next gen.

star884

Alltid trevligt med hårda fakta, men inget av det du skrev efterfrågades här... <_<