Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Och varför inte? Många djur på jorden föredrar att äta sina byten levande. Och Japanerna äter ju rå fisk så varför inte? J.

Nu är ju inte rå fisk "levande" utan rå menas ju att den inte är tillagad typ stekt m,m.

MEN dom äter ju levande bläckfisk ungar....hehe dom har ju faktist tagit död på vissa folk eftersom dom suger fast sej i halsen på folk.

Undra hur en tribble skulle smaka?

Hade man en sådan skulle världens mat behov ta slut rätt snabbt. 1 smörgås skapar 10 tribblar eller så.

/Conny

Postad (redigerade)
Undra hur en tribble skulle smaka?

Hade man en sådan skulle världens mat behov ta slut rätt snabbt. 1 smörgås skapar 10 tribblar eller så.

Problemet är att tribblarna skulle göra slut på all annan föda och vi skulle bli tvungna att livnära oss enbart på dem. Tänk att inte ha något annat att äta än dessa luddiga bollar. :sjuk:

Vad händer när det inte längre finns någon mat kvar till tribblarna? Svälter de ihjäl eller börjar de äta varandra? Och om de äter varandra och sedan förökar sig i större antal än de dör, betyder det då att vi till slut skulle ha ett oändligt antal tribblar? :huh:

Redigerad av Expendable Ensign
  • 4 veckor senare...
Postad
och sen har vi all Gagh och annat köket på skepp som IKS Rotarran och andra klingonskepp eftersom maten ska vara färsk

Exakt, vissa arter äter ju sin mat *host host* en aning färsk. :P Till exempel (fast detta har jag inte sett ombord på ett skepp, men det måste ha inträffat någon gång på ett skepp också) i Chain of Command då Gul Madred bjuder Picard på några slags ägg fyllda med typ maggot (urk). Att äta mat levande måste jag säga inte låter så speciellt gott, speciellt inte när Riker i A Matter of Honor äter levande Gagh. *ryser*

Minns äntligen vad äggen heter: Taspar Eggs, fräschhetsfaktor 1000 på dem *ryser*

Postad
och sen har vi all Gagh och annat köket på skepp som IKS Rotarran och andra klingonskepp eftersom maten ska vara färsk

Exakt, vissa arter äter ju sin mat *host host* en aning färsk. :P Till exempel (fast detta har jag inte sett ombord på ett skepp, men det måste ha inträffat någon gång på ett skepp också) i Chain of Command då Gul Madred bjuder Picard på några slags ägg fyllda med typ maggot (urk). Att äta mat levande måste jag säga inte låter så speciellt gott, speciellt inte när Riker i A Matter of Honor äter levande Gagh. *ryser*

Minns äntligen vad äggen heter: Taspar Eggs, fräschhetsfaktor 1000 på dem *ryser*

Låter inget vidare gott. :sjuk: Riker verkar däremot inte ha något emot Klingonmat. Han sitter verkligen och stoppar i sig. Detta får mig att tänka på när Ezri beskriver hur olika typer av Gagh känns när man äter dem.

Postad

Låter inget vidare gott. :sjuk: Riker verkar däremot inte ha något emot Klingonmat. Han sitter verkligen och stoppar i sig. Detta får mig att tänka på när Ezri beskriver hur olika typer av Gagh känns när man äter dem.

En del Gagh ringlar sig, någon sort ålar, en annan kryper och så vidare. Låter som en annorlunda matupplevelse. Frågan är, skulle jag villja prova? Ezri har ialla fall fått nog.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...