Gå till innehåll
ENEMiX

Djur ombord

Rekommenderade inlägg

finns det någon ombord på voyager som har något husdjur?

eller i någon av serierna...?

det enda fallet jag känner till är i tng, där Data har en katt.

om nån vet nån mer än Data som har husdjur ombord så skriv =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oki... hoppas den visas nåt i serien... djur gör ju det hela lite roligare...

det känns oxå lite kul att den enda i tng som (vad jag vet) har ett husdjur e en android... *ler*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag vet så är det ingen på Voyager som har husdjur, de skulle ju liksom bara ut på en kort resa.

Datas katt är ju söt! Spot heter den. Den är mest med i Generations, men en katt av samma sort (och flera) syns ju även i All Good Things (#277 & 278)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Datas katt är lösningen till ett stort problem Enterprise-D får i avsnittet där Worf förvandlas till en urklingon och Picard håller på att förvandlas till silkesapa, kommer inte på vad det heter men bra är det!

SPOILER

*

*

*

*

*

*

*

*

I avsnittet Pathfinder (Voyager 6x10) så är Reginald Barclay med, och hans katt Neelix! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket kön är Datas katt igentligen?

Den var hane till en början sedan blev det en hona av den, kanske har den varit för mycket i rymden och förvandlats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom har nog inga husdjur i den delen.. Många raser och hinder som dom träffat på är olika djur "ej humonider" Men hur skulle dom göra när dom skulle rasta hunden eller hästen? får väll titta lite nogrannare och se om det finns något djur på voyager eller st..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jadu... när du nämner häst så kom jag att tänka på att Picard brukade rida på fritiden... han hade en häst på holodeck... fast det räknas inte riktigt men ändå...

sen kan man ju alltid rasta djuren på holodeck... de märker nog inte så stor skillnad jämfört med att vara ute på riktigt... *ler*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quote from ENEMiX, posted on Nov. 20 2001,13:45

jadu... när du nämner häst så kom jag att tänka på att Picard brukade rida på fritiden... han hade en häst på holodeck... fast det räknas inte riktigt men ändå...

sen kan man ju alltid rasta djuren på holodeck... de märker nog inte så stor skillnad jämfört med att vara ute på riktigt... *ler*

det har du rätt i.. Kommer inte ihåg vilket avsnitt men det är någon där dom kommer till en planet som dom drömmer i..

får återkomma till det när jag kållat upp det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Quote from mumle, posted on Nov. 20 2001,12:42

Det är föresten mer katter än Spot på Enterprise-D, hur skulle Spot annars kunna bli gravid? :sly:

Jag skulle tro att det finns många husdjur på Enterprise-D eftersom dom har med en del barnfamiljer. Det är ju inte bara Starfleet ombord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Trouble With Tribbles, ett underbart avsnitt! (Och en riktigt bra låt! :D)'

*nynnar* "Trouble with tribbles, multiplying rapidly - Overwhelming the starship, cute little enemy"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni har visst missat att janeway har en hund hemma på jorden så de så

En ursäkt kanske måste tilläggas om ni tycker att det inte passar in i "ombord" Hoppas inte det.

Kapten Kosmos

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm... Jovisst, det dykte upp några djur ombord på stjärnskeppet, men man kan inte kallas dem för husdjur precis!!

- I en avsnitt "Waking Moments" (från säsong 4) såg Chakotay en konstig "hjort"-djur som skuttade ombord i korridoren och mässhallen.

-I en TNG-avsnitt "The Best of Both World part 1" , säsong 3 mötte Data en svart korp i korridoren i ett drömlikt tillstånd.

-I en TNG-avsnitt presenterade transportör-chef O´Brien för Löjtnant Reginald Barclay : en stor spindel! :0  

//Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu