nx01 Postad 20 December, 2001 Rapport Postad 20 December, 2001 Avsnittet heter Threshold. Avsnitt 15 på säsong 2 Citera
The Borg Postad 20 December, 2001 Rapport Postad 20 December, 2001 Tackar.. Det hadde jag glömt.. Citera
nx01 Postad 21 December, 2001 Rapport Postad 21 December, 2001 Jag med faktiskt....fick slå upp det Citera
nx01 Postad 22 December, 2001 Rapport Postad 22 December, 2001 Hittade en artikel om djur och star trek, om nån är intresserad finns den här. Citera
ENEMiX Postad 22 December, 2001 Författare Rapport Postad 22 December, 2001 Hittade en artikel om djur och star trek, om nån är intresserad finns den här. riktigt intressant läsning faktiskt... Citera
Mikael Postad 6 Januari, 2002 Rapport Postad 6 Januari, 2002 Det finns många djur på starfleet skepp, synd om de som är allergiska, om man är det i framtiden vilket jag inte tror pga deras medicinska teknik, fast jag tycker ändå det är dumt att ha lösgående husdjur på rymdskepp. Citera
Quiet Postad 6 Januari, 2002 Rapport Postad 6 Januari, 2002 Det finns många djur på starfleet skepp, synd om de som är allergiska, om man är det i framtiden vilket jag inte tror pga deras medicinska teknik, fast jag tycker ändå det är dumt att ha lösgående husdjur på rymdskepp. På Ds9 måste ju finnas massor av djur, ingen av ds9-fansen som vet? Jag tror inte att de går omkring fritt i korridorerna direkt, de är nog snarare i hytterna och på holodecken. Och allergier är nog utrotade på 2300-talet, eller vad tror ni? *Hoppas hoppas* Men Kirk va iofs allergisk mot nåt medel mot synförsämring. Men vad jag förstod så var det rätt så ovanligt. Citera
Blondie Postad 6 Januari, 2002 Rapport Postad 6 Januari, 2002 Räknar du alla former och gistalter som Odo har haft till djuren, men han tillhör nog inte sälskapsdjur. men hade inte Odo djur eller blandar jag ihop det med att han bara hade tribbles? eller fans det något annat djur ifarten? och Q kom med en hund till voyager lite snabbt Citera
Mikael Postad 12 Januari, 2002 Rapport Postad 12 Januari, 2002 Såg just i nya Enterprise serien så tar de bort canser från någon muterad männsika lätt så allergier ät nog mer eller mindre utrotade. Om djuren gör sina "behov" på holodeck borde det ligga kvar där när programet tas bort = inte kul. Citera
Nettan Postad 15 Januari, 2002 Rapport Postad 15 Januari, 2002 Om djuren gör sina "behov" på holodeck borde det ligga kvar där när programet tas bort = inte kul. Det beror på vilka djur som gör det ... Jag förstår att varför besättningsmedlem föredrar vissa husdjur t.ex katt eller fiskar i akvarium. Annars jag håller fullständigt med dig. Men det finns möjligt nya teknik/bekvämlighetsinrättning för djur.... vem vet? Jag har hittat djur i en TNG-avsnitt "Night Terrors"( från säsong 4). Ormar krälade i Riker´s säng. Läskig, jag skulle inte vilja ha ormar i min säng. Usch Citera
commander jennie Postad 22 Januari, 2002 Rapport Postad 22 Januari, 2002 NÄ!!! Fy så äckligt! Stackars Riker!! Iallafall Naomi Wildman hon får en hund sen i Säsong 8. ( Vet ej o mdet räknas). Ratty eller nåt.... Citera
Mikael Postad 26 Januari, 2002 Rapport Postad 26 Januari, 2002 Ormar är lätt att hålla reda på i akvarie likanande burar, men de har en förmåga att krypa in i ventlasionen i filmer och sedant, och de gillar att kolla fram där de inte borde vara. Citera
Nettan Postad 27 Januari, 2002 Rapport Postad 27 Januari, 2002 Vet inte mycket om "säsong 8" men jag är nyfiken på hur Naomi fick en hund ombord på skeppet eftersom det finns inte någon husdjur ombord på Voyager.... Hur är det med regler för införa okända djur ombord på skeppet? Det är kul för Naomi! Citera
commander jennie Postad 28 Januari, 2002 Rapport Postad 28 Januari, 2002 jag vet ärligt talat inte det. Fast dem ser väl om djuret är farligt och sådär och är det inte det så kanske den personen får behålla det... Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Hade inte kapten Janeway en get eller nåt som hette Molly???? anars vet jag inte om nån har nåt djur... Citera
Pjotr'k Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Hade inte kapten Janeway en get eller nåt som hette Molly???? anars vet jag inte om nån har nåt djur... Det var hennes hund som hette Molly. Den har dock mig veterligt aldrig varit ombord. Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag har för mig att hon hade en get eller nåt som hette Molly som hittade på en planet.... Det var väll ingen hund hon hade en hund men den hätte väll inte Molly ??? Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 SPOILERVARNING - - - - - - - - - - - - - Hunden har aldrig varit ombord det är sant men hon har haft ett djur som hon berättade till chakotay i säsong 3 el4 som han sen nämde till henne i säsong 7 att hon gjort. :P Citera
Quiet Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Lieutenet Lind; var försiktig med vad du skriver var, många här har inte sett säsong 7, och vill inte veta vad som händer i förväg. Om du vill skriva inlägg om avsnitt som inte gått på SVT än, så gör gärna det i ämnen märkta med *spoilervarning*. Citera
Lieutenet Lind Postad 10 Februari, 2002 Rapport Postad 10 Februari, 2002 Lieutenet Lind; var försiktig med vad du skriver var, många här har inte sett säsong 7, och vill inte veta vad som händer i förväg. Om du vill skriva inlägg om avsnitt som inte gått på SVT än, så gör gärna det i ämnen märkta med *spoilervarning*. jasg har fixat till det nu..... ??? Citera
Suskiv Postad 13 Februari, 2002 Rapport Postad 13 Februari, 2002 På Ds9 måste ju finnas massor av djur, ingen av ds9-fansen som vet? O'Brien fick ta hand om en cat, Chester. Det är det enda djuret som jag kommer på som fanns i DS9 Citera
Jello Postad 20 Februari, 2002 Rapport Postad 20 Februari, 2002 Intressant debatt... med tanke på att djur här verkar defineras som antingen "jordhärstammande" djur eller liknande varselser (syftar på luddbollarna, kommer inte ihåg vad de heter). egentligen är ju människor en sorts djur även fast vi inte ingår i djurdefinitionen, vi är ett undantag. ett annat undantag verkar vara rymdvarelser, men var går gränsen? är inte våra djur på jorden en sorts rymdvarelser? vi kan inte prata med de, men om vi kunde det, som star trek människorna kan prata med rymdisar, tänk om de skulle vara lika intelligenta som, t.ex. klingoner? skulle de då inte längre vara djur? finns det djur på andra planeter eller är allting utanför jorden rymdvarelser? isåfall är väl inte luddbollarna djur? ??? Citera
Pjotr'k Postad 20 Februari, 2002 Rapport Postad 20 Februari, 2002 Oj, nu gled visst diskussionen över i en existensiell frågeställning (varför finns vi, vem är jag, etc) Du har rätt - människan är ett slags djur. Jag tror nog gränsen är satt vid intelligenta varelser (alltså så pass intelligenta att rasen i grunden har fömågan att göra upp eld, flyga rymdskepp, skapa hjulet, etc). Sedan kan det bli en luddig gräns, ändå, kan jag tänka mig. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.