Miral Paris Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 Hello everybody, if you'd like to sign the Star Trek Voyager Movie Petition then follow this link-> http://www.petitiononline.com/st0v0y/petition.html thanks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted August 23, 2006 Report Share Posted August 23, 2006 Hmm, om de hade lagt filmerna på is överlag hade jag förmodligen skrivit på. Men som det är nu, med en film på gång så vill jag absolut inte byta ut besättningen. Och två olika ST-filmer finns det definitivt inte plats för. Och vad finns det egentligen för intressant att berätta som inte skulle vara bättre med Enterprise? Voyager har kommit hem, kan inte tänka mig en tillräckligt trovärdig plot där de drar ihop hela gänget på skeppet igen...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted August 24, 2006 Report Share Posted August 24, 2006 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star884 Posted September 24, 2006 Report Share Posted September 24, 2006 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... paris blev holoförfattare harry kim blev kapten seven/ chakote gifte väll sig i alla fall i en möjlig framtid. doktorn gifte sig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... paris blev holoförfattare harry kim blev kapten seven/ chakote gifte väll sig i alla fall i en möjlig framtid. doktorn gifte sig Men detta fick man ju reda på i Endgame. Men det var ju innan Janeway hade åkt tillbaka i tiden och ändrat på tidslinjen. Alltså har vi ingen aning om vad som händer egentligen eftersom den ändring som Janeway åstadkom genom att ta hem Voyager 18 år tidigare än vad som hände egentligen (Det som hade hänt om hon inte åkt tillbaka i tiden, vilket visades i endgame). Hoppas att ni fattar vad jag menar. Klurigt det där med tidsresor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted December 23, 2006 Report Share Posted December 23, 2006 Finns en bok som handlar om när Voyager kommer hem. Gillar den skarpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 Finns en bok som handlar om när Voyager kommer hem. Gillar den skarpt. Vad heter den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 VOY har det bästa slutet av alla ST-serier. Man får se hur de kommer hem, och sammtidigt får man en glimt om hur det möjligen/antagligen kommer att bli. Käns som att allt ordnade sig. Ett perfekt slut enligt min mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
b00t3r Posted February 5, 2007 Report Share Posted February 5, 2007 VOY har det bästa slutet av alla ST-serier. Man får se hur de kommer hem, och sammtidigt får man en glimt om hur det möjligen/antagligen kommer att bli. Käns som att allt ordnade sig. Ett perfekt slut enligt min mening. Det kan jag inte hålla med om...Jag känner mig lite snuvad på konfekten. Jag skulle velat haft ett avsnitt till, där de välkomnas hem och sedan en "framåtblick" säg tio år så man får se hur det gått för dem. Det skulle jag behöva för att kunna släppa karaktärerna på riktigt. Visst skulle avsnittet säkert bli ganska tråkigt för den oinvigde men när man har följt en serie i sju säsonger behöver man en liten avtoning anser jag. ONTOPIC: Listan är underskriven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted February 6, 2007 Report Share Posted February 6, 2007 VOY har det bästa slutet av alla ST-serier. Man får se hur de kommer hem, och sammtidigt får man en glimt om hur det möjligen/antagligen kommer att bli. Käns som att allt ordnade sig. Ett perfekt slut enligt min mening. Det kan jag inte hålla med om...Jag känner mig lite snuvad på konfekten. Jag skulle velat haft ett avsnitt till, där de välkomnas hem och sedan en "framåtblick" säg tio år så man får se hur det gått för dem. Det skulle jag behöva för att kunna släppa karaktärerna på riktigt. Visst skulle avsnittet säkert bli ganska tråkigt för den oinvigde men när man har följt en serie i sju säsonger behöver man en liten avtoning anser jag. ONTOPIC: Listan är underskriven Låter som en bra ide. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 7, 2007 Report Share Posted February 7, 2007 Jag skulle i och för sig kunna tänka mig en "Christmas special" eller något där man får se hur voyger besättningen hade det efter hemkomsten. Lite firande, lite mys pys hemma hos amiral Janeway och kanske någon kärleksintrig med 7of9 eller EMH inblandad. Skulle kunna bli kul. Men en hel film, nä... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 5, 2007 Report Share Posted June 5, 2007 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Såna här ranker fick besättningen när dom kom hem: Janeway blev Amiral (Amiral) Chakotay blev Kommendörkapten (Commander) Tuvok blev Kommendörkapten (Commander) B,lanna blev Örlogskapten ( Lt Commander) Tom Paris blev Örlogskapten ( Lt Commander) Harry Kim blev Löjntnant ( Lt) Seven blev Fänrik ( Ensing) Doktorn blev ingenting Och Nelix blev Amassadör Uppgifterna har jag hittat på nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 6, 2007 Report Share Posted June 6, 2007 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Såna här ranker fick besättningen när dom kom hem: Janeway blev Amiral (Amiral) Chakotay blev Kommendörkapten (Commander) Tuvok blev Kommendörkapten (Commander) B,lanna blev Örlogskapten ( Lt Commander) Tom Paris blev Örlogskapten ( Lt Commander) Harry Kim blev Löjntnant ( Lt) Seven blev Fänrik ( Ensing) Doktorn blev ingenting Och Nelix blev Amassadör Uppgifterna har jag hittat på nätet. Var kommer uppgifterna ifrån? Är de kanon eller från någon bok skriven efter Endgame? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Såna här ranker fick besättningen när dom kom hem: Janeway blev Amiral (Amiral) Chakotay blev Kommendörkapten (Commander) Tuvok blev Kommendörkapten (Commander) B,lanna blev Örlogskapten ( Lt Commander) Tom Paris blev Örlogskapten ( Lt Commander) Harry Kim blev Löjntnant ( Lt) Seven blev Fänrik ( Ensing) Doktorn blev ingenting Och Nelix blev Amassadör Uppgifterna har jag hittat på nätet. Var kommer uppgifterna ifrån? Är de kanon eller från någon bok skriven efter Endgame? Det har jag sett på YouTube. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 7, 2007 Report Share Posted June 7, 2007 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Såna här ranker fick besättningen när dom kom hem: Janeway blev Amiral (Amiral) Chakotay blev Kommendörkapten (Commander) Tuvok blev Kommendörkapten (Commander) B,lanna blev Örlogskapten ( Lt Commander) Tom Paris blev Örlogskapten ( Lt Commander) Harry Kim blev Löjntnant ( Lt) Seven blev Fänrik ( Ensing) Doktorn blev ingenting Och Nelix blev Amassadör Uppgifterna har jag hittat på nätet. Var kommer uppgifterna ifrån? Är de kanon eller från någon bok skriven efter Endgame? Det har jag sett på YouTube. YouTube låter ju inte så trovärdigt. <_< Det är alltså troligen ett rent påhitt av någon trekker, eller annan lustigkurre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 8, 2007 Report Share Posted June 8, 2007 Det enda vi vet med säkerhet är att Janeway blev amiral av något slag (förmodligen en stjärna). Det framkommer av filmen Nemesis där hon ger order till (?) Picard. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted June 8, 2007 Report Share Posted June 8, 2007 Tja, vad hände sen? Efter att de kom hem? Att Janeway är amiral vet vi men de andra? En liten mysig såpa kunde vara trevligt. Paris kanske föll in i brottets bana, Seven kanske inte trivdes alls och åkte in på hispan, Harry Kim kanske lirar klarinett på en jazzclub. Eller också kanske allihopa längtar ut på äventyr igen, då kan vi kalla serien: Star Trek: Desperate Starfleeters... Såna här ranker fick besättningen när dom kom hem: Janeway blev Amiral (Amiral) Chakotay blev Kommendörkapten (Commander) Tuvok blev Kommendörkapten (Commander) B,lanna blev Örlogskapten ( Lt Commander) Tom Paris blev Örlogskapten ( Lt Commander) Harry Kim blev Löjntnant ( Lt) Seven blev Fänrik ( Ensing) Doktorn blev ingenting Och Nelix blev Amassadör Uppgifterna har jag hittat på nätet. Var kommer uppgifterna ifrån? Är de kanon eller från någon bok skriven efter Endgame? Det har jag sett på YouTube. YouTube låter ju inte så trovärdigt. <_< Det är alltså troligen ett rent påhitt av någon trekker, eller annan lustigkurre. Kollade idag på YouTube och dom verkar ha tagit bort den av någon anledning Iallafall så hette den, TROR jag, Voyager returns to the alpha quadrant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted June 15, 2007 Report Share Posted June 15, 2007 Finns en bok som handlar om när Voyager kommer hem. Gillar den skarpt. Vad heter den? Det finns flera böcker av Christie Golden som just handlar om Voyager-besättningens liv efter Endgame, varav den första heter Homecoming. Jag antar att det är den som Herman syftade på. Kolla in Star Trek Store, eller för all del SF-Bokhandeln. Om du är ute efter gratis fan fiction kan jag rekommendera Voyager Virtual Season Project. Trevlig läsning! Jag skrev på petition-listan för länge sedan, men jag tvivlar på att en Voyager-film någonsin kommer att göras. Precis som Unkas sa, så var Endgame ett mycket bra avslutningsavsnitt. Miral Paris föds i samma ögonblick som Voyager taxar tillbaka mot Jorden. Mirakel i dubbel bemärkelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 6, 2009 Report Share Posted July 6, 2009 Vad heter den? det är 2 böcker och jag har dom hemma dom heter homecomming och farthershore tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts