Jump to content
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Jag får spader! Det går inte att komma ur vissa uppdrag. Det sparar inte att man har klarat det så att man kan jobba sej vidare. T.ex anfallet på starbase 13(battle 24)- det har jag lirat två gånger nu men det står inget om att det är färdigt o klart. Hmmm!

Det där låter som något du bör rapportera till utvecklarna.

Sen är det ju sådant man tyvärr får förvänta sig i viss mån i en betaversion. Det är av den anledningen jag själv inte är intresserad av den.

Jo det har du ju rätt i! För det finns en massa att lära! Jag fattar t.ex inte hur man drar vissa grejer till så kallade "slots" dom vägrar att lyda hhehehe. Jag har för övrigt skrivit min fråga om sparade uppdrag nu på deras forum. Hojta till ni som lirar betan här, om ni får samma knas.känns skumt att bara jag har fått detta fel! :huh:

Jag har också stora problem med slotsen ibland funkar dom ibland så buggar dom och typ kopierar itemet man ska lägga in och sen bara försvinner det....

Som sagt, det är en beta :P

Det är en minnesBeta! :lol: Någon har klagat på att hon inte får credit för sitt uppdrag. I o f sej tror jag att hon menar att det helt enkelt inte ens tar slut(uppdraget alltså) på så sätt att hon får sina poäng och kan åka "hem"

Well nu dyker jag strax in i sirius sector black tror jag. Hoppas att det inte blir lika toksent som igår för mej nu bara! Tjo! Fasers armed lads! B)

Jag jag har lirat fram till nu och det var inga serverproblem..för en gångs skull. Vi får ta och mötas på star basen i SOL-system i entren, vi som lirar hehe.

Jag anar att denna tråd kommer att bli väldigt plottrig och full av detaljdiskussioner, teamsnack och även en aning chattig. Jag tror säkert att det kommer att bli fog för team-tråd också framöver.

Ska vi skapa en speciell tråd för "pågående spelet" och frågor runt det hela istället kanske? Men var ska vi lägga den? Ten forward, som är gjord för lösare diskussioner eller i spelavdelningen? Jag bollar över frågan till Jocke och Peter! :)

Ahh! nu så ska man spela och vad händer då? jo servern kraschar!

Fick inte spela nått inatt för att jag inte kunde logga in och nu så måste ju servern krascha också! :@

Föresten, Jag testade att göra så kallade Diplomacy Missions och dom var lite i "WoW-level 1" still. Man skulle gå till en amiral som säger att man ska prata med två andra och sen så säger dom att man ska tillbaka till amiralen, sen var det slut och man fick sina meriter. :P

Edited by thamupp

Det var värst vad du har serverproblem! Jag har mer problem med mitt mobila bredband men det har konstigt nog funkat okej hittils.

Nu ser jag att dom har problem med sin serverkapacitet. Så det kanske blir lite tjockt att komma in nu ett litet tag. Dom säger att dom har beställt flera burkar för att få upp kapaciteten igen.

Jag måste säga det att jag gillar verkligen musiken till spelet! När man börjar/loggar in så spelas dom första klassiska stroferna från TOS-låten och sedan går det över till en ny pampig låt som har lite tempot som DS9. Och handen på hjärtat tonerna påminner om Galaxy Quest låten ;) Men det är verkligen en låt i sann star trek anda! Senare blir låten tuffare och låter som en korsning mellan filmusik från Nemesis och musik från serien Enterprise (t.ex låten grappled eller klingonapped))

Sedan när man är i spelet så är det en låtslinga som anpassar sej lite efter vad som händer. Men när det är stilla och man t.ex söker efter saker att scanna så spelar en lugnt slinga med et litet avsnitt med typ fagott eller något liknande instrument...låter lite som taget ur en sagofilm när det spelas...jag gillar det! Hoppas att det går att få tag på musiken! Den ligger väl för övrigt inbäddad i programmet på datorn med i ett format som man inte kan spela i.

Någon som har spelat efter den senaste patchen? Har inte hunnit spela så mycket, men måste säga att det nu verkligen har blivit betydligt bättre. En massa buggar har fixats och en hel del saker har lagts till. Besökte nyligen station K-7 vilket var häftigt och det var en klar överraskning att få höra Nimoys röst B) Får nog även bli en resa till DS9 snart...

Mr Trek, jag tror inte du har missat så mycket. Det är nog först nu vi får se hur spelet kommer att bli så jag tror du börjar spela det vid rätt tillfälle.

Någon som har spelat efter den senaste patchen? Har inte hunnit spela så mycket, men måste säga att det nu verkligen har blivit betydligt bättre. En massa buggar har fixats och en hel del saker har lagts till. Besökte nyligen station K-7 vilket var häftigt och det var en klar överraskning att få höra Nimoys röst B) Får nog även bli en resa till DS9 snart...

Mr Trek, jag tror inte du har missat så mycket. Det är nog först nu vi får se hur spelet kommer att bli så jag tror du börjar spela det vid rätt tillfälle.

Japp. Det blev lite snyggare och bättre menyer samt kartor. Och supercoolt att höra Nimoy berätta bakgrundshistorien om varje sektor! Jag har toklirat men glidit runt mycket och inte varit så effektiv att samla poäng men jag är snart liutenet commander :w00t: vilken innebär att jag snart får byta till ett fräckare skepp, vilket blir en Sabre!

Det kom ytterligare en patch på 146 MB efter 05.00 imorse. Men själva spelservern var nere för underhåll från runt 04.00 och underhållet beräknades ta runt 3 timmar.

Någon som har spelat efter den senaste patchen?

Jag spelade efter den patchen (men har inte kollat hur det är nu) och allthar blivit mycket snyggare men dom har nerffat mina tribbels :(. Men jag tycker att det finns massa nya buggar nu, förut när man blev en gubbe i rymden bara stod man där nu faller man ner till botten av banan och när man är ett skepp på marken så flyger man runt. Jag fick startra om spelet ca 5ggr för att vissa funktioner bara inte funkade :/. Nya gränssnittet är dock riktigt snyggt ;)

Okej då har man spelat STO som en dåre då i en dryg vecka. Efter uppdateringarna så började det se bättre ut men det ser ut som en blandning av 2002-grafik och modern grafik(alla fall i min dator). Detta är säkert för att det inte ska krävas tokmycket av användarnas datorer. Fast min dator orkar precis med. Jag får fundera på att skaffa ett bättre grafikkort. Spelet som sådant känns rätt så genomtänkt men det finns absolut rum för förbättringar och det får vi ju säkert se framledes. Jag kommer att med nyfikenhet fortsätta att lira!

(När jag var på rymdstationen i SOL-systemet igår natt och letade efter vad min liutenet commander-ceremoni skulle vara, så kom "thamupp" knallandes och sade hej! Vi började lördagsfira lite med dans och pulverbrandsläckare varpå vi skrämde iväg en spelare...han hoppade från rampen vi stod på hehe ;)

Thamupp hade gjort sej av med alla sina tribblar så han fick en ny av mej...det visade sej att när jag kikade i min inventatielista som hade dom rackarna förökat sej nåt´så kopiöst! :lol: Dom gör så och tar upp plats i tomma slots som man annars kunde ha bra saker i! Så man måste dumpa dom, eller ge bort dom om man inte ska ha hela sina inventarielista/skåp översvämmat med dom små liven! Man kan för övrigt ta fram en och klappa och gulla med :P

Sedan var det ceremonidags för min befordran med Thamupp i publiken. När det var klart så hälsade vi honnör och firade med mer dans och armhävningar. (jag har då aldrig träffat en så spjuveraktig vulcan som honom :D

Ett tips bara: Ät inte plasmagranater! Ja gjorde det misstaget innan en större drabbning och blev liksom ganska dålig i magen. Och givetvis fastnade jag på bild....pinsamt! <_< Det måste ha varit Thamupp som hade hängt med till det systemet och fotat mej! För nu sitter denna bild uppklistrad överallt på väggarna i starbase 144! :arg: )

plasmafis.th.jpg

Jo det har du ju rätt i! För det finns en massa att lära! Jag fattar t.ex inte hur man drar vissa grejer till så kallade "slots" dom vägrar att lyda hhehehe. Jag har för övrigt skrivit min fråga om sparade uppdrag nu på deras forum. Hojta till ni som lirar betan här, om ni får samma knas.känns skumt att bara jag har fått detta fel! :huh:

Att ett uppdrag har "hängt" sig beror på att man spelar om det uppdraget då när det e fleet action om o om igen. Tills du klickar på episodes o väljer drop mission/episode.

Okej då har man spelat STO som en dåre då i en dryg vecka. Efter uppdateringarna så började det se bättre ut men det ser ut som en blandning av 2002-grafik och modern grafik(alla fall i min dator). Detta är säkert för att det inte ska krävas tokmycket av användarnas datorer. Fast min dator orkar precis med. Jag får fundera på att skaffa ett bättre grafikkort. Spelet som sådant känns rätt så genomtänkt men det finns absolut rum för förbättringar och det får vi ju säkert se framledes. Jag kommer att med nyfikenhet fortsätta att lira!

(När jag var på rymdstationen i SOL-systemet igår natt och letade efter vad min liutenet commander-ceremoni skulle vara, så kom "thamupp" knallandes och sade hej! Vi började lördagsfira lite med dans och pulverbrandsläckare varpå vi skrämde iväg en spelare...han hoppade från rampen vi stod på hehe ;)

Thamupp hade gjort sej av med alla sina tribblar så han fick en ny av mej...det visade sej att när jag kikade i min inventatielista som hade dom rackarna förökat sej nåt´så kopiöst! :lol: Dom gör så och tar upp plats i tomma slots som man annars kunde ha bra saker i! Så man måste dumpa dom, eller ge bort dom om man inte ska ha hela sina inventarielista/skåp översvämmat med dom små liven! Man kan för övrigt ta fram en och klappa och gulla med :P

Sedan var det ceremonidags för min befordran med Thamupp i publiken. När det var klart så hälsade vi honnör och firade med mer dans och armhävningar. (jag har då aldrig träffat en så spjuveraktig vulcan som honom :D

Ett tips bara: Ät inte plasmagranater! Ja gjorde det misstaget innan en större drabbning och blev liksom ganska dålig i magen. Och givetvis fastnade jag på bild....pinsamt! <_< Det måste ha varit Thamupp som hade hängt med till det systemet och fotat mej! För nu sitter denna bild uppklistrad överallt på väggarna i starbase 144! :arg: )

plasmafis.th.jpg

Jag hatar tribblarna xD brukar göra mig av med dem, eller varför itne lägga dem i fleet bank.. hihi.

Glada nyheter! Betan förlängd till tisdag, 6 pm pacific time! I svensk tid blir det 03:00 på onsdag...

Läste det, tyvärrr så har man arbete vilket gör att jag kan bara spela kvällar och helger, om min sambo tillåter xD

Btw, är det någon som vet om man får en månad gratis spelade, jag har förbokat mitt spel på webhallen. Får DS9 uniform, karta, samt tshirt och t116 rifle *älska*. OHH så får jag HEAD START också! =D

Edited by Schwozh

Ricochet: Jag lovar det var inte jag jag! :P

Schwozh: Man får 30 dagars gratis spel till alla utgåvor av spelet. ;) Jag gissar att du spelar spelet men du skulle inte vilja dela med dej ditt account namn? :P Glöm inte att gå med i STDB Kanalen heller!

Sitter för tillfället i Stateroom på Sol Starbase och väntar på Mr Trek :P

Tog en blid när jag ändå var där ;)

STOsmall.jpg

(klicka för större)

Respekt!! :P

Edited by thamupp

Ricochet: Jag lovar det var inte jag jag! :P

Schwozh: Man får 30 dagars gratis spel till alla utgåvor av spelet. ;) Jag gissar att du spelar spelet men du skulle inte vilja dela med dej ditt account namn? :P Glöm inte att gå med i STDB Kanalen heller!

Sitter för tillfället i Stateroom på Sol Starbase och väntar på Mr Trek :P

Tog en blid när jag ändå var där ;)

STOsmall.jpg

(klicka för större)

Respekt!! :P

Jag heter Schwozh ^^ så det e bara adda mig som vän =) fellow trekkers =)

Jag kommer att sakna mitt skepp nu när allt raderas, det är fint med quantum torpedoes och heavy disruptor beam =/

Vi måste sammarbeta allihopa så vi kan göra uppdragen lättare.

Edited by Schwozh

Jaha då har man parkerat sej i tv-fotöljen riktigt nära sin tv för en sista seglats med STO betan. Det var riktigt coolt igår då jag fick prata med Spock himself på ett temporalt uppdrag! Jajemensan! Jag möte honom i dåtiden och det gamla Enterprise!

Om vi har tur så behöver vi då bara vänta en vecka innan vi får köra skarpt! :)Då kommer gold edtition hem så det är bara att dra på sej tröjam man får och braka igång. För mej som aldrig har kört onlone-spel förut så kändes det mycket välbehövligt att få prova lite innan! Jag tror att jag kan grunderna nu och det känns lite roligare att kunna börja spela ordentligt direkt från början om man säger så.

Lite tråkigt att behöva dumpa sitt fina Sabre-skepp(min mor tyckte att skeppet såg ut som en groda haha :D )nu och börja om från början med den där flygande kakburken som man hade från start. Men det känns också kul att börja den riktiga versionen av STO från början.

Jaha då har man parkerat sej i tv-fotöljen riktigt nära sin tv för en sista seglats med STO betan. Det var riktigt coolt igår då jag fick prata med Spock himself på ett temporalt uppdrag! Jajemensan! Jag möte honom i dåtiden och det gamla Enterprise!

Om vi har tur så behöver vi då bara vänta en vecka innan vi får köra skarpt! :)Då kommer gold edtition hem så det är bara att dra på sej tröjam man får och braka igång. För mej som aldrig har kört onlone-spel förut så kändes det mycket välbehövligt att få prova lite innan! Jag tror att jag kan grunderna nu och det känns lite roligare att kunna börja spela ordentligt direkt från början om man säger så.

Lite tråkigt att behöva dumpa sitt fina Sabre-skepp(min mor tyckte att skeppet såg ut som en groda haha :D )nu och börja om från början med den där flygande kakburken som man hade från start. Men det känns också kul att börja den riktiga versionen av STO från början.

Om du har beställt det så kommer du få headstart så ta inte bort launchern du har laddat ner =).

Körde oxå det uppdraget när man fick snacka med Spock. Diggade de dära augments oxå ^^

Idag är ju sista beta dagen på STO men som jag förståt det så kommer det hållas ett "End of Beta Event" där klingonerna invaderar federationen (PVP). Är inte hundra, men så förstod jag det :P. Om det nu är så, så börjar det hela 2pm PST eller 23:00 här kalla sverige.

STO.com nyhet:

http://startrekonline.com/node/949

Forum tråd:

http://forums.startrekonline.com/showthread.php?t=83100