Jump to content
Sign in to follow this  
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

En del har lite svårt att hänga med i utvecklingen. Låt era fäder fundera över hur mycket lagringsminne de har på Enterprise så blir det nog annat ljud i skällan... :D J.

farsan har faktiskt sett på star trek när han var ung, det berätta han när jag tittade TNG. men en dag när han såg att jag var här på forumet tyckte han bara att det var strunt.

Trekmovie har postat en bra artikel om det kommande Star Trek: Online. En massa nytt "artwork" finns att beskåda via länken.

Det ser som sagt riktigt bra ut och jag tror detta kommer bli ett riktigt bra spel.

För min del så blir det svårt att välja mellan Star Trek: Online eller Stargate Worlds, det Stargate MMORPG som också håller på att utvecklas. :w00t: :lol:

ja nackdelen med onlinespel är ju att de ofta kostar väldigt mycket, och då blir det ju liksom problem om man ska köpa två stycken, men ändå bara kommer att köra det ena. visst kan man köra båda om man vill, men då blir det ju dubbelt så dyrt och så får man dubbelt så mycket att hålla reda på. och sen kommer man ju att utvecklas hälften så fort som alla andra när man bara har hälften så mycket tid.

personligen ??r valet självklart då jag inte gillar Stargate så mycket. kan knappt vänta på STO längre, nu får dom skynda på!! eller nej förresten, det är bättre om dom tar tid på sig att göra det perfekt, och dessutom måste jag skaffa mig en ordentlig maskin också.

ARRG? Hur ska man då kunna välja mellan WoW och Star trek och stargate? Det blir ju omöjligt! *beslutsångest* J.

ja då blir det problem, hehe du får väl dra lott :P eller hel enkelt följa magkänslan, eller försöka vara så logisk som möjlig och välja STO :lol:

Joina geminifleetcommand.com.

Det är en Star Trek RPG sida och en STO clan som kommer att spela som en flotta när det kommar.

Kommer själv att köpa STO när det kommer. Hoppas dom får till allt bra, speciellt skeppen och inredningarna.

Medan man väntar på att Star Trek Online ska komma ut, så kan man spela RPG via Star Trek Elite force. Med den nya RPG-X2 mod fungerar det ganska bra. Det finns numera en del roliga funktioner..

Utvecklarna, Perpetual, lade nyligen ner sitt Gods & Heroes som skulle ha blivit deras första mmorpg, det bara två veckor efter att de bjudit in Gamespot att testa spelet. Vad det innebär för produktionen av Star Trek har de inte sagt nåt om än.

jo dom har sagt att dom nu ska lägga all sin tid på STO nu, det kunde man läsa på Gods & Heroes' hemsida, varför det inte kommit upp på STO's hemsida har jag ingen aníng om. men det är i alla fall ett bra tecken att all tid läggs på STO, man får hoppas att det blir riktigt bra.

Har de lagt mer Gods & Heroes kan jag inte tro de har ju sidan kvar och det står att de har stoppat Gods & Heroes men står inget om det är defintivt eller ska återupptas.

I alla fall Online plattformen Perpetual utveklar verkar mycket intressant och sidan för Gods & Heroes kan ge bra info om hur Perpetuals juridiska avtal som användar avtal och Policy's fungerar bra att veta innan man Skaffar STO eller börjar använda deras online pattform. Mitt tips är att läsa på deras sidor innan man betämmer sig för att skaffa spelet. Det är ju mycket text och avtal bör man ju läsa igenom och sen att förstå plattformen kan vara bra. Jag tänker på att vara mer förberädd inför Star Trek Online än vad många är när det registerar sig på tex. Jamba eller Facebook.

Vidare så finns det lite funktioner jag vill ha i STO som statistik över spelande och hur mycket tid och pengar det har tagit för en, r??st kommuniation, röst till text och text till röst transkbering automatiskt så att hörande, döva, hörselskadade, dyslektiker med flera kan spela utan problem med varandra.

Hoppas verkligen att det ska finnas sånt och dessutom AI för dator system i spelet som man sett på Star Trek Showerna fast interaktivt då. Möjlighet det olika utvekling av en historia, berättlese. Interaktivt och dynamiskt kort sagt.

FZ.se kan man läsa att Star Trek Online fått en ny utvecklare. På tanke på hur det brukar gå då så betyder att det med stor sannolikhet betyder att det inte blir något ST:O.

FZ.se kan man läsa att Star Trek Online fått en ny utvecklare. På tanke på hur det brukar gå då så betyder att det med stor sannolikhet betyder att det inte blir något ST:O.

läste samma sak på gamespot.com idag. tråkigt, förmodligen blir det inget. men jag tappade suget när Perpetual sa att de beslutat om att göra spelet mer för en helt vanlig icke spelande person för at få in dom i spelet. detta var droppen för mig som är en gamer, jag vill ha ett ordentligt spel. vi får se hur det blir, men lyckas dom inte bra på något mysko sätt så kommer jag inte att köpa det.

Ja här gäller det att hålla tummarna hårt! För det verkar lovande! Jag har svårt att tro att dom lägger ner överhuvudatget. Det känns om att det hela är för stort för att bara läggas ner och förhoppningsvis så får dom en skjuts framåt nu i och med den nya filmen!