Jump to content
Sign in to follow this  
Kashked

Star Trek Online

Recommended Posts

Mja jag fick det intrycket att dom nästan är klara, av den presentationen jag såg. Dom "tweakar" och finslipar nog nu..kanske väntar p filmen också för att får lite extra boost i starten. Jag är glad att det hela skall utspela sej 30 år efter Nemesis och inte blir en tillbakablicksgrej (jag är ganska allergisk mot sådant)

Han blev ju hårt pressad att ange ett release datum, och han sade "det kommer tidigare än ni tror" vilket gjorde mig jättelycklig! Men sedan sa han att det rör sig om år (years, alltså mer än ett) och när publiken blev besviken så förklarade han att det tar så lång tid att göra ett spel. Kollade just med sambon, och han hade hört samma som jag.

Spelet finns att förboka på b.l.a webhallen för 399 kr. Där uppges releasedatum 1:a kvartalet 2009, visserligen preliminärt men nog kommer det hyfsat snart alltid!

Tillägg- NOPE sorry i stand corrected!!! ". Although no release date was announced, Cryptic Chief Creative Officer (CCO) Jack Emmert hinted that it would be sooner than players would expect, and certainly within the next three years." Källa: http://memory-alpha.org/en/wiki/Star_Trek_Online

Nedrans! :arg:

Edited by michael ricochet

enligt de själva ska det släppas under första kvartalet men det tror jag bara är preliminärt och de har ju uttalat sig och sagt att det kommer att komma tidigare än vi tror så vi får väl hoppas och vänta

Har inte så stor förväntningar men enorma förhoppningar. Tror det hade varit bättre om Perpetual hade gjort det, de som började med det men så var de tvugna å gå i kunkurs =( nu blir det väl City of Heroes (eftersom det är samma företag som gjorde det som gör STO) fast med Star Trek karaktärer.

Kan med 95 % säkerhet säga att det kommer handla om att skjuta ner andra och att de kommer missa totalt vad som gör Star Trek unikt.

Om jag ska köra det kommer jag vilja vara med i ett roleplaying guild med andra seriösa Star Trek fans.

Det var med en förhandstitt i senaste PC Gamer och den som skrev den var ovanligt positiv, så om Cryptic gör allting rätt så kan detta bli riktigt bra. Vad man kan se på skärmdumparna så blir det åtminstone snygg grafik.

Jag kommer antagligen spela det när det släpps, så att starta en ST Databas grupp, eller vad det nu kommer kallas, skulle vara kul :)

Vi på STDB får väl starta en alliance eller guild eller vad det nu kommer heta i spelet.

Fleet tror jag det kommer heta.

Fråga: Är det någons som vet något om eventuella månadsavgifter?

Jag skulle räkna med en standardavgift på ung. 150-200 kr i månaden.

Tror nog att det lite väl i överkant. Mmorpg-priser brukar väl snarare ligga mellan 100-150 kr/mån.

Sen beror ju priserna i stort på valutakurserna - jag slutade t.ex. spela WoW då kronan sjönk alldeles för mycket i förhållande till euron (i.e. den fasta avgiften på ett visst antal euro per månad gjorde det hela tiden dyrare allteftersom kronan sjönk).

Tror nog att det lite väl i överkant. Mmorpg-priser brukar väl snarare ligga mellan 100-150 kr/mån.

Sen beror ju priserna i stort på valutakurserna - jag slutade t.ex. spela WoW då kronan sjönk alldeles för mycket i förhållande till euron (i.e. den fasta avgiften på ett visst antal euro per månad gjorde det hela tiden dyrare allteftersom kronan sjönk).

Jag har förvisso bara betalat för ett mmorpg, och det var EVE Online, och där låg månadskostanden på 19 euro om jag inte kommer ihåg fel, vilket blir nästan 200 spänn. Fast det är ju dyrare än de flesta andra då man inte behöver betala för själva spelet.

Efter att nu ha läst "förstoryns" 11 delar så ökar ju lusten att införskaffa detta spel! Dom har snyggt vävt ihop den med Nemesis och sista filmen. Även med DS9 (heja Rom säger jag bara!). På hemsidan finns det tydligen inte något släppdatum för spelet men man kan ju hoppas att du får ut det till jul!

Tillägg:

På återförsäljaren webhallens hemsida står det releasedatum 2010 men det är väl deras, grova, uppskattning kan man hoppas.

Tyvärr stämmer nog det datumet mer än vad vi vill att det ska göra. Tänk på att det nästan är 20 storys kvar innan vi är i år 2409 då spelet skall börja.

Jag tycker att det är bra att de tar tid på sig och inte stressar och bar måste släppa det nu (egentligen skulle det ju släppas i mars i år), det var problemet Star Trek: Legacy hade och det spelet känns ju lite halvfärdigt...

Edited by Mr Trek