Durator Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Försök även med zrajm@klingonska.org som är den e-postadress som står att han har inom klingonska akademin. Om du kollar på hitta.se (sök på Björn X Öqvist i Uppsala) så ser du att telefonnumret fortfarande finns och att han även har ett mobilnummer. Det intressanta är hans titel i hitta.se - kolla själv! Det ska vara Björn Öqvist. X finns inte med. och han bor inte i uppsala. han finns ngnstans i haninge (om jag kom ihåg resultatet rätt). men hans titel är rolig Kul att så många är intresserade av Klingonska akademien. Vill bara påpeka att man kan söka på Biörn X Öqvist så hittar man rätt person. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Sök på hans telefonnummer istället, så kommer det upp som det skall. Telefonnumret är precis som i tidigare länk: 018-500 911 (jag skriver telefonnumret här, då han faktiskt redan gjort det känt på Internet - annars är jag emot utlämnande av personuppgifter så här). Ni kan också försöka med denna direktlänk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 (edited) tack ! ska kontakta honom och fråga om man kan få köpa hans bok P.S blev befordad till kapten he,he... Edited March 6, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 tack ! ska kontakta honom och fråga om man kan få köpa hans bok P.S blev befordad till kapten he,he... Gratulerar.......Nu, gå in i någon Jefferys tube och skrubba den med en tandborste.........Härligt att ha höge rang.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted March 14, 2007 Report Share Posted March 14, 2007 Försök även med zrajm@klingonska.org som är den e-postadress som står att han har inom klingonska akademin. Om du kollar på hitta.se (sök på Björn X Öqvist i Uppsala) så ser du att telefonnumret fortfarande finns och att han även har ett mobilnummer. Det intressanta är hans titel i hitta.se - kolla själv! Jag har försökt med alla möjliga olika e-post adresser utan svar. Jag har konstigt nog inte fått något returmail om att mitt mail inte kunde levereras, så jag antar att adresserna finns men ingen kollar dem. Väldigt bra sätt att marknadsföra sig själv, nästan omöjligt att få kontakt med honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Och än en gång säger jag - ring honom! Fungerar inte e-posten så använd dig av någon av telefonerna som fanns nämnda ovan. Han är inte farlig, jag lovar... ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Och än en gång säger jag - ring honom! Fungerar inte e-posten så använd dig av någon av telefonerna som fanns nämnda ovan. Han är inte farlig, jag lovar... ^_^ Så han kommer inte försöka hitta hem till dig och slita av dig armen? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 (edited) Är rädd att han kommer skrika nuqneH, tlhIngan Hol Dajatlh'a' och att jag med ynklig röst får säga ghobe' :lol: Edited March 15, 2007 by bjorn98009_91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Dra igång en namninsamling till Lunds Universitet. De hade en kurs i Klingon, vet dock inte om den var på mer än en termin. Men den lades ner för ett par år sedan tror jag. Ångrar att jag inte passade på, men jag var inte fullt lika trekkig då. Det blir visst värre med åren... Vi hade även en kille som skrev en religionshistorisk uppsats om Jedi-religionens grunder. Heja Lund! B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 8, 2008 Report Share Posted February 8, 2008 Jag undrar om det fins någon i Sverige som kan klingon flytande? De vill säga, kan alla ord som fins i klingon och kan dem utantill såpass väl att det går utan problem att föra konversation med dem. Kanske har vi någon här på forumet? K´hogh son of Klintoch, du borde, av din signatur att dömma, kunna en hel del klingon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 (edited) Jag undrar om det fins någon i Sverige som kan klingon flytande? De vill säga, kan alla ord som fins i klingon och kan dem utantill såpass väl att det går utan problem att föra konversation med dem. Kanske har vi någon här på forumet? K´hogh son of Klintoch, du borde, av din signatur att dömma, kunna en hel del klingon. tja jag kan lite . mest det jag hört i TNG avsnitten Redemptiion del 1 & 2 , Reunion , Emissary och Birthright del 1 & 2 men böckerna(Klingon dictionary och Klingon for the galactic traveler) har jag faktist inte lärt mig nåt av . i dem står orden som i min signatur men inget om hur de uttalas , iallafall inte vad jag fattat . däremot finns det ju en kille som heter Björn Öqvist som kan språket flytande Edited February 9, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 9, 2008 Report Share Posted February 9, 2008 Jag undrar om det fins någon i Sverige som kan klingon flytande? De vill säga, kan alla ord som fins i klingon och kan dem utantill såpass väl att det går utan problem att föra konversation med dem. Kanske har vi någon här på forumet? K´hogh son of Klintoch, du borde, av din signatur att dömma, kunna en hel del klingon. tja jag kan lite . mest det jag hört i TNG avsnitten Redemptiion del 1 & 2 , Reunion , Emissary och Birthright del 1 & 2 men böckerna(Klingon dictionary och Klingon for the galactic traveler) har jag faktist inte lärt mig nåt av . i dem står orden som i min signatur men inget om hur de uttalas , iallafall inte vad jag fattat . däremot finns det ju en kille som heter Björn Öqvist som kan språket flytande Var det han (Björn Öqvist) som hadde kursen i lund? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted February 11, 2008 Report Share Posted February 11, 2008 Jag undrar om det fins någon i Sverige som kan klingon flytande? De vill säga, kan alla ord som fins i klingon och kan dem utantill såpass väl att det går utan problem att föra konversation med dem. Kanske har vi någon här på forumet? K´hogh son of Klintoch, du borde, av din signatur att dömma, kunna en hel del klingon. tja jag kan lite . mest det jag hört i TNG avsnitten Redemptiion del 1 & 2 , Reunion , Emissary och Birthright del 1 & 2 men böckerna(Klingon dictionary och Klingon for the galactic traveler) har jag faktist inte lärt mig nåt av . i dem står orden som i min signatur men inget om hur de uttalas , iallafall inte vad jag fattat . däremot finns det ju en kille som heter Björn Öqvist som kan språket flytande Var det han (Björn Öqvist) som hadde kursen i lund? Ingen aning, men det låter ju troligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 20, 2017 Report Share Posted May 20, 2017 On 4/6/2017 at 15:21, Abbe Brömster sade: Jag vill lära mig med Kul! Jag rekommenderar att du börjar med The Klingon Dictionary av Marc Okrand; finns bland annat på SF-Bokhandeln, och i många bibliotek (t.ex. Stadsbiblioteket i Stockholm). Boken täcker alla grunderna till språket, men kan tyckas lite torr, då den är skriven ungefär som en referensbok. Uppföljaren Klingon for the Galactic Traveler använder språket mer som ett redskap föra att utforska klingonsk kultur, och är väldigt rolig att läsa. Dessvärre är den svårare att få tag på i Sverige; man får nog beställa den via nätet, t.ex. via Amazon. Jag kan också rekommendera ljudkursen Conversational Klingon, som finns i digitalt format på bland annat Audible och iTunes. Om man inte har använt Audible förr så kan man skaffa ett gratis prova-på-månad, som man då kan använda för att få tag i Conversational Klingon helt gratis. Kom bara ihåg att om du inte säger upp kontot innan månaden är över så kommer du att debiteras för kommande månader. Du får dock behålla Conversational Klingon även efter att du har sagt upp ditt konto. Det finns en bra Facebook-grupp som heter Learn Klingon, där du kan få kontakt med både nya elever och långtida talare. Klingonska Akademien har även en Facebook-sida, där Zrajm och jag lägger upp lite allt möjligt med koppling till språket (och ibland till Star Trek i allmänhet). Om du använder Twitter så kan du bland annat följa mitt konto @klingonska, där jag twittrar om språket på svenska. Det finns också några bra engelskspråkiga konton, såsom @kwotd (twittrar ett ord om dagen), @pIqaD (fokuserar på skriftspråket pIqaD) och @KlingonTeacher (växlar mellan engelska och tyska). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts