Bradis_Mamma Postad 31 Maj, 2004 Rapport Postad 31 Maj, 2004 Minefield Samtalet mellan Captain Archer och Reed var ganska lång tråkig. Ett stort minus till det. Annars så tyckte jag att avsnittet var okej. Detta är inte det bästa avsnittet hitintills men inte heller den sämsta. Lite tråkigt att man inte fick mer av Romulanerna och det var roligt att de gjorde ett avsnitt med Reed i huvudhandligen. Tycker dock att de har gjort karaktären Reed lite väl stel och tråkig. Betyg: VG Jag skulle hellre se att de sparade en sån godbit som romulaner, alternativt gjorde det mer mystikst genom att inte nämna Romulaner utan bara antyda det (genom T'Pol eller att vi skulle få se former på deras skepp tydligare). Är ni säkra på att de börjar så sent? Jag hade för mig att det skulle hinnas med inom seriens (då förmodade) sju år när jag först fick reda på att serien skulle utspela sig på 2150-talet.
thestargaze Postad 1 Juni, 2004 Rapport Postad 1 Juni, 2004 (redigerade) Dead Stop Detta var nog den bästa avsnittet hitintills i säsong 2. Helt klart godkänt. Jag undrar varifrån stationen kommer ifrån ochi vilket syfte den byggdes. Ägdes stationen av en annan ras innan stationen fick ett eget liv för den måste ha blivit övergiven av dess ägare. Stationen kan ju inte ha byggt upp sig själv från tomma intet. Man tycker ju att dess tidigare besökare måste ha upptäckt att det är något konstigt med stationen (jag tänker på vad som hände med Travis). Och varför bara ta en besättningsmedlem, vaför inte alla? :blink: Betyg: MVG- Redigerad 1 Juni, 2004 av Kathryn Archer
Thalaxian Postad 1 Juni, 2004 Rapport Postad 1 Juni, 2004 (redigerade) Ägdes stationen av en annan ras innan stationen fick ett eget liv för den måste ha blivit övergiven av dess ägare. Kanske stationen inte övergavs? Kanske var det så att stationen "fick liv" och kidnappade dess ägare/konstruktörer på samma sätt som den förde bort Travis? Redigerad 1 Juni, 2004 av Thalaxian
Bradis_Mamma Postad 1 Juni, 2004 Rapport Postad 1 Juni, 2004 (redigerade) Dead Stop Helt ok, en massa logiska missar och det faktum att de lyckades överlista en station med teknologi i klass eller ännu bättre än Voyager var väldigt orelistiskt. Men det var hyfsat spännande även om jag gärna hade sett att alla de obesvarade frågorna besvarades i något senare avsnitt (men vad jag vet så hände inte detta). Betyg: 6/10 (för att vara Trek) *Tack CaJo Redigerad 3 Juni, 2004 av Bradis_Mamma
Aliline Postad 2 Juni, 2004 Rapport Postad 2 Juni, 2004 Dead Stop Avsnittet var bättre än förra Minefield. Det var roligt att höra Roxann Dawsons röst igen. Och varför bara ta en besättningsmedlem, vaför inte alla?Travis var väl mest lämplig, alla dessa som kidnappats måste väl ersättas ibland. Stationen inte hade nog inte behov av att ta alla besättningsmedlemmar. Bradis mamma har du inte skrivit fel p?? avsnittetsnamnet. Det är dead stop du beskriver, inte minefield.
Supertreck Postad 3 Juni, 2004 Rapport Postad 3 Juni, 2004 Var det inte för snabbt slut och lagningen på skeppet gick för fort? Inse faktum att dom inte kunde lura datorn i stationen för att den självklart hade scannat av all info vad för delar som gäller på skeppet. Såg ni inte lustiga i slutet? Stationen började laga sig själv. ha ha :-)
Dahlberg Postad 3 Juni, 2004 Rapport Postad 3 Juni, 2004 Såg ni inte lustiga i slutet? Stationen började laga sig själv. ha ha :-) Tabken var väl iofs inte att det skulle avra lustigt, utan mer skrämande... Bygger om inget annat för en uppföljare...
Supertreck Postad 3 Juni, 2004 Rapport Postad 3 Juni, 2004 Såg ni inte lustiga i slutet? Stationen började laga sig själv. ha ha :-) Tabken var väl iofs inte att det skulle avra lustigt, utan mer skrämande... Bygger om inget annat för en uppföljare... Jag är så fixerad i självständiga robotar datorer och så vidare och just det fick mig ett gott härligt skratt i slutet
Captain Proton Postad 5 Juni, 2004 Rapport Postad 5 Juni, 2004 Dead Stop Ett underbart avsnitt som har det vanliga star trek-konceptet. Och eftersom det är Roxanna Dawson som regisserade så får den en extra stjärna i kanten. Annars så var det många frågor var obesvarade. Slutet var riktigt bra, man blev lite skrämd där. Jag tycker ändå att Archer var lite väl sur. Antingen är han en arg surkråka eller glad hela tiden och vill vara kompis med alla i bes??ttningen - verkar lida av en liten personlighetsstörning. ;) Betyg: MVG-
Bromma_Herman Postad 7 Juni, 2004 Rapport Postad 7 Juni, 2004 A Night in Sickbay Underbart avsnitt med Porthos. Men sen är det ganska skoj annars oxå. "Do we have a Chainsaw?"
Aliline Postad 7 Juni, 2004 Rapport Postad 7 Juni, 2004 A Night in Sickbay Jag gillade detta avsnitt. Det var många roliga scener. Först var jag lite skeptiskt till avsnittet, med tanke på titeln "en natt i sickbay", det lät inte så spännande. 8/10
thestargaze Postad 10 Juni, 2004 Rapport Postad 10 Juni, 2004 (redigerade) A Night in Sickbay Detta var nog den tråkigaste avnsittet hitintills. Visst, den hade roliga inslag, men det räckte inte. Man tycker att Archer borde förstått att om man tar med en hund till en okänd planet så är det stor risk att hunden kan bli smittad med en lokal virus. Den chansen fínna alltid! Avsnittet var alltså inte en favorit.. Betyg: G- Marauders Detta var en av de bästa avsnitten. Roligt att det tog plats på en planet och trevligt att Klingonen var med. Jag har egentligen inget att klaga på. Det var helt enkelt trevligt att se avsnittet. Definitivt värt att ses omigen. Betyg: MVG Ps! Tänk på att Enterprise utgår nästa måndag den 14 juni. Men på tisdagen visas nästa avnitt... Redigerad 10 Juni, 2004 av Kathryn Archer
Tom_Hell Postad 10 Juni, 2004 Rapport Postad 10 Juni, 2004 a night in sickbay: Skönt att de vågar bryta av med avsnitt som utvecklar karaktärerna. Detta var ett sånt. Dock går de fel väg för jag köper inte attraktionen mellan Archer och T'Pol. Dom har ju ingen kemi ihop. Nä, behåll då hellre en tät kompistriangel mellan dom och Trip, som i TOS ungefär. "Man tycker att Archer borde förstått att om man tar med en hund till en okänd planet så är det stor risk att hunden kan bli smittad med en lokal virus. Den chansen fínna alltid!" Nja, det är väl lika troligt som att någon av dom skulle smittas. Så det är lite för hårt dömt. "Detta var en av de bästa avsnitten. Roligt att det tog plats på en planet och trevligt att Klingonen var med. Jag har egentligen inget att klaga på. Det var helt enkelt trevligt att se avsnittet. Definitivt värt att ses omigen." Jag tyckte illa om det första gången och jag avskydde när jag såg det nu senast. Snacka om idé-torka. Det var ju rakt av snott från Kurosawa. Dessutom var det inte ens speciellt bra genomfört. Usch, ST-författarna kan så mycket bättre. Jag vill ha orginella och smarta manus. Detta var varken eller.
Captain Proton Postad 20 Juni, 2004 Rapport Postad 20 Juni, 2004 (redigerade) A Night in Sickbay Ett mysavsnitt igen. Bra att Archer kunde medge att han hade fel eftersom han verkar så uppblåst. Att ha med en hund på ett skepp är oansvarigt, särskilt som kapten - det är ju inte "Enterprise the cruis ship" precis. Tycker också som Tom_Hell att attraktionen mellan Archer och T'Pol är konstig och det passade inte in i avsnittet mest som om det var påklistrat på nåt dåligt sätt. Men jag gillade avsnittet ändå kanske för att jag gillar mysavsnitt. ;) Betyg: VG+ Marauders Ett bra avsnitt men ganska medelmåttigt. Ganska lik "De sju samurajerna" som Tom_Hell sa men inget negativt mä dä.. Alltid bra med klingoner men det skulle kanske bli ett bättre avsnitt om klingonerna fick mer plats. Betyg: VG Redigerad 20 Juni, 2004 av Captain Proton
Supertreck Postad 21 Juni, 2004 Rapport Postad 21 Juni, 2004 Har för mig att Jocke bad oss att inte diskutera nedladdning av avsnitt här på forat. Jo det har jag bett er om tidigare, för som ni alla säkert vet så är det en aningen olagligt och därför passar det sig inte att diskutera det här. Precis enligt reglerna, varför får inläggen vara kvar då dom bryter mot reglerna, vad är undantaget? Jag som trodde att jag äntligen lärt mig vad som gäller här på forumet då man blivit hackad för att man hamnat utanför ämnet och diverse otillåtet. Men så gör andra samma sak "men" deras inlägg får vara kvar. Vad är skillnaden?
Jocke Postad 21 Juni, 2004 Rapport Postad 21 Juni, 2004 Har för mig att Jocke bad oss att inte diskutera nedladdning av avsnitt här på forat. Jo det har jag bett er om tidigare, för som ni alla säkert vet så är det en aningen olagligt och därför passar det sig inte att diskutera det här. Precis enligt reglerna, varför får inläggen vara kvar då dom bryter mot reglerna, vad är undantaget? Jag som trodde att jag äntligen lärt mig vad som gäller här på forumet då man blivit hackad för att man hamnat utanför ämnet och diverse otillåtet. Men så gör andra samma sak "men" deras inlägg får vara kvar. Vad är skillnaden? Skillnaden är att dessa inlägg är 21 månader (!) gamla och jag kan tyvärr inte komma ihåg varför jag agerade som jag gjorde då och vi har sedan dess ändrat oss lite angående hur vi ska hantera sådant här. Regeln "Piratkopiering, warez och annat olagligt" fanns inte med officiellt bland forumreglerna föränn den 7:e januari 2003 mest pga att detta inte dök upp så mycket i forumet föränn i slutet på 2002. När jag får tid så ska jag se om jag kanske kan söka igenom forumet och försöka radera en del av dom inlägg som bryter mot våra regler. Jag är medveten om att det finns några inlägg, både gamla och nya, som bryter mot dom. Jag tror inte att detta är rätt ämne för att diskutera detta. Ta det i "Frågor, Kommentarer & Förslag" eller med mig privat istället. Du är välkommen att rapportera inlägg som bryter mot våra regler.
Rekommenderade inlägg