Gå till innehåll

Bolianer


Rekommenderade inlägg

Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några???

Jag tror du blandar ihop Bolians med den andra blåhudade rasen Andorians. Andorians är en av de som är med och bildar Federationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Nu är jag (om möjligt) ännu mera förvirrad! Men vänta. Om ni har spelat Star Trek Bridge Commander, vet ni att i Episod 8, del 2 när man väljer skepp och man har valt klingon Vorchan, då säger Brex(Blå Kille) en konstig sak till Klingon och Klingon svarar: "I always wondered what Bolian blood tastes like." Men Brex har faktiskt inga antenner. I demot så finns dock en blå med antenner, kapten över en Ambassador-klass stjärnskepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...