Jump to content
Sign in to follow this  
Crayle

Bolianer

Recommended Posts

Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några???

Men visst måste ni hålla med om att namnet Bolians är ganska kul på en ras som håller till i Engineering? (Bolians - Boolean)

Samma sak med The Bynars (TNG - 11001001), slående likt Binar (Binärt). :)

Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några???

Jag tror du blandar ihop Bolians med den andra blåhudade rasen Andorians. Andorians är en av de som är med och bildar Federationen.

Inte vad jag minns, tror Bolians var bland de första. Hursomhelt så bor det massa på jorden och det borde ju vara lite mer Bolians i Starfleet....

Boolean? Vad är det?

Boolean är något som endast kan ha två värden (oftast True eller False). Används mycket i programmering.

I vilka delar ser man Andorians??

Man ser dem i serierna Enterprise och Originalserien, möjligen även i The Next Generation. Tyvärr inte i VOY - Andorians är bara för bra!

Ok! Nu är jag (om möjligt) ännu mera förvirrad! Men vänta. Om ni har spelat Star Trek Bridge Commander, vet ni att i Episod 8, del 2 när man väljer skepp och man har valt klingon Vorchan, då säger Brex(Blå Kille) en konstig sak till Klingon och Klingon svarar: "I always wondered what Bolian blood tastes like." Men Brex har faktiskt inga antenner. I demot så finns dock en blå med antenner, kapten över en Ambassador-klass stjärnskepp.

Sign in to follow this  

• Create New...