Crayle 0 Report post Posted August 4, 2002 Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några??? Share this post Link to post Share on other sites
Suskiv 0 Report post Posted August 5, 2002 Eftersom alla Bolians jobbar inom Engineering så är de för upptagna med att krypa runt i Jeffries Tubes för att kunna synas på bild... Share this post Link to post Share on other sites
mumle 0 Report post Posted August 5, 2002 Men visst måste ni hålla med om att namnet Bolians är ganska kul på en ras som håller till i Engineering? (Bolians - Boolean) Samma sak med The Bynars (TNG - 11001001), slående likt Binar (Binärt). Share this post Link to post Share on other sites
Warbird 0 Report post Posted August 5, 2002 Boolean? Vad är det? Share this post Link to post Share on other sites
nx01 0 Report post Posted August 5, 2002 Då och då klipper dom hår också... Share this post Link to post Share on other sites
Phlox 0 Report post Posted August 5, 2002 Jag undrar en sak... varför är det så lite Bolians i Starfleet? Dom lär ju vara en av de första medlemmarna i Federationen och enligt nåt avsnitt i DS9 så bor det en massa Bolians på jorden, men det är ju inte ofta man ser några??? Jag tror du blandar ihop Bolians med den andra blåhudade rasen Andorians. Andorians är en av de som är med och bildar Federationen. Share this post Link to post Share on other sites
Warbird 0 Report post Posted August 5, 2002 Hm... Jo. Människor, "Vulkaner" och Andorianer var de som bildade den först Federationen. Bolians kom långt senare. (Tror jag) Share this post Link to post Share on other sites
Crayle 0 Report post Posted August 5, 2002 Inte vad jag minns, tror Bolians var bland de första. Hursomhelt så bor det massa på jorden och det borde ju vara lite mer Bolians i Starfleet.... Share this post Link to post Share on other sites
mumle 0 Report post Posted August 5, 2002 Boolean? Vad är det? Boolean är något som endast kan ha två värden (oftast True eller False). Används mycket i programmering. Share this post Link to post Share on other sites
Warbird 0 Report post Posted August 6, 2002 Aha! Ok. Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted August 7, 2002 Ämnet flyttas från Allmänt om Star Trek till Serierna. Share this post Link to post Share on other sites
Bromma_Herman 0 Report post Posted August 7, 2002 (Captain Herman to Sweden) Jag trodde bolians var de dära blåa. Om ni har spelat Star Trek Bridge Commander så finns det en blå på bryggan som heter brex. Share this post Link to post Share on other sites
Warbird 0 Report post Posted August 7, 2002 Både Bolians och Andorians är blå. Share this post Link to post Share on other sites
Vulcan_Tuvok 0 Report post Posted August 7, 2002 I vilka delar ser man Andorians?? Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted August 7, 2002 I vilka delar ser man Andorians?? Man ser dem i serierna Enterprise och Originalserien, möjligen även i The Next Generation. Tyvärr inte i VOY - Andorians är bara för bra! Share this post Link to post Share on other sites
Crayle 0 Report post Posted August 7, 2002 Både Bolians och Andorians är blå. Bolians har inget hår Andorians har vitt hår o små blå antennert som myror ungefär. Share this post Link to post Share on other sites
Warbird 0 Report post Posted August 8, 2002 Ja, nu har ju Enterprise förstört hela iden med Andorians tack vare att dom gav dom bucklig panna och antennerna fram.... Share this post Link to post Share on other sites
Bromma_Herman 0 Report post Posted August 8, 2002 Ok! Nu är jag (om möjligt) ännu mera förvirrad! Men vänta. Om ni har spelat Star Trek Bridge Commander, vet ni att i Episod 8, del 2 när man väljer skepp och man har valt klingon Vorchan, då säger Brex(Blå Kille) en konstig sak till Klingon och Klingon svarar: "I always wondered what Bolian blood tastes like." Men Brex har faktiskt inga antenner. I demot så finns dock en blå med antenner, kapten över en Ambassador-klass stjärnskepp. Share this post Link to post Share on other sites