Gå till innehåll
Pjotr'k

Tom och B'Elanna, del 2

Rekommenderade inlägg

Är det nått mellan Tom och BÈlanna som vissas i nåt avsnitt nu i resten av säsong 6?? ???

Tror det var nåt moment mellan dem i sista avsnittet. Då Tom fick tillbaka sin Lieutenant status. Det var ett år eller så när jag såg det senast, så jag kan missta mig.

Dock en fråga: Jag vet att det fanns i den andra T/P-diskussionen, men hittade inte det där.

Hur länge är en Klingon Gravid? eller en halv klingon/halv människa gravid? (framstår det vilken jag syftar på..  :sarcasm:  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
klingon/människa verkar vara gravid som människor ca 9 mån enl. uppgift. Har inte någon uppgift om klingon.

Tackar!! :)

Och välkommen till forumet!  wave.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror dom får hårvård, det får ju fångar idag så. Han var ju inte fast på nån planet utan på ett skepp med frisörer, eller vad dom nu har som klipper deras hår. Kanske är det Neelix som gör sånt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tror dom får hårvård, det får ju fångar idag så. Han var ju inte fast på nån planet utan på ett skepp med frisörer, eller vad dom nu har som klipper deras hår. Kanske är det Neelix som gör sånt?

jo men om han skulle äta nån gryta som Tom kallade Bröd och vatten så tror jag sällan han får gå till frisören typ..

och vad jag har fattat fixar dom håret på holodecket...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Antar att det är avsnittet Drive ni pratar om, som gick igår. Det var en sak där som jag inte förstod; Tom friade till B'elanna, och det veerkade som om de gifte sig. Men om inte jag minns helt fel, så gifte de sig i ett avsnitt långt mycket tidigare. Kommer inte ihåg vad det hette, men det handlade om en snubbe som placerat en bomb på Voyager, som skulle radera skeppet från tidslinjen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Antar att det är avsnittet Drive ni pratar om, som gick igår. Det var en sak där som jag inte förstod; Tom friade till B'elanna, och det veerkade som om de gifte sig. Men om inte jag minns helt fel, så gifte de sig i ett avsnitt långt mycket tidigare. Kommer inte ihåg vad det hette, men det handlade om en snubbe som placerat en bomb på Voyager, som skulle radera skeppet från tidslinjen.

Japp, du minns fel :).

Avsnittet där de gifte sig var nämligen Course: Oblivion. Och det var på kopia-skeppet från avsnittet Demon. Sen förstördes ju det skeppet. Så på det riktiga skeppet har de aldrig gift sig...

B'lenna Paris :D

Tom Torres :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BÈlanna Paris :D

Tom Torres :lol:

Dom byte vill inte så att dom hade samma efternamn eftersom det hade blivit så komplicerat.. ;)

Ja, hur funkar det egentligen med com-systemet.

Om B'Elanna skulle ha bytt namn till Paris, då skulle man väl inte kunna säga "Bridge to Lieutenant Paris" eftersom det då finns två lieutenant Paris? Tar dom med förnamnen då också eller hur blir det? Någon som vet nåt om det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dom säger väll efternamnet på com-systemet..??

Ja, men det är just det. Om då två stycken har samma efternamn, hur gör man då? Det behöver ju inte ens vara gifta par, man kan ju ha samma efternamn och rang ändå...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Datorn verkar vara väldigt intelligent när det gäller sådana här saker och ibland kan man ju till och med tro att den kan läsa officerarnas tankar. :)

Den verkar också filtrera bort mellansnack som officerarna har med varandra mitt under ett pågående kommsamtal: Det har ju hänt att kaptenen h??ller ett samtal med en fiend eöver komsystemet och plötsligt börjar diskutera en plan för att att oskadligagöra fienden med personalen på bryggan för att sedan plötsligt gå tillbaka till att prata med fienden. Och detta utan att indikera varken till datorn eller någon annan att han/hon säger något som fienden inte borde få höra.

Smart, och väldigt osannlikt, system.

Så jag tror att kommsystemet på något magiskt vis skulle kunna skilja på Lt. Paris och Lt. Paris.

Någon som kan erbjuda en logisk förklaring till denna magiskt perfekta sidan hos kommsystemet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Datorn verkar vara väldigt intelligent när det gäller sådana här saker och ibland kan man ju till och med tro att den kan läsa officerarnas tankar. :)

Den verkar också filtrera bort mellansnack som officerarna har med varandra mitt under ett pågående kommsamtal: Det har ju hänt att kaptenen håller ett samtal med en fiend eöver komsystemet och plötsligt börjar diskutera en plan för att att oskadligagöra fienden med personalen på bryggan för att sedan plötsligt gå tillbaka till att prata med fienden. Och detta utan att indikera varken till datorn eller någon annan att han/hon säger något som fienden inte borde få höra.

Smart, och väldigt osannlikt, system.

Så jag tror att kommsystemet på något magiskt vis skulle kunna skilja på Lt. Paris och Lt. Paris.

Någon som kan erbjuda en logisk förklaring till denna magiskt perfekta sidan hos kommsystemet?

Alla brickor kankse har som ett id-nummer eller nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även om alla brickor skulle ha ett id-nummer så skulle det inte hjälpa, det är ju ingen som säger ett nummer när dom anropar nån.

Det kanske är så att man måste vara mer specifik med både för- och efternamn, om det nu skulle finnas två med samma.

Men av naturliga skäl skriver man ju inte in två karaktärer med samma namn i samma serie - det skulle bli för krångligt för tittarna. Om man nu inte ska göra en förväxlings-historia...

Som sagt, smart system det där... :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det kanske är så att man måste vara mer specifik med både för- och efternamn, om det nu skulle finnas två med samma.
Jag skulle tro att det är så dom får göra om dom har två st med samma efternamn, att säga för- och efternamn.

Och detta utan att indikera varken till datorn eller någon annan att han/hon säger något som fienden inte borde få höra.

Det är ju möjligt att någon annan signalerar eller att dom vet att dom skall muta bort fienden, men jag håller med om att deras dator ibland är lite för smart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg