Daniels Posted October 30, 2001 Report Share Posted October 30, 2001 Ni som vet fel i Voyager avsnitt får gärna skriva det här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted October 30, 2001 Author Report Share Posted October 30, 2001 Ingen som vet nåt fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Du får nog visa lite mer tålamod än 5 timmar... ??? Jag antar att de fel du efterlyser är vad som kallas NIT's. Det finns en NIT-sida om Voyagers tredje säsong. Där hämtade jag följande om avsnittet Demon. När vätskan duplicerade Tom och Harry, hur kunde den duplicera deras uniform? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 aha.....såna där fel har man väl aldrig tänkt på.... då blir ju serien sämre. Om min kompis får se denna hemsidan då....går jag under....han är ett stort Star Wars Fan av 100% han skulle klaga och komma med negativa saker hela tiden..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniels Posted October 31, 2001 Author Report Share Posted October 31, 2001 Peter:ok trodde det var mer fart i forumet. Tack för adressen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Detta forumet har väl inte lika mycket fart som typ Section 31 tror det är ett stort forum. Men efter ett dygn brukar det vara misnt ett inlägg Detta är 3 gången jag är ute på den har sidan och ibland kan man vara borta i en hela vecka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Voy har många fel men det största är att oavsätt hur många som dör (av the crew) så är dom alltid över 150 pers på skeppet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Ja det är konstigt. Jag tror att dom har en hög med Ensigns undangömda någonstans på skeppet ;) Sen har vi alla skyttlar och photontorpeder som dom gör åt. Var kommer dom ifrån? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Det konstigaste är väl att alla raser de träffar på (nästan) är okända och att de upptäcker en massa nya saker hela tiden (t ex slipstreams-motorn). Fast det är väl det som kallas för voyager-syndromet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Dessutom är alla raser i samma storlek och "form" (två ben ochs sånt) Undantag: Hirogener. Och så kan alla engelska fast varje person i bessätningen har ju en lite com-bricka med auto-tolk. Undra hur många språk den kan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Quote from Wrogie, posted on Okt. 31 2001,13:41Och så kan alla engelska fast varje person i bessätningen har ju en lite com-bricka med auto-tolk. Undra hur många språk den kan.... Det är inte så att den har en data bas med alla språk utan det är så att den har en översättnings matrix som kan översätta stortsätt alla språk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Quote from Morn, posted on Okt. 31 2001,14:22Det är inte så att den har en data bas med alla språk utan det är så att den har en översättnings matrix som kan översätta stortsätt alla språk. Men är det inte konstigt att alla ändå rör läpparna på engelska - det borde väl inte översättningsmatrisen fixa? :0 Sedan har man exempelvis Klingons som säger en massa ord p?? sitt eget språk (vilket självklart översätts till engelska), men när de komer till ordet P'Tak så översätts det inte. :sneaky2: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 Ni vet väll att det bara är en tv serie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted October 31, 2001 Report Share Posted October 31, 2001 På Nitpicker's Guide to Star Trek: Voyager kan man läsa NIT's från alla avsnitt från alla säsongerna. Självklart ska man då inte läsa om avsnitt man inte har sett :sigh: Men om man nu läser en massa fel, så börjar man kanske tvivla på serien och då blir det ju inte roligt att titta på den längre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 1, 2001 Report Share Posted November 1, 2001 Quote from Morn, posted on Okt. 31 2001,15:56 Ni vet väll att det bara är en tv serie? Klart, men när man kommer på ett "fel" måste man ju säga det till någon eftersom man aldrig annars kommer på några. Inte jag iallafall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted November 2, 2001 Report Share Posted November 2, 2001 Quote from Janson, posted on Okt. 31 2001,21:08 Klart, men när man kommer på ett "fel" måste man ju säga det till någon eftersom man aldrig annars kommer på några. Inte jag iallafall... Jag gillar det inlägget jasson LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted November 3, 2001 Report Share Posted November 3, 2001 Ok, dethär e lite fel ämne, men hittade inget mer passande och det kändes dumt att starta ett nytt... Har ni tänkt på att i FC när dom åker i överljushastighet med The Phoenix, så ser man vita prickar som flyger förbi i otroliga hastigheter utanför rutan. Va e det förnåt? Det är ju inte stjärnor, eftersom när dom vänder ser dom Jorden klart och tydligt. Nån som har någon rimlig förklaring, eller får det betraktas som en bugg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Quote from mumle, posted on Nov. 03 2001,16:53 Har ni tänkt på att i FC när dom åker i överljushastighet med The Phoenix, så ser man vita prickar som flyger förbi i otroliga hastigheter utanför rutan. Va e det förnåt? Det är ju inte stjärnor, eftersom när dom vänder ser dom Jorden klart och tydligt. Nån som har någon rimlig förklaring, eller får det betraktas som en bugg? Bugg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEMiX Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 kanske inte ett fel man ska påpeka egentligen, men accelerationen av att gå från stillastående till warp hade nog dödat vem som helst... men det e ju bara en tv-serie som tur e... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 Jo, men det har säkert att göra med den där Warp-bubblan som persjoman talade om i ämnet tidsparadoxer. Tror jag. ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted November 4, 2001 Report Share Posted November 4, 2001 kanske inte ett fel man ska påpeka egentligen, men accelerationen av att gå från stillastående till warp hade nog dödat vem som helst... men det e ju bara en tv-serie som tur e... ;) inte rikgtigt säker på det här.....men jag har för mig att att det handlar om "the inertial damperners"(tror det är så det stavas. Inte säker på riktigt hur det funkar men det skapar typ nåt fält inom skeppet som göra att accelerationen utanför inte påverkar dem innan för. eller nåt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Fel i Voyager??? Ja, det finns en bra exempel på avsnitt "the Killing Game Part 2" i säsong fjärde. Det kan bero på att manusförfattarna eventuellt har slarvat några detaljer bort. Men jag tycker att manusförfattarna har gjort ett jättefint arbete med de underbara voyageravsnitten. Och jag har hittat ett mycket stort fel på en avsnitt, men jag kan inte avslöja detta , eftersom avsnitten inte har sändats på tv:n ännu. // Nettan , som ber ursäkt iförväg för dålig svenska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Quote from Nettan, posted on Nov. 05 2001,17:52Och jag har ett mycket stort fel på en avsnitt, men jag kan inte avslöja detta , eftersom avsnitten inte har sändats på tv:n ännu. Om det är en spoiler om kommande säsonger kan du skriva den här. Där har vi en diskussion om Säsong 6, dvs. det är stor Spoiler-alert på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted November 5, 2001 Report Share Posted November 5, 2001 Quiet , tack för tipset. Jag har skrivit en inlägg om felet i avsnitt i säsong 6 //Nettan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted November 12, 2001 Report Share Posted November 12, 2001 Som svar på att accelerationen till Warp, skulle döda besättningen så stämmer ju det där med att starfleets skepp har ett system för tröghetsdämning, alltså det ser till att allt som är ombord ett skepp med systemet klara kraftiga accelerationer och svängar. Precis som Voyager har system som sörjer för tyngdkraften. Ni kommer säkert ihåg lektionerna med tröghet från fysiken. Eller testa praktiskt själva, Gör så här, lägg ett bovlingklot i baksätet på en saab 99, sätt på dig bältet, gasa iväg till minst 135 km/h och brommsa kraftigt, för att simulera en retaiton från warp 1,2 till en kvarts impuls) Du har nu testat på ett nutida system för tröghetsdämning. Eller snarare tröghetsstoppare. Bältet har räddat dig från att fortsätta i den riktning som din massa tycker att du ska fortsätta i, så du har klarat dig. Tyvärr hade bovlingklotet ingen "tröghetsdämpare" så se upp!!! Skillnaden är att på Voyager är systemet aktivt och elektroniskt. Tröghetsdämningen klarar dock inte att kompensera extrema, oplanerade rörelser, t.ex. en träff av en fiendens vapen. Desto mer budget ett avsnitt eller film har, Ju mer kan dämpningsfältet slås ut. Alltså man har råd med effekter till folk som flyger runt lite hitan och ditan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts