Jump to content

The Star Trek Encyclopedia: A Reference Guide to the Future

Lorien

Recommended Posts

I dessa dagar har jag beställt: The Star Trek Encyclopedia: A Reference Guide to the Future. Jag är förväntansfull och hoppas på långa timmar av trevlig läsning. :w00t:

Jag är säker på att boken kommer att öka mina kunskaper om Star Trek världen.

Hur många utav er har köpt den eller läst den?

Den jag har beställt är den senaste "tror jag :huh: ".

Den är utgiven 1999 och innefattar dom serierna som inte finns på din.

Added to this edition are 128 new pages. This addendum highlights the latest episodes of Star Trek: Deep Space Nine®, Star Trek: Voyager® and the newest feature film, Star Trek: Insurrection™.

sista biten på texten ovan stämmer inte, då Star trek Nemesis är den senaste filmen, men hallååå den är från 1999 och vi befinner oss på år 2007. :lol:

Men det ska bli trevligt och intressant att ha den hemma. Nja jag läser den någ inte på muggen. :rolleyes:

Men det ska bli trevligt och intressant att ha den hemma. Nja jag läser den någ inte på muggen. :rolleyes:

jag skulle nog inte heller läsa på muggen, jag hade en bild ifrån generations på insidan av badrumsdörren. men jag var tvungen att flytta ut den till utsidan, den kunde ju bli fuktigt och det vore ju katastrof. jag höll en annans Enterprise box och bara stirrade på den, men jag höll den med båda händerna, för den var ju helig (både för mig och henne) och hade man tappat den, det spelar ingen roll om det inte hade gått sönder eller inte, det skulle vara världens undergång ändå.

• 2 years later...

Ja. Boken är ju tio år gammal. Jag undrar om den vore en bra investering alls. Finns det nåt liknande men nyare projekt i tryck? Memory Alhpa är jättebra, men jag vill gärna ha en tryckt bok att ha i bokhyllan bland alla böckerna om medeltiden, andra världskriget och napoleonkrigen. Där skulle en encyclopedi om Star Trek passa bra. Hähä.