Nyhet Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Enligt webbsajten MovieHole kommer Star Trek XI att bli den dyraste trekkfilm som någonsin har producerats, och t.ex. mer än dubbelt så dyr som Nemesis. Insiderinformation gör gällande att den nya filmen kommer att ha en budget på mellan 150 till 160 miljoner dollar, att jämföras med Nemesis 60 miljoner dollar. Det är en väldig berättelse de håller på med - och upphetsande även för mig, fast jag inte inte är någon trekker - men Paramount spelar ett högt spel, säger författaren Clint Morris. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 hurra!! man får hoppas att filmen blir väldigt lyckad och att det många som även inte är Trekkies går på den. man får hoppas att det blir en riktig succé, då kanske vi får många fler filmer och kanske till och med en ny serie :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Det är ett gott tecken att filmen har en bra och stabil budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Det är ett gott tecken att filmen har en bra och stabil budget. jo fast tänk om filmen floppar, med den budgeten blir det en rejäl flopp i så fall. om det skulle hända kan det ju vara helkört för ST. hehe måste se konstigt ut när jag först postar ett optimistiskt inlägg och sen värsta pessimistinlägget :P men jag hoppas dock på att det går bra för filmen, men risken finns ju att det inte går så bra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. ja vi lär göra allt för att höja Star Trek i samhället, man borde hjärntvätta folk och få dom att bli Trekkies, eller stryk det där med hjärntvätten, man kanske kan göra Trekkies av dom ändå. det funkade ju med min kompis Emelie i alla fall, hon har till och med erkänt att hon är Trekkie :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. Ja jag tror och hoppas att trekker s världen över inser att nu gäller det! Det är bara att baxa iväg sej till biograferna och se filmen- visa att det är många som vill ha star trek! Smatidigt gäller det att lura med andra till filmen! Jag tror inte att det kommer att bli något problem denna gång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 Dyrt betyder inte alltid bra. Har man bara en bra berättelse som är anpassad efter budgeten kan man göra en bra film för en tiondel av det där. Men det visar ju i alla fall att Paramount tror på st... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 14, 2007 Report Share Posted October 14, 2007 (edited) Jag skulle hällre se att de använde pengarna till en ny serie... Hoppas bara att vad det nu är som kostar så mkt är värt det, och att det inte bara blir en massa specialeffekter och för lite dialog - som pirates of the caribbean 2 och 3, för att inte tala om de två senare Matrix filmerna... Edited October 14, 2007 by Commander Michels Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. Laddar man ner filmen istället för att se den på bio är man nog inte mycket till en Trekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. jag tycker inte att man ska laddaner filmen (det skulle helt klart medverka i att Paramount lägger ner ST för gott , misstänker dessutom att nedladdningar var en stor del i att Nemesis floppade) :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited October 17, 2007 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) Jag hoppas samtidigt att trekkers, även de som laddar ner filmen direkt, går på svensk bio när den kommer hit. I annat fall kommer svensk bio inte att fortsätta satsa på visningar av Star Trek, särskilt inte efter Nemesisfloppen. Jag laddar inte ner någonting så jag kommer fint få vänta tills filmen går upp på bio i sverige, vilket jag hoppas att den gör. Det finns inget trevligare att gå och se den på bio tillsammans med andra trekkers och intresserade istället för att sitta hemma och se på en halvkass nedladdning från nätet. Edited October 15, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Jag misstänker att jag kommer att se den på en av stockholm trekkers star trek dagar eller någon specialvisning som Stockholm Trekkers anordnar i samband med premiären. Är den bra kan man ju se den en gång till... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofumannen Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Hoppas att de siktar på en efterkommande serie. I sånafall tycker jag det är viktigt att de kan få samma skådisar att också vara med i serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) Hoppas att de siktar på en efterkommande serie. I sånafall tycker jag det är viktigt att de kan få samma skådisar att också vara med i serien Det vore kanske den största hiten om så blev! Fast...ska då serien utspelas före TOS? Hmm jag vill ju att det ska gå framåt dvs utspelas efter TNG och DS9! Edited October 15, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schran Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Chansen att dom gör en prequel-serie till är astronomiskt liten. Ärligt talat lär det dröja länge innan det gör en ny serie, om det någonsin görs en till. Låt oss inte glömma att de gjorts fyra ST-serier den senaste tjugo åren. Och det var ett bra tag mellan TOS och TNG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) Chansen att det blir en prequel-serie håller jag med om, är väldigt liten. Däremot så är jag liiiite mer optimistisk vad gäller chansen att det blir en star trek serie till. Kanske inom dom närmsta 5-10 åren. Star trek blir aldrig avdankat eller blase´. Edited October 15, 2007 by michael ricochet Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) Chansen att dom gör en prequel-serie till är astronomiskt liten. Ärligt talat lär det dröja länge innan det gör en ny serie, om det någonsin görs en till. Låt oss inte glömma att de gjorts fyra ST-serier den senaste tjugo åren. Och det var ett bra tag mellan TOS och TNG. vad betyder "prequel" :blink: . har hört det ordet förut men inte fått häng på vad som menas . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited October 16, 2007 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) "prequel" betyder "föregångare i fiktionen (men efterföljare i verkligheten)". Ofta säger man "prequel" även på svenska eftersom det inte finns någon bra svensk översättning. Personligen tycker jag det är bättre att använda omskrivningar, t.ex. XXX utspelar sig före YYY, men är inspelad efter YYY. Edited October 15, 2007 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 (edited) "prequel" betyder "föregångare i fiktionen (men efterföljare i verkligheten)". Ofta säger man "prequel" även på svenska eftersom det inte finns någon bra svensk översättning. så det var inte krångligare än jag trodde då . :klingon: -------------------- ''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!'' K´hogh son of Klintoch av huset Koragh Edited October 16, 2007 by K´hogh son of Klintoch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Jag hoppas att paramount killarna använder stages och props som de har tagit fram till nya filmen till en ny st serie i tos miljö. Det borde ju vara billigare att göra en sådan än att uppfinna allt på nytt. Jag tänker mig inte en fullfjädrad 150 episods serie utan snarare säg 12 en timmars avsnitt med Kirk och kompany. Skulle kunna gjuta nytt liv i st samtidigt som det ger oss treekies mer kött på benen i den miljön. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 (edited) Jag är övertygad om att det kommer en ny serie framöver. Men det är svårt att säga i vilken form. Om filmen går bra på bio och uppskattas av fans och ickefans så kommer det säkert bidra till att det är enklare att få till stånd en serie än vad det skulle bli om filmen skulle floppade. Edited October 16, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Jag är övertygad om att det kommer en ny serie framöver. Men det är svårt att säga i vilken form. Om filmen går bra på bio och uppskattas av fans och ickefans så kommer det säkert bidra till att det är enklare att få till stånd en serie än vad det skulle bli om filmen skulle floppade. ja jag tror också att det kommer en ny serie, men Star Trek måste bli mer populärt innan Paramount vågar satsa på en serie. tittarsiffrorna på Ent var ju väldigt låga och man behövde lägga ner serien, det är bättre om man kan fullfölja en serie med många tittare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted October 16, 2007 Report Share Posted October 16, 2007 Star Trek är ju fortfarande populärt IMO. Det var flera olika orsaker som gjorde att Enterprise fick avslutas tidigare än planerat. Det var ju just det jag menade med att det gör ju inget om den nya filmen lockar till sig ännu mera "nya" fans som gör att när serien väl kommer så finns flera som är intresserade. Men sedan är det mycket annat som ska vara bra också för att fansen ska titta, mycket hänger på tittarsiffror men inte allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts